וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחממת ומנחמת: טורט לינצר

תתפלאו לגלות שמדובר באחד הטורטים הפשוטים והקלים להכנה. מירב שיינר אופה שכבות מנחמות של בצק עשיר בתבלינים וביניהן קונפיטורה רכה ומתוקה. בדיוק מה שצריך כדי להיכנס לאווירת חג המולד או סתם כדי להתחמם בימי החורף הקרים

טורט לינצ'ר. נמרוד סונדרס
שכבות של בצק עשיר בתבלינים/נמרוד סונדרס

מירב שיינר שליבה שבוי בעיקר באפייה האוסטרו -הונגרית, שבה למקורות במתכון לעוגת לינצר אוסטרית. ואין זה מפתיע בעצם, כי האדם הוא תבנית נוף מולדתו, או ליתר דיוק תבנית האפייה של סבתו.

לנו הישראלים מוכרת הגרסה המוקטנת של טורט לינצר, הרי היא עוגיית סנדויץ' ממולאת ריבה, שרבים מן הישראלים מכורים לה. ככל שהיא פופולרית כאן לאורך כל ימות השנה, בעולם הנוצרי היא מגיחה דווקא לקראת חג המולד ואהובה מאד בעיקר בקרב הילדים בצפון אמריקה. אנחנו בהחלט לא זקוקים לתאריך הזה בשביל לחפון כמה עוגיות שכאלה ובכל זאת, החיבור בין טורט לינצר לשיא החורף האוסטרי אינו מקרי: הבצק מועשר בתבלינים מחממים והמלית המתוקה והמנחמת הם שילוב מושלם למזג אויר קר במיוחד.

עוגיות בלידו. נמרוד סונדרס
הגירסה המוקטנת של לינצר טורט/נמרוד סונדרס

המדור הזה כבר ראה טורטים רציניים בחייו: פלודני, מדוביק וגם וריאציה ליער השחור. הפעם מדובר באחד הטורטים הפשוטים והקלים להכנה: בצק פריך משקדים, קונפיטורה ושוב בצק מעל. בניגוד לעוגות הטורט המסורתיות והמוכרות בעלות קומות מרובות וקרמים כבדים, הטורט לינצר פשוט ועדין יותר ועדיין עונה להגדרה של טורט: מאפה הכורך שתי שכבות בצק במלית רכה ומתוקה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
טורט לינצ'ר. נמרוד סונדרס
כמה פשוט להכנה, ככה מרשים. טורט לינצר/נמרוד סונדרס

אתם מוזמנים להתאהב באחד ממנעמי המטבח האוסטרי שכל בני הבית יתנדבו "ליישר", ואם יש לכם שכנים שחוגגים את חג המולד, כבדו אותם בלינצר - זה ישמח אותם מאד.

חומרים:
לתבנית עגולה בקוטר 24 או ארוכה בגודל 35X11 ס"מ (רצוי להשתמש בתבניות בעלות תחתית נשלפת, אך לא חובה)

3/4 1 כוסות (250 גרם) קמח
1 כפית מחוקה קינמון טחון
1/4 כפית תבלין ציפורן טחון
3/4 כוס (150 גרם) סוכר
חבילה + כף (110 גרם) שקדים טחונים
170 גרם חמאה (חתוכה לקוביות)
גרידה מלימון בינוני
2 חלמונים
1 כפית תמצית וניל

350 גרם קונפיטורה (דובדבן חמצמץ / פטל/ פירות יער / משמשים / שזיפים)

שקדים פרוסים לקישוט (אופציונלי)
אבקת סוכר לקישוט (אופציונלי)

אופן ההכנה:

1. לתוך מיכל מעבד מזון מנפים את הקמח והתבלינים. מוסיפים מעל את הסוכר ואבקת השקדים. מעל מפזרים את קוביות החמאה, גרידת הלימון, החלמונים והוניל לפי הסדר כאן.

2. מעבדים 2-3 דקות במהירות בינונית, עם להב מתכת, עד שמתקבל בצק אחיד.

3. מחלקים את הבצק לשניים, עוטפים בניילון נצמד ומכניסים למקרר לשעה.

4. מוציאים את הבצק שהתקרר, מרדדים יריעה אחת בין שני ניירות אפייה, לעובי של 5-8 מ"מ. להשתדל לא לרדד את הבצק על משטח עבודה רווי בקמח משום שזה יפגע בפריכות הבצק ועדיין יהיה קשה להעבירו אל התבנית לאחר מכן.

5.מעבירים בעדינות את הבצק אל התבנית (מסירים נייר אפייה אחד והופכים את הבצק החשוף על התבנית). מהדקים היטב לתחתית ולשוליים עד הקצה. אל חשש אם הבצק מתחמם ונעשה רך. ניתן לסגור חורים או קרעים בבצק ביד חופשית. מכניסים למקרר ל-10 דק' לצינון.

6. מוציאים את התבנית המרופדת בצק מן המקרר ויוצקים את הקונפיטורה מעל.

7. ניגשים להכנת הרשת: מרדדים את החלק השני של הבצק שוב בין שתי ניירות אפייה, לעובי של 2-3 מ"מ וחותכים בעזרת סכין שף/ גלגלת פסים ארוכים ברוחב עד 1 ס"מ.

8. נעזרים בסכין גדולה או בפלטה ארוכה ומרימים את הפסים שחתכנו ומעבירים בעדינות באלכסון על גבי הבצק מכוסה הקונפיטורה. אפשר להתחיל מהאמצע ולהמשיך לצדדים או מהצד ולהמשיך אל הפינה הנותרת. מניחים את הפסים וחותכים את קצותיהם כאשר הם נפגשים עם שולי התבנית.
כך ממשיכים גם בכיוון ההפוך על מנת ליצור את צורת הרשת. הפעם כדאי להתחיל מן הכיוון הנגדי.

9. מניחים שקדים פרוסים בשוליים העליונים של התבנית, (בעיקר בחיבורים של הרשת שהרכבנו מהבצק) ולוחצים מעט ובעדינות פנימה, על מנת לייצר מסגרת לעוגה.

10. מחממים תנור ל-170 מעלות (160 מעלות על טורבו) ואופים כ-50 דקות עד להשחמה מלאה של הבצק.

11. מוציאים ומניחים על משטח עץ ומצננים שעה לפחות טרם חילוץ ופריסת העוגה.

12. בוזקים אבקת סוכר על העוגה שהצטננה ומגישים עם משקה חם שאוהבים או לחילופין ניתן, למי שאוהב, לחמם מעט את פרוסת העוגה ולהגיש עם קצפת או גלידת וניל.

למתכוני קינוחים חורפיים נוספים:
רולדה לבנה עם תותים וקצפת
בבקה ענקית במילוי קקאו
פודינג חג המולד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully