וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במקום לנפנף: מסעדות הבשר שאתם חייבים לבקר בהן

28.4.2017 / 7:39

יום העצמאות הפך לחג הבשרים הרשמי של מדינת ישראל, אז למי שלא קיבל הזמנה למנגל או שסתם לא בעניין של לנפנף, אספנו לכם כמה ממסעדות הבשרים הטובות בארץ שחייבים להכיר

סטייק קנזס בהדסון. דן פרץ,
סטייק קנזס בהדסון/דן פרץ

יום העצמאות שוב מתקרב אלינו ומלבד גאווה לאומית אנחנו מאמצים אל חיקנו גם את המנהג החברתי-קולינרי האהוב מכל על הישראלי - על האש. עוד מאז קום המדינה הישראלים אוהבים להדליק מנגלים ביום העצמאות, מקור התופעה אינו יודע אם כי יש השערות שונות הקשורות לקומזיצים של הפלמ"ח. מבלי לחקור את שורשי התופעה לא ניתן להתעלם מהיקפה, מעטים הישראלים שלא מתקבצים יחד ביום העצמאות סביב ערמת גחלים בוערות, מחזקים את האתוס הישראלי לגבי משפחה ובאותו הזמן מקפיצים את רמת הברזל בדם. בעוד מעל הפארקים והיערות מיתמר העשן יש מי שהצפיפות פחות טעימה לו ולשם כך אספנו כמה מסעדות בשר נפלאות, שעל חלקן אולי לא שמעתן עדיין, לטובת מי שלא אוהב לנפנף אבל אוהב ללעוס.

המעשנה, מושב ינוב

המעשנה. קאצ'קעס,
סעודה מסביב למעשנת/קאצ'קעס

סביב המעשנת שנבנתה בידיים מלאות תשוקה לבשר, יושבים הסועדים במעשנה וסועדים את ליבם בנתחי בשר משובחים לצד קצת אלכוהול ותוספות נחמדות. אין ספק שהמעשנת המוצבת במרכז החלל מעבירה מסר ברור לגבי מה עומד במרכז התפריט. מכיוון שמדובר בתהליך עישון ארוך, לא ניתן לדעת מראש אילו נתחים זמינים ומה יעלה על שולחנכם הפעם, אבל בהגרלה הזו קשה לטעות. הסעודות במעשנה מתנהלות בשיטת השרינג, כל שולחן בוחר את מספר הנתחים שיקבל והכל מוגש למרכז השולחן. בשעות הערב הארוחות כוללות גם אלכוהול ובצהריים יש אופציה של עסקית של נתח יחיד.

בשורה התחתונה: המעשנה היא מקדש של בשר ועל כן מן הראוי שכל מי שמכנה את עצמו חובב בשר ייעשה עלייה לרגל.

המעשנה, מושב ינוב, 09-8945118

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

M25, תל אביב

עראייס של במיט מרקט. דניאל לילה, מערכת וואלה! NEWS
עראייס/מערכת וואלה! NEWS, דניאל לילה

ירון קסטנבאום עשה לפני מספר שנים פניית פרסה מהאוכל היוקרתי והמעוצב שהגיש לפני כן ופתח בשוק הכרמל את הקצבייה המוערכת מיט מרקט. אל זו הצטרפה לפני שנה וחצי מסעדת הבשרים M25 בניצוחו של השף יהונתן בורוביץ', ומאז נוהרים אליה אוהבי בשר רבים. הגישה המקצועית לבשר ניכרת כבר משלב השירות עם מלצרים מלאי ידע ומגיעה עד לאופן הטיפול בבשר, במנות בשר מוכרות אך עשויות היטב כמו עראייס עסיסי, מינוט סטייק, לשון בקר, קורנביף ונתחים שונים המתחלפים מדי יום.

בשורה התחתונה: 25 מטר מפרידים בין האטליז למסעדה באחת מהפינות העמוסות בשוק הכרמל, מה שיוצר מסעדה הומה, באווירת שוק שמחה עם בשר שמטופל בטונות של כשרון וניסיון.

M25, סמטת הכרמל 30, שוק הכרמל תל אביב, 03-5580425

אין עוד הרבה מסעדות בארץ שכבר קיימות כמעט 9 שנים ועדיין קשה להשיג בהן מקומות פנויים. לא רק זה, באלבמה מתעקשים לא לקבל כרטיסי אשראי וגם לא מגישים שתייה, על משקל: אנחנו נדאג לבשר ואתם לכל היתר, ועדיין אנשים צריכים לתכנן את הארוחה שלהם במקום חודשיים מראש. כמו במעשנה גם באלבמה העישון מעניק לבשר את הטעם הייחודי וכל הבשרים נצלים בתנור פחמים שנבנה בהשראת תנורים הנפוצים בדרום ארצות הברית. אפשר להסתפק בנתח אחד או להזמין ארוחת טעימות המוגשת עם תוספות צנועות וחביבות, אלטרנטיבה המאפשרת ליהנות מהמיטב שהמקום יכול להציע.

בשורה התחתונה: בזכות האלכוהול שתביאו מהבית גם תקבלו חשבון קטן ומפתיע בסוף הארוחה, שזה תמיד נחמד.

אלבמה, פנקס 47, אזור התעשייה נתניה צפון, 4557287?054

בישיקיו, משמר איילון

המבשלה, BishiQ, בישיק. ניר בישי, מערכת וואלה! NEWS
כשר ומושחת/מערכת וואלה! NEWS, ניר בישי

משפחת בישי חובבת הבשר והאלכוהול מגישה שלוש פעמים בשבוע בחצר הבית ארוחות בשר כשרות ומושחתות, לצד הבירה שהם מבשלים בעצמם במבשלה הביתית הצמודה. גם פה השולחן כולו צריך להסכים פה אחד על מסלול מסוים אבל בכל מקרה התחושה הכללית היא של אכול כפי יכולתך כי הכמויות גדולות, האוכל מגיע למרכז השולחן, יש מילויים ויש גם צ'ופרים. התפריט כולל נתחים שונים על האש, קבבים ונקניקיות בייצור עצמי, סלטים צבעוניים ויש גם קינוחים כשרים כמובן.

בשורה התחתונה: עבור חובבי הבשר הכשר זוהי אלטרנטיבה נהדרת כי אין עוד הרבה מסעדות כשרות שעובדות במתכונת כזו מעניינת ובאווירה כפרית, ביתית ונעימה.

BishiQ, האלון 26 משמר איילון, 050-9989199. כשר

בריסקט, חדרה

בריסקיט בר ומעשנה. רון בורקין, ספק 500
בעישון ביתי/ספק 500, רון בורקין

אם מאסתם בנתחי הבשר על האש בגרסתם המוכרת, יש אפשרות נחמדה גם להניח אותם בתוך לחם. טרנד עישון הבשר תפס תאוצה השנה והוביל גם לפתיחתה של בריסקט, סנדביצ'יה של נתחי בשר המעושנים במקום. במסעדה הקטנה הממוקמת בתחנת דלק על כביש 4 מגישים פרוסות נתח בריסקט עם איולי ביתי בג'בטה רכה וסופגת, או אסאדו שעבר עישון עם העצם ופירקו אותו בידיים, או צלעות ברוטב אננס ברביקיו. לכריכים אפשר להוסיף תוספות כמו ביצת עין, בצל מטוגן או חזה אווז.

בשורה התחתונה: בריסקט יכולה להיות עצירה נהדרת לחובבי הבשר, אבל גם אפשר לנסוע לשם במיוחד.

בריסקט, תחנת הדלק סונול ענבר כביש 4 חדרה, 079-5595160

חוות צוק המעדנייה, תל אביב

חוות צוק. צילום: אנטולי מיכאלו,
הישר מהחווה/צילום: אנטולי מיכאלו

הבורגנות השלווה של רמת אביב התברכה במסעדת בשר מקצועית ולצידה מעדנייה. הבשר של חוות צוק מגיע מחוות הגידול של משפחת צוק בעמק האלה וגם שאר חומרי הגלם הם מקומיים ועונתיים. המסעדה מציעה תפריט יחסית רחב ובו יש מגוון נתחים שניתן לבחור אותם ישירות מהקצבייה הצמודה. הבשר עצמו מטופל בשיא ההקפדה ואופן ההכנה מדויק. יש גם מנות ראשונות שהולמות ארוחת בשרים כמו כבד קצוץ, איקרה או לבנה עיזים. מלבד נתחים יש גם כריכי בשר מעניינים מהמעדנייה, פסטות וסלטים, אבל הבשר משחק תפקיד ראשי במקום.

בשורה התחתונה: נכון שהמיקום הלא קונבנציונלי של המסעדה הופך אותה לבולטת, אבל זה הבשר המיוחד של חוות צוק שהופך אותה ליוצאת דופן ונפלאה.

חוות צוק המעדנייה, משה פרלוק 5, רמת-אביב החדשה תל אביב, 077-5155905

לימוזין, רמת ישי

לימוזין. רביב שטיין, מערכת וואלה! NEWS
מאז 2002/מערכת וואלה! NEWS, רביב שטיין

אמנם לימוזין היא לא מסעדה חדשה, אבל ישראלים רבים מוכנים להישבע שמדובר באחת ממסעדות הבשר הטובות בארץ, שלא לדבר על אזור עמק יזרעאל. ב-1998 הוקם האטליז וארבע שנים אחר כך המסעדה ומאז ועד היום מגישים בלימוזין מנות בשר מייצור מקומי, בטיפול קפדני וביישון במקום. התפריט קונבנציונלי וחלק מהמנות בו לא השתנו מיום הפתיחה אבל הן עדיין אהובות ומוצלחות כמו קוביות פילה ברוטב פלפלת, קרפצ'יו עגל עם פרמזן, או כבדי עגל בברנדי. לעיקוריות, שהן נתחי בשר שונים, מצוותים תוספות כמו שעועית ירוקה או פירה, לא משהו יותר מדי מסעיר, אבל נתחי הבשר הנהדרים מכפרים על זה, כמו למשל אנטריקוט, סינטה, אסאדו ברביקיו או צלעות טלה.

בשורה התחתונה: בתור אחת ממסעדות הבשר הותיקות בארץ, לימוזין שומרת על מעמדה גם כאחת המוצלחות.

לימוזין, חורש האלונים 1 רמת ישי, 04-9533173

פרה פרה, גדרה

פרה פרה המסעדה. אפיק גבאי
לא רחוק מהאיטליז/אפיק גבאי

מסעדת פרה פרה החדשה הוקמה בגדרה בעקבות ההצלחה של האיטליז הוותיק בעל אותו שם מרחובות ומתוך כוונה להעניק לתושבי האזור חוויית בשר איכותית ונעימה. הבשר של פרה פרה ברובו מקומי ועובר תהליכים של פירוק ויישון באיטליז, ויש גם ייצור עצמי של מוצרים כמו נקניקיות שונות. התפריט מציע מגוון מנות ראשונות לא מקוריות במיוחד אבל בביצוע טוב כמו קרפצ'יו בקר, עראייס או כבד עוף. בראש רשימת הנתחים המוצעים במקום מככב הניו יורק סטייק אבל יש גם אנטריקוט וסינטה, אוכף טלה או אסאדו עגל בבישול ארוך.

בשורה התחתונה: פרה פרה מצליחה להעביר לסועדים שלה חוויית בשר נינוחה וטעימה שאינה נפוצה באזור הזה.

פרה פרה המסעדה, הבילויים 7 גדרה, 1-700-500-170

ועוד כמה מסעדות בשר נהדרות ברחבי הארץ:

- הדסון, מסעדת הבשר המצוינת בסגנון אמריקאי ברמת החייל בתל אביב.

- טיביס, מסעדת בשר הממוקמת בחוות סוסים כפרית בורד הגליל.

- מו ומו, המסעדה הותיקה ברחובות שהחלה כאטליז משפחתי לפני כ-30 שנה.

- מקום של בשר, מסעדת הבשרים הקלאסית מנווה צדק בתל אביב.

- הטחנה, מסעדת הבוקרים במיקום הכי צפוני בארץ- מטולה.

- מיטבר, מסעדה תל אביבית שמגישה בשר איכותי כבר יותר מ-20 שנה. ויש גם מיטבר בהרצליה.

- מיטבול, מסעדת בשר המגישה נתחי בוצ'ר ענקיים באווירה עדכנית בראשון לציון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully