וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סמואל: המטבח הבלקני מגיע לדרום ת"א

2.3.2017 / 15:28

אזור שוק לוינסקי ממשיך בפריחה הקולינרית, וכעת מסעדת סמואל מגיעה לשכונה כדי להגיש אוכל בלקני אותנטי כמו מאזטים, סופלקי, שישקבב טורקי ועוד הרבה מנות שישראלים אוהבים

סמואל. דרור עינב
סופלקי כבש בסמואל/דרור עינב

לא קשה היה לחוש בשנה-שנתיים אחרונות לאן נושבת הרוח הקולינרית של תל אביב - לדרום העיר כמובן. פלורנטין האוס סימנה את נקודת המפנה כמסעדת השף הראשונה שנפתחה בשכונת פלורנטין, אליה הצטרפו בחודשים האחרונים עוד כמה מקומות קטנים וכיפיים כמו הבייקשופ האמריקאי סוויט בוקס, הסנדוויץ' של יום טוב, פסטה בר חדש של ליאור בר ועוד מקומות, אשר מוכיחים כי הדרום עוד ממש לא אמר את מילתו האחרונה.

כעת התחום מתרחב אף דרומה יותר עם מסעדה בלקנית חדשה שנפתחה בפינת הרחובות העלייה ופרנקל, במקומה של מסעדת שטייטל הוותיקה. סמואל, מסעדה בלקנית החדשה היא זאת שתפסה את מקומה של שטייטל, המסעדה הפולנית אשר שכנה במקום משך שנים רבות. כעת המקום התחדש, עם עיצוב שונה, אשר מזכיר טברנה יוונית עליזה, בצבעי תכלת ולבן, אווירה אחרת ובעיקר אוכל אחר.

סמואל. דרור עינב
סמואל, עיצוב אחר, אווירה אחרת/דרור עינב

מאחורי סמואל עומד השף שמואל בן בסט. בן בסט למד בבית הספר הקולינרי של קראון פלזה ת"א, עשה השתלמויות בבישול במסעדות באיטליה, הקים שני מפעלים ליצור פסטה טרייה, אחד מהם בבעלותו (אוונטורה וסמואלס פסטה פקטורי), הקים וניהל מטבחים של מסעדות שונות בהן סטולי בר, סניף מוזס ברוטשילד ועוד.

למרות עבודה של שנים במטבח האיטלקי ובייצור פסטות, ונגיעה במטבחים המקסיקני והאמריקני, ברגע האמת כשהחליט בן בסט לפתוח מקום משל עצמו, הוא חזר למקורות - למטבח של בית אמא. "אני בולגרי, אמא שלי בשלנית על, מבחינתי זאת הייתה הבחירה הטבעית", הוא מסביר. מעבר לכך, פינת הרחובות הזאת, הרגישה עבורו הרבה יותר מתאימה למטבח הבלקני, מאשר למסעדה איטלקית. "לכל האזור הזה יש מורשת יוונית - תורכית, ולכן גם זה מאוד טבעי".

את המטבח הבלקני, אשר טומן בחובו בעיקר את המטבח הבולגרי, היווני והתורכי, מגדיר כאמור בן בסט כשפת האם שלו, ולא רק שלו, "ישראלים מתים על האוכל הזה, כך שאין אפילו צורך לעשות התאמות מיוחדות לחך, אני רק מדייק את הטעמים האלו, נותן להם מסגרת נכונה ואמיתית של מסורת רבת שנים".

הרעיון של בן בסט הוא להגיש אוכל שפעמים רבות אנחנו הישראלים רגילים לאכול כאוכל רחוב דווקא בצלחת ובאווירה של מסעדה, ובמקביל להנגיש אוכל שנחשב גבוה יותר- כמו ספריבס למשל.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
סמואל. דרור עינב
טעמים שישראלים אוהבים/דרור עינב

וכך, התפריט של המקום (כרגע מדובר בתפריט הרצה) מחולק למספר קטגוריות. הראשונה שבהן היא שוק לוינסקי בצלחות קטנות, שם מוצעות מנות כמו מטיאס כבוש על יוגורט (24 שקלים), סוג'וק - נקניק טורקי (18 שקלים), קפילוטירי - קשקבל יווני (26 שקלים) ועוד. בקטגורית המזה הבלקני תמצאו מנות כמו סלט שעועית לבנה עם בצל סגול ואנשובי (24שקלים), כבד קצוץ בנוסח שטייטל (26 שקלים), קיופלו - סלט חצילים ופלפלים שרופים (26 שקלים), ציזיקי (26 שקלים) ועוד.

בין המנות היותר גדולות תמצאו פפריצ'אס קון קזו - פלפל ממולא גבינת פטה בציפוי פריך על רוטב עגבניות (28 שקלים), מוסקה של חצילים ותפו"א (48 שקלים), ריזוטו חצילים וקשקבל (46 שקלים). תמצאו כאן גם שישקבב טורקי עם אורז פילאף ופיתה (56/68), סופלקי פרגיות (48/58 שקלים), סופלקי כבש (66/79 שקלים), אוסובוקו על ממליגה בלקנית (74 שקלים) ועוד.

גם גזרת הקינוחים לא מוזנחת ותוכלו לקנח את הארוחה הבלקנית עם מוס שוקולד אפוי וקצפת עשירה (36 שקלים), בקרם בוואריה על קדאיף עם גנאש שוקולד ופיסטוק חלבי (36 שקלים) או עוגת פלורנטין עם קרם קטאלן (36 שקלים).

סמואל. דרור עינב
העלייה פינת פרנקל, נתראה שם/דרור עינב

כעת, בתקופת ההרצה המקום פתוח החל מהשעה 17:00 ל-happy hour, הכולל בעיקר אלכוהול ומנות מאזטים קטנות, והחל מ-19:00 מוגשת במקום ארוחת ערב, המטבח במקום נסגר ב-23:00. התכנון לפתוח צהריים בעוד כשבועיים עד חודש.

סמואל, העלייה 43 ת"א, 03-9012630, שעות פעילות בתקופת ההרצה: ראשון - חמישי: 17:00-24:00(המטבח נסגר ב-23:00), שישי: 11:00 עד כניסת השבת. לא כשר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully