וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המסעדות שנדבר עליהן ב-2015

17.12.2014 / 14:04

השנה החולפת הייתה עמוסה בפתיחות מסעירות ושפים מוכשרים. אז מה צפוי לנו בשנה הקרובה? כל המקומות, השפים והאירועים שעוד נדבר עליהם בשנת 2015

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הרברט סמואל הכשרה, בקרוב בירושלים/מערכת וואלה!, צילום מסך

הרברט סמואל ירושלים

כפי שבישרנו לכם לפני כמה חודשים, השף יונתן רושפלד יפתח ב-2015 מסעדה ראשונה בירושלים. אחרי שניסה ופתח מסעדה כשרה בהרצליה וראה כי טוב פותח רושפלד מסעדה כשרה נוספת בירושלים. עם הפריחה הקולינרית של ירושלים בשנים האחרונות, ובשנה האחרונה בפרט, יש לנו הרגשה שהמסעדה של רושפלד עשויה להיות הצלחה מסחררת.

הרברט סמואל הכשרה, מלון כיכר ציון, ירושלים

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ניוקי ערמונים בטוטו, התגעגענו/מערכת וואלה!, צילום מסך

טוטו

אחרי שב-2014 ירון שלו עזב את מסעדת טוטו בסערה והספיק לשחק כיסאות מוזיקליים עם השף מושיק רוט לחזור בצורה דרמתית לא פחות, אין ספק ש-2015 תהיה המבחן האמיתי של המסעדת ושל השף המכהן. אחרי תקופה קצרה בה סגר את המסעדה על מנת להיערך מחדש, פתח שלו, עם לוגו חדש, החזיר מנות איקוניות לתפריט, לצד כמה חדשות וגם ביצע רענון קל בעיצוב המסעדה. עכשיו רק נותר לראות האם טוטו תצליח להחזיר את קהל הלקוחות הנאמן שהתגעגע לשף שלה? האם תעמוד בציפיות הגדולות? והאם תצליח להתמיד בכך? אין ספק שחובת ההוכחה חלה על שלו, ואנחנו מחזיקים לו אצבעות.

טוטו, ברקוביץ' 4 ת"א, 03-6935151. לא כשר

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
מלון נורמן. דרור עינב
מלון נורמן, יהיה מעניין/דרור עינב

מלון נורמן

אחרי 7 שנות עבודה, נפתח בחודשים האחרונים מלון נורמן, עם שתי מסעדות מבטיחות במיוחד בבעלות האחים ירזין (קפה איטליה, זוזוברה, טאקריה, מוזס, טוני וספה). הראשונה היא מסעדת נורמן, שהתחילה להגיש ארוחות בוקר יוקרתיות באווירה אירופאית כבר לפני מספר חודשים. בשבועות האחרונים מגישים גם ארוחות צהריים וערב בסגנון בראסרי. על המטבח ממונה השף ברק אהרוני, אשר עבד עם הירזינים בעבר במסעדת טאפאס בשוק. הפתיחה השנייה המסקרנת, שעוד ידובר אודותיה רבות השנה היא של המסעדה השנייה במלון - מסעדת דיינינג היפנית, שלוחה של רשת מסעדות באנגליה (זהו הסניף הראשון מחוץ לממלכה הבריטית). על האוכל אחראי שף שהובא לארץ במיוחד מיפן, ומדובר באחת המסעדות הכי יוקרתיות ומסקרנות שנפתחו בתל אביב לאחרונה. רצוי להזמין מקום הרבה זמן מראש.

מסעדות נורמן ודיינינג. נחמני 25 תל אביב, 03-5435555. לא כשר

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מסעדת אורטוריו בזכרון יעקב - בקרוב/מערכת וואלה!, צילום מסך

אורטוריו במלון האמנות אלמא

פתיחה מסקרנת נוספת מגיעה דווקא מזכרון יעקב. בעיר המנומנמת יחסית נפתח השנה אלמא, מלון אמנויות מפואר וכראוי למלון בסדר גודל כזה, יש לו מסעדת שף לא פחות ממרשימה. על הקמת מסעדת אורטוריו ובניית התפריט שלה הופקד השף רון ביאלה, אשר מתאר את הקונספט כמסעדה עילית - אזורית, כלומר מתבססת הרבה על חומרי גלם מקומיים מאזור הכרמל, תפריט ים תיכוני עם נגיעות של השף. הפתיחה צפויה בעוד כחודש.

אורטוריו מלון אלמא, רחוב יאיר 1, זכרון יעקב, 04-6300111. כשר

פושון. אינטסגרם פושון פריז, צילום מסך
פושון, יהיה שמח/צילום מסך, אינטסגרם פושון פריז

פושון

על הפתיחה הצפויה של שרונה מרקט כבר כתבנו , אבל יש כמה דברים ספציפיים במתחם המדובר שאנחנו מחכים להם במיוחד. אחד מהם הוא מעדניית הבוטיק הצרפתית פושון אשר עושה עלייה לארץ, היישר למרקט. כאנשים אוהבים קינוחים אסתטיים, ובעיקר לצלם אותם לאינסטגרם, אין לנו ספק שפושון תמשוך הרבה תשומת לב בשנה הקרובה, עם עוגות יפייפיות, אקלרים צבעוניים ומקרונים בלתי נשכחים בניחוחות עזים של פריז. אנחנו כבר מוכנים.

פושון, שרונה מרקט

קלאמרי של שף שרון כהן ממסעדת שילה. צילום: דניאל לילה, ספק: שרון כהן, דניאל לילה
שרון כהן/דניאל לילה, צילום: דניאל לילה, ספק: שרון כהן

Da da & da

איש חיי הלילדה דוד טור, הבעלים של מועדון החתול והכלב, הברקפסט וקפה אירופה, יחד עם השף שרון כהן (שילה וקפה אירופה) פתחו יחד לפני כשבוע מקום נוסף ושמו Da da & da. המסעדה נמצאת ממש מעבר לכביש של מסעדתם המשותפת השנייה - קפה אירופה, על פינת הרחובות רוטשילד והרצל, לצד הכיכר היפה. כרגע תמצאו במקום כריכים, מאפים, ארוחות בוקר וצהריים, כאשר בהמשך צפוי המקום להרחיב את התפריט ושעות הפעילות שלו ל-24 שעות ביממה, כנראה עבור הבליינים במועדונים של טור, שרעבים גם באמצע הלילה.

דא דא ודא, רוטשילד 7 פינת הרצל, ת"א. לא כשר

ים וון סן גאי – סלט עוף. ברני ארדוב
בית תאילנדי - בקרוב מסעדה נוספת/ברני ארדוב

הבית התאילנדי הדור הבא: ניטן תאי

מי שניסה להזמין מקום לאחרונה במסעדת בית תאילנדי, יודע שזו נהייתה משימה קשה עד בלתי אפשרית. המסעדה התאילנדית הווותיקה זוכה בשנתיים האחרונות להצלחה מסחררת, ולמרות שנפתחו לא מעט אופציות אסיאתיות ואף תאילנדיות בשנים האחרונות, היא שומרת על מעמדה כמובילה בתחום. לשמחת הממתינים כבר במרץ הקרוב תיפתח המסעדה החדשה של יריב מלילי, בעליה של הבית התאילנדי - תחת השם ניטן תאי. פירוש השם בתאילנדית הוא אגדה או סיפורי עם, המסעדה תיפתח ברחוב הארבעה, במקום מסעדת מועדון הקצינים שעברה בינתיים מקום. בתפריט צפויות להיות מנות תאילנדיות כמובן, אך הוא אינו יהיה זהה לזה של בית תאילנדי.

ניטן תאי, הארבעה 21 תל אביב. לא כשר

אביב משה. סטודיו לם- וליץ,
אביב משה, כבר עובד על המסעדה החדשה/סטודיו לם- וליץ

המסעדה החדשה של אביב משה

גם מהכיוון של השף אביב משה מגיעות בשורות מסקרנות, כאשר בחודשים הקרובים צפויה להיפתח מסעדה נוספת של השף, ממש מעל מסעדת מסה. למסעדה החדשה אמורה להיות גישה ישירות משרונה מרקט. למסעדה עדיין אין שם, אבל הסגנון יהיה איטלקי מודרני, הפתיחה צפויה בעוד מספר חודשים ברחוב הארבעה בת"א.

יוסי שטרית. בועז לביא,
יוסי שטרית מגיע לחמש/בועז לביא

יוסי שטרית מגיע לחמש

מסעדת חמש במלון הבוטיק מנדלי סטריט הייתה שייכת בתחילת דרכה לשף רפי כהן. כשסגר את רפאל לתקופה קצרה עזב כהן גם את מסעדת חמש, שהגישה אז רק ארוחות בוקר, והייתה אמורה להפוך למסעדת בשרים בהמשך. אחרי תקופה ארוכה שהמסעדה מגישה ארוחות בוקר בלבד, ללא שף שמנהל את המטבח, בקרוב צפוי השף יוסי שטרית וצוות הקיטשן מרקט לקחת את מסעדת חמש תחת חסותם, ולהגיש גם ארוחות צהריים וערב, וכמו כל דבר ששטרית נוגע בו, אנחנו בטוחים שזה יהיה מעולה.

חמש, מנדלי מו"ס 5 תל אביב, 03-5202700. לא כשר

פרויקטים חדשים לאבי ביטון

אחרי כמה שנים שהוקדשו נטו למשפחה ולמסעדת אדורה שבבעלותו, 2015 היא ללא ספק שנת מיפנה גם לשף אבי ביטון בכמה חזיתות. ראשית, השף יפתח בשרונה מרקט דוכן סנדביצ'ים שיגיש כריכי עוף ובשר עממיים בלחמניות בריוש. למעט הדוכן הוא יצטרף כשותף לרשת פסטה פיורי שתפתח סניף במרקט, וצפויה להתפרש עם שני סניפים נוספים בכפר סבא וביקום. ביטון יהיה חתום על התפריט, מה שיאפשר לו להגיש מוצר במחירים נגישים יותר. כמו כן מתכנן ביטון להעביר את מסעדת אדורה ללוקיישן חדש ולפתוח מסעדה חדשה בווינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully