וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המונה טועם: הבאגט שתקע אותי

19.7.2016 / 7:29

מעורב ירושלמי קצוץ דק עם שפע תבלינים, שנדחס בלי סוף לתוך באגט טרי, ומגיע עם צ'יפס בחינם. המונה מוצא את האושר במרכז מסחרי קטנטן בראשון לציון במחיר ידידותי

מעורב ירושלמי בבאגט הלוהט. קובי רובין
באגט שאליו נדחסות כמויות אימתניות של בשר/קובי רובין

לא מזמן הוזעקתי עם המונית לאיסוף ספיישל בהול עם רמות לחץ גבוהות בהרבה מהזמנה שגרתית. הגעתי במהירות הכי גבוהה המותרת, רק כדי לאסוף תופרת ובידיה שמלה לבנה. בתור מי שחורש את הארץ עם ברמודה וסנדלים, ביגוד אף פעם לא העסיק אותי יתר על המידה, אבל כל אחד עם מה שמלחיץ אותו. המונית הוזמנה לתופרת על ידי אם הכלה, שכנראה שכחה למדוד אותה לפני החתונה מרוב התרגשות. לאחר כבוד הוזמנתי לקחת את התופרת עם השמלה לראשון לציון, למדידה ותפירה ברגע האחרון לפני החתונה.

באיזור המרכז הישן של ראשון, מצאתי את עצמי נכנס למשולש של ז'בוטינסקי, שנראה מהמפה משולש של אי תנועה ליד הצומת, על הסיבוב של כביש 4 בואך מרכז העיר. סמוך ליעד עברנו ליד מרכז מסחרי קטנצ'יק, ובו מקבץ חנויות ושם קלטתי בזויות העין, בין חנות פרחים זעירה לפיצוציה, את הבאגט הלוהט.

אחרי שיגור התופרת ליעדה, פניתי לסעודה. השעה אמנם הייתה רק 11 ובבאגט הלוהט כבר היו בעיצומו של מירוץ הבוקר, נתחי הבשר השתזפו על הפלאנצ'ה. הלכתי על המנה הראשונה של המקום, מעורב בשר. הבאגט הלוהט הוא מקום שכונתי ועממי שמגיש אוכל לבעלי מקצוע מהאזור, פועלים במלוא מובן המילה. היו במקום שני עובדי בניין, עובד מע''צ, אב ובנו שהגיעו באמצע יום העבודה, שני עובדי אלומיניום שעצרו על הדרך ואחד נהג מונית גרגרן. במקרר היו בקבוקי ליטר וחצי צוננים, לך תנסה לשכנע אנשים אמיתיים עם עבודות קשות לשתות רק חצי ליטר במחיר של כמעט ליטר וחצי.

מעורב ירושלמי בבאגט הלוהט. קובי רובין
מסעדת פועלים במלוא מובן המילה. הבאגט הלוהט/קובי רובין

במקום כל כך צר, כל חלקיק חייב להיות מעוצב ומהונדס בחוכמה, מהחלל הפנימי ועד הבשר על הפלאנצ'ה הקטנה. על המתכת הלוהטת, אחרי ההזמנה של המעורב, הבחור במקום הניח על ערימות של חלקי פנים, ואחרי צלילי החריכה הראשוניים החלה העבודה האמיתית. ניב חתך לו את הצורה לחלקיקים דקיקים, הוסיף שפע תבלינים, עד שהחלק העליון של הבשר נעלם מתחת לשמיכת התבלינים, ואז החל מחול החרבות בפעם השניה, לא ידעתי שמעורב יכול להיות מוגש כל כך דק, עוד שכבה עבה של תבלינים ועוד חיתוך אחד והמנה מוכנה.

כל הטוב הזה נכנס לתוך באגט טרי מעגלת הלחמים, עליו נמרחה שכבה של חריף ידידותי וחציל שעבר שיזוף עמוק מאד. ואז התחילו ההפתעות: קודם כל התכבדתי במנה של צ'יפס ללא תוספת מחיר, לא מובן מאליו, ואז קרה הפלא האמיתי. ניב התחיל להעמיס את הבאגט ואחרי ההגשה הראשונה אל תוך הבאגט חשבתי שיעצור, אבל לא, הללויה. הוא המשיך לדחוס ולדחוס לבאגט כמויות בשר בנדיבות, ואני אפילו לא לקוח קבוע. כשהתחלתי לאכול התפללתי לעצור בחצי, לא בדיוק התאפשר, ירדתי על כל המנה תוך כמה דקות. אז מה היה לנו כאן? צוללת של מעורב שלא קל לסיים, מנה של צ'יפס מעולה וקצת מלפפונים חמוצים על הצד, 32 שקלים, רק לרעבים באמת או כאלה שחייבים מדי פעם מעורב מצוין.

הבאגט הלוהט. שד' מנחם בגין 4 ראשון לציון. 03-9664422כשר. שעות פתיחה: א'-ה' 10:00-20:00


לכל הטורים של המונה טועם
ההמלצה הכי חד משמעית של המונה
בלי לצאת מהבית: אבי ביטון מכין מעורב ירושלמי
הסודות למעורב הירושלמי של סטקיית חצות

בשבוע שעבר

המרענן של הקיץ: האם זהו המלבי הכי טעים בארץ?

לכתבה המלאה
מעורב ירושלמי בבאגט הלוהט. קובי רובין
מעורב ירושלמי בבאגט הלוהט/קובי רובין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully