וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוק הנמל בת"א מתחפש לגיאורגיה הקטנה

במסגרת פסטיבל אוכל גיאורגי יתארחו המטעמים והריחות מהמטבח הצבעוני והעשיר הזה בשוק הנמל בת"א החל מהערב ועד ה-12 ביוני. בתכנית: שפית גיאורגית מנוסה ושפע של חינקלי וחצ'פורי

צילום: יוסי ציפקיס עריכה:מאיה בן ניסן בימוי: גיא גורן

את האוכל הגאורגי המפואר אנחנו מכירים בישראל בעיקר מהזווית המסורתית. העלייה של שנות ה-90 הביאה לכאן את טעמי המטבח הזה והנציחה אותם בלא מעט מסעדות גרוזיניות את תרבות הבישול העשירה הזו. כעת, מנסה השפית הגיאורגית טקונה גצ'צ'ילאדזה, שהגיעה בסוף השבוע האחרון לארץ, לנפץ את המיתוס ולהכיר לנו מטבח אחר: מטבח גאורגי חדשני שמשלב את אותה מסורת עם אלמנטים, טכניקות וחומרי גלם מהמזרח הרחוק, אירופה וארה"ב, מקומות שהיא התגוררה ועבדה בהם בעבר.

בבעלותה של טקונה 7 מסעדות בטיביליסי וכן בית ספר לקולינריה. היא נחשבת לאחת מהשפיות המובילות והחדשניות בגיאורגיה שמביאות את הבשורה של טכניקות בישול חדשניות למדינה המסורתית. לארץ היא הגיעה במסגרת פסטיבל האוכל הגיאורגי שיתקיים בשוק הנמל בתל אביב החל מהערב, 9 ביוני ועד ה-12 ליוני. במהלך האירועים תערוך השפית ארוחה יחד עם השף אייל לביא ממסעדת רוקח שוק, כשהשניים יגישו במקום מנות פיוז'ן גאורגיות צבעונית שיוגשו כספיישלים במסעדה עד ל-15 ליוני.

מלבד זאת, במסגרת הפסטיבל ישולבו בדוכנים השונים בשוק הנמל מנות גאורגיות כמו למשל שיפודים גאורגיים בדוכן של מעדניית דלישס, חינקלי בפסטה פיורי, חצ'פורי במאפיית לחמים ועוד, דוכן גבינות, מתוקים ומוצרים גאורגים נוספים שמאפיינים את המטבח. בנוסף, יוקם במקום בר יין גאורגי בו ניתן יהיה לטעום ולרכוש יינות גאורגים וכן את משקה הצ'אצ'ה- הגרסה הגאורגית לוודקה.

שוק הנמל.האנגר 12, נמל תל אביב
לפרטים נוספים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully