וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מרקש אקספרס

6.10.2016 / 13:33

אחרי מסעדת השף בירושלים חוזר השף אוהד אמזלג למקורות עם מזללה מרוקאית חדשה בהוד השרון. המקום שיפתח בעוד מספר ימים יגיש אוכל ביתי ומנחם

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אוהד אמזלג/מערכת וואלה!, צילום מסך

יש בהוד השרון כמה מקומות של אוכל רחוב שהפכו עם השנים למוסדות של ממש. סביח השרון שהטמיע את הביטוי "הכל שטויות רק הסביח אורגינל", פלאפל כדורי המיתולוגי שנפרד השנה מבעליו אמנון דוד ז"ל שהלך לעולמו במפתיע, או הפריקסה של חיימיקו שהפך תוך זמן קצר לפסגת הסנדביץ' הטוניסאי בשרון. עכשיו מצטרפת לרשימה מסעדה חדשה שמבקשת להביא את האוכל המרוקאי לקדמת הבמה של אוכל הרחוב בהוד השרון. כלבא שבוע היא מסעדתו החדשה של אוהד אמזלג, מי שגדל על האוכל המרוקאי של אמו והפך עם השנים לשף ואף עמד בראשה של מסעדת רובע 5 בירושלים.

"אני רוצה לחזור לשורשים שלי", מספר אמזלג, "להתחבר מחדש לאוכל שגדלתי עליו, למתכונים של אמא שלי, לטעמים של ארוחות שישי ולזכרונות הילדות". בתאם לכך יגיש אמזלג בכלבא שבוע כריכים עכשוויים ומנות בצלחת שיצר בהשראת המטבח של אמא שלו. בתפריט אפשר למצוא מנות בפיתה כמו ארדואן המשוגע- קבב אורפה עם עגבניה צלויה, חציל, ביצה קשה וטחינה; אחשורוש הצמחוני- חביתה פרסית ירוקה עם ירקות טריים ושמנת חמוצה; שערוריה- נקניקיית אנטריקוט עם תפוחי אדמה ובצל ירוק צרוב על הגריל; טריפונוס- גירוס הודו עם בצל סגול ועגבניות; כיפת ברזל- נתחים של בשר בקר על הפלאנצ'ה עם ביצת עין; ומנות בצלחת כמו אחושלוקה- שקשוקה חריפה עם בשר טחון וטחינה; סנייה של כרובית וארטישוק; מסבחה של אפונה צהובה ושמן זית; עלי גפן, כרוב ובצלים ממולאים.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

"אני מכין אוכל עממי ומזמין אנשים להיכנס למטבח המשפחתי שלנו", אומר אמזלג. "במרכז המסעדה יש בר פתוח גדול שבו אפשר לראות את הכנת המנות". בנוסף הוא דואג לשמור על מה שהוא מכנה "מחירים עממיים". כל המנות במקום מתומחרות בין 19- ל-40 שקלים. השם כלבא שבוע מיוחס לאדם מהמקורות שהיה ידוע בנדיבותו ובכך שהאכיל אנשים רבים. לדברי אמזלג מדובר במסעדה שמגישה מנות שאמזלג היה רגיל לאכול ביום שישי בצהריים, כאשר חזר מבית הספר ואמו היתה כבר מבשלת לשבת ונותנת לו לארוחת צהריים חלק מהמנות שיוגשו בערב בתוך החלה של שבת. "אלו השעות הכי שמחות בשבוע, יש אווירה חגיגית. אני רוצה לחזור למקום הזה של בית ומשפחה, לחזור למקורות התשוקה שלי ולבשל אוכל פשוט וטעים, מנחם, ביתי ובעיקר מאוד אישי שלי" מסכם אמזלג.

כלבא שבוע יפתח ב-16 באוקטובר ולמעט תעודת כשרות של הרבנות הוא יהיה כשר מבחינת חומרי גלם ולא יפעל בשבת. בהמשך אמזלג רוצה יבחן את האפשרות של תעודת כשרות רפורמית.

כלבא שבוע, דרך מגדיאל 54 הוד השרון. אין טלפון. שעות פתיחה: ראשון עד חמישי מ-11 בבוקר ועד 23:00 בלילה. שישי מ-9:00 בבוקר עד כניסת שבת ושבת מצאת השבת ועד אחרון הסועדים.

כלבא שבוע. אוהד אמזלג,
כלבא שבוע/אוהד אמזלג

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully