וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעין הסערה: 7 מסעדות מומלצות בצפון

נסעתם צפונה לחפש אחר השלג או לבקר בצימר מפנק? קבלו המלצה ל-7 מסעדות טובות ומאפייה משובחת אחת שאסור להחמיץ בדרך לגליל העליון והגולן

החדשה בקרית אתא: עלה גפן

עלה גפן, ליאת אריאב תקשורת. דניאל לילה,
קובה מלייאה בעלה גפן החדשה/דניאל לילה

מסעדת עלה גפן של השף עומר עילוואן נפתחה רק בתחילת החודש, וכבר נכנסה לרשימת המקומות שצריכים לסמן עליהם וי כשמגיעים לצפון. השף עילוואן, עבד בארבע השנים האחרונות במסעדת חג' כחיל ביפו, ובעבר גם במסעדות אל באבור ודיאנא הצפוניות. בעלה גפן הוא מגיש מטבח ערבי גורמה, לצד מנות קלאסיות יותר כמו כתף טלה ממולאת בפריקה, צלעות טלה וקבב חלאבי, תמצאו גם מנות ייחודית יותר כמו פאייה גלילית של שרימפס, קלמרי ומולים מוקפצים בחמאה על מצע של ריזוטו פריקה, קרפצ'יו סברס ועוד.

עלה גפן, מתחם I WAY, צומת קרית אתא, 04-6293746. לא כשר

המניה הבטוחה בצומת מגדל: מגדלנה

מגדלנה. דניאל לילה
צלעות טלה נימוחות במגדלנה/דניאל לילה

מסעדת מגדלנה של השף יוסף זוזו חנא, והשף בפועל - חמודי אוקלה, מגישה גם היא כבר קצת יותר משנה את הז'אנר החדש של מטבח ערבי מודרני בצורה מופלאה. מגדלנה היא סוג של מניה בטוחה בנסיעה לצפון, החל מהתפריט הרחב בו כל אחד יכול למצוא מה לאכול, דרך הפרשנות המעניינת שניתנת למנות הקלאסיות של המטבח הערבי. תמצאו שם שישברק חלומי, המון סלטים עם גבינות ממחלבות מקומיות, צלעות טלה רכות ונימוחות וקינוח חלוות אל גבן שלא תפסיקו לפנטז עליו חודשים אחר כך.

מגדלנה, מתחם צומת מגדל 
על כביש 90, 6730064 04. לא כשר

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

השפויה מדגניה א': 1910

1910. דור יעקובוביץ',
לא לפספס את הפיצות/דור יעקובוביץ'

מסעדת 1910 היא אופציה צפונית מעולה במחירים שפויים, למי שמחפש להגיע לצפון כדי להתמוגג ממטבח איטלקי. בקיבוץ דגניה א', שוכנת המסעדה הפסטורלית מוקפת עצים ומדשאות באווירה כפרית במיוחד. המנות גדולות ומפנקות, ראשונה של שקדי טלה על ריזוטו היא מנה שלא כדאי לפספס, אבל המומחיות העיקרית של המסעדה היא הפיצות שנאפות בטאבון במקום. מומלצת במיוחד פיצה סינייה, עם בשר בקר, שומן כבש וטחינה כמובן.

דגניה 1910, חצר הראשונים, דגניה א', 04-6608565. לא כשר

הכשרון מעכו: דלאל טאפאס

דלאל עכו טאפאס. נמרוד סונדרס
קסום אצל אוסאמה בעכו/נמרוד סונדרס

מי שעוקב באדיקות בענייני קולינריה כבר בטח שמע על ילד הפלא מעכו - אוסאמה דלאל. במסעדה הקטנה והטעימה בבזאר התורכי בעכו, תוכלו ליהנות ממבחר של מנות טריות, בהתאם לחומרי הגלם שמצא באותו יום בשוק, התפריט המשתנה מושתת בעיקר על דגים שונים ופירות ים, ויש גם טחינה חלומית ובלתי נשכחת. המנה היחידה שתמיד נמצאת בתפריט בוודאות היא מנת הדגל שנקראת - עכו, סבתא וואן גוך, וגם אם תרצו סביר להניח שאוסאמה לא ייתן לכם לוותר עליה, ואפילו יתעקש להאכיל בעצמו בביס הראשון. אם אתם מתכננים הגעה מראש שווה לבדוק לגבי הסיורים שעורך השף הצעיר בשוק עכו.

דלאל עכו טאפאס, הבזאר התורכי, ויצמן 1 עכו, 04-639734. לא כשר

אוכל מקומי במושב לימן: ביסטרו מיכאל

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ביסטרו מיכאל, הנאה מובטחת/מערכת וואלה!, צילום מסך

הביסטרו של השף המוכשר מיכאל גרטופסקי, הנושא את שמו, ממוקם במושב לימן בגליל המערבי, במבנה פסטורלי בלב בוסתן. חובבי האוכל מהמרכז כבר גילו את הפנינה הצפונית שפתוחה רק בסופי שבוע - מרביעי ועד שבת, ודואגים לבקר במסעדה בכל הזדמנות שנקרית בדרכם. בביסטרו מבשל מיכאל בלי הרבה רעש וצלצולים, הרבהפסטות טריות ומשובחות, מנות על בסיס דגים ופירות ים מקומיים ובשר איכותי מהאיזור. הנאה מובטחת.

מיכאל, הגפן 43, מושב לימן, 04-9821250 או 050-9821250. לא כשר

נטול הפוזה מחיפה: ביסטרו וניה

ביסטרו וניה. רועי כהן, מערכת וואלה! NEWS
פירות ים מצוינים בביסטרו וניה/מערכת וואלה! NEWS, רועי כהן

במיקום שנושק לנמל חיפה, נפתחה לפני כשנה ביסטרו וניה, מסעדה פשוטה עם וייב מגניב ונעים. התפריט מהודק ומציע מנות המצדיעות למטבח הבלקני שכה מזוהה עם חיפה כמו קבב מיטיטיי רומני עתיר שום ועשוי כהלכה וממרח שעועית בלקני קטיפתי. עוד בתפריט שלל מנות משמחות עם ירקות, דגים, פירות ים טובים ופסטות סימפטיות והכל באווירה חיפאית נינוחה, בלי שום זכר לפוזה ולשופוני התל אביבי. ואם זה לא מספיק, החשבון שמתקבל בסוף הארוחה ידידותי להפליא.


וניה ביסטרו, שער פלמר 1, חיפה. 04-6716272. לא כשר

הצנועה מכפר ראמה: שראביכ

מסעדת שראביכ. עז תלם בלוג thekitchencoach.co.il,
מסעדת שראביכ/עז תלם בלוג thekitchencoach.co.il

רבות נכתב על שראביכ, המסעדה הקטנה של יעקב חיאט בכפר ראמה, ובצדק. במקום שמסתתר בתוך חניון עמוס יש אמנם לוק של חדר אוכל ותפריט צנוע, אבל כזה שעושה שחק לטרוף הכל: תבשילים וסלטים שמשלבים המון עשבים ירוקים מהגליל, קובה נפלא, סלט חצילים שנמס בפה, ממולאים נהדרים, ועוד פשע הפתעות. פלטת הסלטים שאפשר להזמין כאן שכוללת 9 צלחות קטנות, יכולה לבדה להשביע כל רעב במחירים משתלמים. אם הגעתם בלי להזמין מקום והמסעדה מלאה, מומלץ לקפוץ לעזבה השכנה, שגם היא מתמחה באוכל ערבי גלילי פשוט ונהדר.

שראביכ, ראמה. 0509110230, 04-9995768 (כדאי לצלצל לפני שמגיעים).

קפה של בוקר בתרשיחא: the good bread bakery

סיור קולינרי בתרשיחא. ניב אהרונסון
שאהין במאפייה/ניב אהרונסון

ואחרון חביב: מה יותר חורף מאשר ריחות משגעים של מאפים מגרים, מוזיקה צרפתית, קרואסון וכוס קפה. שאהין שאהין, אופה צעיר ורב קסם יצר פה פיסת גן עדן קטנה וציורית בתוך הסמטאות המתוקות של הכפר תרשיחא. מעבר ללשלל לחמים מכל הסוגים יש כאן קרואסונים מעולים, עוגות משתנות, ופוקאצ'ות עם טופינגס מלוחים שמציתים את הדמיון. נקודת עצירה חובה לכוס קפה טובה עם מאפה משובח בגליל.

The good bread bakery. סמטאות השוק הישן, ליד הכנסייה הקתולית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully