וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מי עומד מאחורי אחת החומוסיות הטובות בעכו?

בשיתוף שטראוס, בשיתוף שטראוס

28.4.2019 / 12:01

בעולם של אבו חסן, אבו שאקר ואפילו אבו ברקוביץ', החומוס העכואי הזה הוא יוצא דופן. כך הצליחה סוהילה לייצר תור ארוך בעיר רוויית חומוסיות

אלופי החומוס: חומוס סוהילה. אפיק גבאי,
תור שנמשך אל מעבר לכביש. חומוס פול של סוהילה/אפיק גבאי

עם 10 חומוסיות לפחות שפועלות בעיר העתיקה, השוק של עכו הוא תחנת חובה לכל חובבי החומוס. משנת 1963 פועלת ברחוב סלאח א דין שבשוק החומוסייה של אבו סוהיל – כך לפי השלט, אבל כולם מכירים את המקום בשם חומוס סוהילה. בעולם של סעיד, חליל, אבו חסן, אבו שאקר ואפילו אבו ברקוביץ', זוהי חומוסייה יוצאת מגדר הרגיל בזכות העובדה הפשוטה שהיא מנוהלת ביד רמה על ידי אישה.

כל בוקר בשעה 06:00 (מלבד ימי שלישי), מגיעה סוהילה למטבח הקטן שלה ומתחילה בעבודה על התפריט היעיל שמלווה את המקום מיום פתיחתו. אל החומוסייה נכנסה בתו של אבו-סוהיל בשנת 1993, והיא מתמידה במלאכת ואמנות החומוס כבר 23 שנה. בשנת 2003 זכתה בתחרות מלך החומוס שנערכה בעכו (ועל כך מעידה הפיתה המוזהבת בכניסה), ולמרות זאת טוענת סוהילה, "כל חומוס שונה. אין הכי טוב, וכל אחד מתחבר לחומוס שהכי מדבר אליו".

אלופי החומוס: חומוס סוהילה. אפיק גבאי,
אלופת החומוס. סוהילה בכבודה ובעצמה/אפיק גבאי

סודות החומוס

סוהילה מספרת שהיא עדיין נתקלת בהרמת גבות על העובדה שאין בעל בית (אלא בעלת), אבל הגבות תמיד חוזרות למקום אחרי שטועמים. את גרגרי החומוס המקומיים שעברו השרייה והתבשלו שעתיים, עד שהם נימוחים ומתפרקים במגע הקל ביותר, היא טוחנת 5-10 פעמים ביום, תלוי בלקוחות. טחינת הבית מגיעה מעט כבדה, חמימה ומתובלת היטב.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

מה בתפריט?

התפריט פה כמעט ולא השתנה לאורך השנים ואין לה, לסוהילה, שאיפות להגדיל אותו ולפזול לעולמות של שיפודייה או מסעדה. מתחילים במנות של חומוס פול, משאוושה, סלט חצילים ולבנה (20 שקלים למנה). בגזרת התוספות לחומוס, הוא יכול לבוא עם פטריות או צנוברים (35 שקלים למנה), תבשיל בשר (40 שקלים למנה, מתכון מיד) או פטריות ובשר (50 שקלים למנה).

בשביל הרעננות אפשר להזמין סלט טאבולה עשבים חמצמץ (15-30 שקלים), ואם תזמינו פלאפל, יטגנו עבורכם את הכדורים בפלאפליית סתיתי הסמוכה (15-30 שקלים). אם תספיקו, יש גם קובה במילוי בשר (6 שקלים ליחידה), אבל היא נוטה להיגמר בשעות הפעילות המוקדמות. כל המנות מגיעות עם זיתים וחמוצים וכבונוס, על השולחן, מחכה לסועדים קערת חריף אדום שמאופיין בחמצמצות טובה, שהולכת נהדר עם כל המנות שבתפריט.

אלופי החומוס: חומוס סוהילה. אפיק גבאי,
גרגרים נימוחים שבושלו שעתיים עד להתפרקות/אפיק גבאי

תור חוצה רחובות, דתות ומגדרים

הימים העמוסים אצל סוהילה הם שישי ושבת, או אז התור למשחת החומוס החלקה והמתובלת שלה נמשך הרבה מעבר לכביש. היא מנהלת את המקום יחד עם אחותה ואחייניה, ובקהל הלקוחות תמצאו תערובת מגוונת של תושבי המדינה: צעירים, מבוגרים, ערבים ויהודים, כולם ממתינים לאחד מהשולחנות הספורים שבמקום. התנועה מתחילה כבר משעות הבוקר המוקדמות, וגם אם תעברו פה ב- 07:30 בבוקר, תוכלו לראות סועדים מנגבים בשמחה.

המתכון הסודי: חומוס עם בשר של סוהילה

אלופי החומוס: חומוס סוהילה. אפיק גבאי,
אלופי החומוס: חומוס סוהילה/אפיק גבאי

בתוספת הבשר של סוהילה אין התחכמויות או חידושים: בשר טחון טרי (הטריות כאן עושה את ההבדל), תבלינים ושפע של שמן זית.

מצרכים:

עבור 2-3 מנות

500 גרם בשר עגל או כבש טחון
5 כפות שמן זית
2-3 עלי דפנה
1/2 כפית פלפל שחור טחון
1/4 כפית קינמון
1/2 כפית ג'ינג'ר טחון
1/2 כפית בהרט (אפשר יותר או פחות, לפי הטעם)
מלח, לפי הטעם

להגשה:
חומוס מוכן
צנוברים, קלויים קלות
פטרוזיליה, קצוצה דק
מעט גרגרי חומוס מבושלים

אופן ההכנה:

1. מחממים את שמן הזית במחבת רחבה. מוסיפים את הבשר, עלי הדפנה והתבלינים ומטגנים מעל להבה בינונית תוך ערבוב מתמיד עד שהבשר מפורר.

2. ממשיכים לבשל אגב ערבוב כ-15 דקות, עד שכל הבשר משנה צבעו לאפור כהה וטעמי התבלינים נספגו בו. טועמים ומוסיפים מלח לפי הטעם. שומרים חמים עד שמוכנים להגיש.


3. להגשה, מסדרים חומוס מוכן בצלחת, מעליו מניחים בנדיבות מהבשר, מעטרים בצנוברים, גרגרי חומוס מבושלים ופטרוזיליה קצוצה ולסיום מוסיפים למנה עוד שמן זית או משמן הבישול של הבשר.

לא מצליחים להגיע לחומוסיה? מוזמנים להכין בבית חומוס מעורב ירושלמי
לעוד מתכוני אחלה - לחצו כאן

חומוס סוהילה, רחוב סלאח א דין 14, שוק עכו. 04-9817318.
שעות פתיחה: כל ימות השבוע מלבד יום שלישי 07:30-17:00

עז תלם, בשיתוף שטראוס
  • עוד באותו נושא:
  • חומוס
  • עכו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully