וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נפתחה פסטה ויה: מה הטעם של פסטה ב-15 שקל?

30.3.2016 / 13:24

יותר מסתם טרנד: בתי אוכל המציעים תפריט זול נפתחים כאן ללא הרף, ומגדירים מחדש את סצנת אוכל הרחוב הישראלי. לא מדובר רק בפלאפל בפיתה או פיצה, אלא גם בשלוחות של שפים ומסעדות מוכרות. האחרונה להצטרף היא פסטה מיה עם דוכן לפסטה טרייה החל מ-15 שקלים

פסטה ויה. צילום: מתן שופן, מערכת וואלה!
מהפכת האוכל הזול מגיעה גם לפסטה.פסטה טריה ברוטב שמנת/מערכת וואלה!, צילום: מתן שופן

מהפכת אוכל הרחוב הזול ממשיכה לתת את אותותיה. נכון שכמעט כולנו מתפנקים מדי פעם בארוחה במסעדת שף טובה, בסופה אנחנו משאירים כמה מאות שקלים על השולחן, אבל יותר ויותר אנשים מחפשים אלטרנטיבות זולות יותר ליום-יום, מה שתורם לפריחתו של אוכל הרחוב, תופעה המתרחשת לא רק כאן, אלא בכל העולם המערבי. גם השפים כבר מזמן הבינו את זה. אייל שני היה כנראה הראשון לזהות, ובנוסף למסעדות היקרות שלו, צפון אברקסס והסלון, פתח שלושה סניפים של המזנון. מאז לא מעט שפים הצטרפו למגמה; ישראל אהרוני עשה קאמבק עם הראמן בר בשרונה מרקט, יובל בן נריה ודיויד פרנקל פתחו מעין שלוחות אקספרס של טאיזו ופרונטו, בהתאמה, בשוק צפון החדש, ובקרוב גם יונתן רושפלד ייפתח דוכן של סטריט פוד הודי בשרונה מרקט. השפים מבינים שבנוסף למסעדה היקרה שברשותם, בשביל לפנות לקהל רחב באמת, הם צריכים להציע אופציה מהירה, זולה ושפויה יותר.

אבל לא רק השפים בסיפור. קופיקס היו אלו שהובילו את מהפכת הקפה בחמישה שקלים, רשת שמונה שמתפתחת בימים אלו מציעה המבורגרים בשמונה שקלים בלבד, ומדי פעם צצים עוד חידושים והפתעות שאמורים להקל על החיים שלנו. כעת תורה של הפסטה. אם להיות הוגנים, בפסטה בסטה כבר עשו את זה. עם סניף בירושלים ושני סניפים תל אביבים, מציעים ברשת מנת פסטה משביעה ונדיבה, עם מגוון אופציות של רטבים ותוספות במחירים נוחים לכיס.

פסטה ויה. צילום: מתן שופן, מערכת וואלה!
פסטה טריה, מיוצרת מדי יום/מערכת וואלה!, צילום: מתן שופן

כעת גם פסטה מיה נכנסת לתמונה. או יותר נכון - פסטה ויה. הסניף של פסטה מיה ברחוב אבן גבירול נסגר לפני כשנה, ונפתח מחדש כקיוסקו - דוכן אוכל רחוב שהציע כריכים איטלקיים בשריים מוגשים במעין פוקצ'ות. שלושה חודשים לקח לבעלים להבין שזה לא זה, וכעת בפסטה ויה החדשה פיצחו את הנוסחה. ג'ורג'יו, הבעלים של הרשת, הצליח לייצר במפעל שלו קו מיוחד, של פסטה טבעונית ללא ביצים, אותה הוא מוכר במקום החדש, במחיר בסיס של 15 שקלים. פסטה טרייה מביצים נמכרת במקום בתוספת של 5 שקלים. הפסטה המוגשת בפסטה ויה היא טרייה ומיוצרת מדי יום במפעל.

מחשיד? לא בהכרח. ג'ורג'יו מסביר שכיוון שהמפעל נמצא בבעלותו הוא ניסה אין ספור מתכונים, עד שהצליח לצמצם את עלויות הפסטה למינימום האפשרי. הקמח איתו הוא עובד הוא קמח דורום, אבל לפי ג'ורג'יו מה שמייקר את הפסטה הן בעיקר הביצים, והפעם הצליחו במפעל להסתדר בלעדיהן. בנוסף לא תמצאו במקום תוספות בשריות או דגים, דבר נוסף שלרוב מייקר עלויות, וכרגע אין אפילו שולחנות. יש כמה מקומות על הבר, והרעיון הוא לעבוד בעיקר על טייק אווי.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
פסטה ויה. צילום: מתן שופן, מערכת וואלה!
פיצחו את הנוסחה. פסטה ויה/מערכת וואלה!, צילום: מתן שופן

אז מה אפשר לאכול ב-15 שקלים?

ב-15 שקלים תוכלו לאכול פסטה קצרה טבעונית - לבנה או ירוקה (תרד) ברוטב עגבניות. עבור שאר הפסטות תצטרכו להוסיף בין 5 שקלים עבור פסטה ארוכה מביצים או מקמח מלא, עוד 7 שקלים עבור פסטה ללא גלוטן, 9 שקלים עבור ניוקי - טבעוני או רגיל, ועוד 15 שקלים עבור רביולי - גם כאן ניתן לבחור אם רגיל או טבעוני.

בגזרת הרטבים תמצאו כאמור רוטב עגבניות (15 שקלים), רוטב שמנת (17 שקלים), שמן זית שום וצ'ילי (19 שקלים). לאלו תוכלו להוסיף תוספות שונות (3-9 שקלים) כמו זיתים, כרובית, חצילים, בטטה, פטריות, גבינת פטה, מוצרלה ועוד. לתפריט הפסטות מתווסף גם מרק מתחלף (15 שקלים), סלט בייבי (10 שקלים), סנגריה או כוס יין (13 שקלים) וקינוח מתחלף (15 שקלים).

פסטה ויה. צילום: יעל לאור, מערכת וואלה!
מתבססים בעיקר על טייק אווי. פסטה טבעונית ברוטב שמן זית, שום צלוי וצ'ילי/מערכת וואלה!, צילום: יעל לאור

בשורה התחתונה, נכון שמעטים האנשים שיצליחו לצאת בנזק של 15 שקלים בלבד. אבל עד 30 שקלים תוכלו לסגור לעצמכם יופי של נשנוש לארוחת צהריים או ערב וזה בהחלט שווה.

פסטה ויה, אבן גבירול 142 ת"א, 03-6296299, שעות פעילות: ראשון - חמישי: 12:00-23:00, שישי-שבת: סגור. כשר ללא תעודה

  • עוד באותו נושא:
  • פסטה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully