וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המונה טועם: הבורקס של רפי המחייך

26.7.2016 / 7:23

כבר שנים שהמונה זולל בקביעות בבורקס של אבא בדרום תל אביב. תכירו את הפנינה שפועלת מתחת לרדאר ומגישה בורקס קריספי מושלם במחיר מצחיק

הבורקס של אבא. קובי רובין
הבורקס של אבא/קובי רובין

לפעמים בחיים חייבים להודות בטעויות. יש מקומות שהייתי צריך להתייחס אליהם לפני הרבה מאוד זמן. דווקא את המקום הזה לקחתי קצת כמובן מאליו, למרות שאני מבקר שם קרוב לעשרים שנה. הבורקס של אבא (יותר נכון הבורקס של רפי המחייך) הוא נכס תל אביבי שפועל מתחת לרדאר. מדובר בבורקס אמיתי, לא קפוא, חס וחלילה, כזה שנעשה בהקפדה יומיומית על ידי המשפחה וצוות העובדים המסור שעובד שם כבר שנים.

אחרי ההלקאה העצמית, בואו ניגש לעניינים. במהלך השנים טעמתי את כל הדלפק רפי, כולל המתוקים הביתיים בצד ימין. השיטה שלי מאוד פשוטה ויסודית, אחד מלוח, אחד מתוק. ביום שישי האחרון לקראת שעות הצהריים המאוחרות מצאתי את עצמי נוהג על רחוב צ'לנוב, מאה מטרים לפני הבורקס של אבא נשאתי תפילה קטנה, אולי במקרה נשאר בורקס שבלול או בשמו הרשמי יותר, פילאס תרד. ניצלתי את הזמן הפנוי בין נסיעות וזינקתי לראות מה נשאר לקראת שבת. רפי בדיוק הוציא חלות מהתנור, מחייך לו בהנאה, מספר איך הנכדים נהנים כשסבא בוצע להם חלק מהחלה המתוקה ליד שולחן השבת. עוד פעם מחייך ואומר ברוך השם, מתי בפעם האחרונה ראיתם בעל עסק מחייך במדינה העצבנית שלנו? כמובן שהצלחתי לשים ידי על בורקס טרי, והחלטתי שהגיע הזמן לגלות לכם את הסוד הבצקי הזה.

הבורקס של אבא. קובי רובין
מתחת לרדאר. אצל רפי המחייך/קובי רובין

חשוב לזכור שכל אחד מהבורקסים במקום, שעה לפני ההכנה, היה עדיין בצק, לאחר מכן רודד לעלה דק שספח לתוכו מיני מילויים שונים. שבלול תרד בלי גבינה, המנה החביבה עליי, היא לא הכי פופולרית, ולכן לא מיוצרת באותן כמויות כמו שאר הסוגים. הוא מהסוג היותר לח, מילוי שהכנסתו לתוך בצק הפילאס עצמו הוא סוג של אומנות, במיוחד לאור העובדה שהבורקס מבחוץ טיפה קריספי.

לאחר ההזמנה מגיע הבורקס בצלחת פלסטיק כשעדיף לאכול אותו פרוס וחתוך מעל, יחד עם ביצה פרוסה בצד, ככה אפשר לאכול כל חלק ולא לבלבל את מרכיבי המנה בצלחת. כל נגיסה שונה בכמות התרד מול המאפה, פעם המילוי יותר מורגש ובביס הבא זה דווקא הבצק, שמתחיל טיפה קריספי ומתרכך בחלק בשמלא בטעמי התרד. זה יוצר מרקם שלא מוכר מהבורקס התעשייתי עם המילוי החד גוני שנמכר ברוב בתי העסק.

בשבוע שעבר

המונה טועם: הבאגט שתקע אותי

לכתבה המלאה

הבורקס עצמו עולה 13 וחצי ש''ח, ביצה 2 וחצי ש''ח. לא זוכר מתי בפעם האחרונה כתבתי על מקום שלא עיגל מחירים. לצד ההנאה לשלם על ארוחה ב-16 שקלים בלבד כולל הכל, מנת חובה למי שלא הכיר את המקום הצנוע שמהווה נכס תל אביבי של אוכל רחוב הכי אמיתי שיש באחת הערים הכי יקרות.


הבורקס של אבא. צ'לנוב 23 תל אביב. 03-6882848. שעות פתיחה: א'-ה' 06:30-18:00 ו' 06:30-16:00. כשר

לכל הטורים של המונה טועם
עונג צרוף בבורקס יוון
עשו זאת בעצמכם: מתכון לבורקס פשוט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully