וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המונה טועם עסקית: פונדק משה באור יהודה

4.6.2013 / 7:54

מכירים את המקומות האלה, ששמים לכם בצלחת אוכל בקמצנות? זה לא המקרה בפונדק משה. פה ידו של המוכר מתעקמת מכובד האוכל. המונית של קובי רובין מתמוגגת

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אורז ותוספות. פונדק משה/מערכת וואלה!, צילום מסך

כבר 5 שנים אני הולך לפונדק משה. אשתי אפילו הסכימה שאקח את הילדים לאכול שם. הם אפילו חזרו שבעים כל כך, שאפילו לא ביקשו משהו מתוק אחרי שעה. אשתי ממש סימנה לי וי במחברת.

חודש לפני פסח האחרון, האשה הסכימה להתלוות אלי ואל הילדים, כדי לאכול אצל משה בפונדק. אחרי ההלם הראשוני למראה כמויות הענק בסירים, והצורך לבחור משלל האפשרויות הבלתי מוגבלות שיש במקום, קיבלתי עוד וי במחברת. בימינו אנו, לא קל לקבל וי בכלל.

אחרי הארוחה אשתי הבינה על מה כל המהומה. אפילו חזרנו הביתה עם שאריות בקופסאות. עד הערב הכול חוסל. אבו-שפם, הזבן הקבוע, של המקום כבר זיהה אותנו כלקוחות קבועים, כשההרכב המשפחתי שלנו שב ופקד את המקום. אל תפספסו את מה שאבו שפם אומר, בזמן שהוא מסדר את האוכל בצלחות. פניני חוכמה, ירידות קלות על כל אחד (אם הוא יורד עליך, מצבך טוב), כולל משפטים אלמותיים במבטא עיראקי כבד ויפהפה: ''הנה הגיעה זאתי מסביון, שלא אוהבת לבשל. נראה פה לפי הכמות, לכמה אנשים היא הולכת לשקר שהיא בישלה הכל. כן, גברת? כמה קופסאות השבוע?". העומדים בתור לא מצליחים להסתיר את החיוכים.

יש מקומות, שבהם מלמדים את הזבנים למלא את הצלחת בכמות מדודה, בשל קמצנות ברורה. ואני אפילו לא מדבר במקרה הזה על הצלחות הענקיות כגודל הגה של אוטובוס, עם נקודה מיקרוסקופית של אוכל אי שם למטה. לעומת זאת, בפונדק ממלאים לך את הצלחת עד שהיד של הזבן מתכופפת קלות מרוב כובד. אז אל תתפלאו שהצלחת שלכם תיראה כמו תערובת גדולה של צבעים וריחות. הכל טוב - גם האיכות, והכי חשוב מבחינתי - הכמות.

המקום עצמו כבר קיים יותר מ-30, ופועל על פי אותה מתכונת: אוכל עיראקי ביתי, בכמויות ענק. בתחילת הדרך בישלה מרסל, אמו של משה. היום הבשלנית היא רחל, שחולשת על כל הסירים, עם ניסיון של עשרות שנים. כל המקום סובב סביב מעשה ידיה. עם השנים משה הכניס מאכלים שונים כמו קוסקוס, אבל אני, אישית, ממליץ ללכת על טהרת התבשילים העיראקים. כלומר: צלחת אורז לבן, ועליה תוספות לרוב.

במקרה של פונדק משה, חובה עליי למקד אתכם, כדי שלא תלכו לאיבוד בשלל הצבעים והסירים. אני אוכל במקום קובה סלק או במיה. אני לא מוותר גם על עלי סלק ממולאים באורז. בצד אני ממלא צלחת בעמבה וחריף, ועוד קובה מטוגנת על הדרך. את סלט הירקות שחותכים במקום עליך לקחת בעצמך - פשוט לעקוף את הקופה, ולהיכנס לקחת מבלי להפריע למשה בקופה.

בעיני, מי שעוד לא הלך לאכול אצל משה, מפסיד חוויה. אני מניח שיש מבין קוראיי, שיחטפו הלם תרבותי קל. לא נורא, יעבור לכם אחרי שתגלו, ששילמתם על הכל רק 35 שקלים.

פונדק משה. יוסף חיים 27, אור יהודה. 03-5331653. שעות פתיחה: א'-ה' 08:00-20:00, ו' 08:00-16:00. כשר

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
פונדק משה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully