וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עד חצי המלכות: עוגות סנדביץ' ויקטוריה אישיות

מירב שיינר מעבירה אתכם ממשרב היישר אל אנגליה, עם עוגות סנדביץ' ממולאות, שיעניקו לכם נקודות בכל אירוע, מארוחה משפחתית ועד למסיבת תה קר

עוגות סנדוויץ' ויקטוריה אישיות. נמרוד סונדרס
עוגות סנדביץ' ויקטוריה מלכותיות/נמרוד סונדרס

האפשרות היחידה שבה אצליח לשכנע אתכם לארגן מסיבת תה בזמן הקרוב, תקרה ככל הנראה סביב הבריכה וכל זה בתנאי שהתה שיוגש יהיה קר. הרי מה לכם ולמסיבת תה? התקופה הויקטוריאנית חלפה מן העולם, המחסור של מי שלא השתייך למעמד גבוה התחלף בשפע קולינרי. ובכלל, כאן זה לא אנגליה.

המלכה האם הנציחה אחריה השפעות רבות וחשובות ששמו את בריטניה הגדולה על המפה העולמית, ונראה שגם על ענייני המטבח היא לא פסחה. דווקא המלכה הכי קשוחה, גרמה מאוחר יותר לתמורות רבות בקולינריה ובייחוד בתחום המגדנאות משום שאפשרה השפעות מבחוץ. טבחים רבים שלא נולדו בממלכה עבדו במטבחה ותרמו לשינויים, וביניהם גם שף קונדיטור צרפתי. הכנסת ביצים, שומן, תמציות ואבקות ההתפחה, שיפרו משמעותית את טעמם וטיבם של המאפים. מה שלימים יוכרו כפאונד וספונג' קייק, סנדוויצ'ים, ביסקטס, סקונס ואינגליש מאפין, היו בתחילת דרכם רק חטיפים שכיכבו בטקס שעת התה, שצבר תאוצה בתקופתה של ויקטוריה ונחשב אז לסמל סטטוס. בשעה שהמעמד הפשוט עדיין עבד והזיע בשדות ובמפעלים, המלכה, משפחתה וחבריה התענגו על תופינים ומגדנות משובחים. כיום, מרבית הבריטים יכולים להרשות לעצמם מסיבת תה בין ערביים, אלא שרובם לבטח עדיין יהיו תקועים בשעות כאלה בעבודה, במשרד הממוזג או עם טייק אווי שהזמינו באפליקציה.

אז אם מתחשק לכם להרגיש מיוחסים לרגע יש לכם הזדמנות לארגן מסיבת תה (תה קר, בוודאי) כמקובל בממלכה, ולהפתיע עם העוגה האהובה ביותר על המלכה ויקטוריה.

גשם סגול: עוגת אוכמניות קייצית
הצלצול שמבשר את החופש: עוגת שוקולד דינג דונג משגעת
ככה עושים את זה: טירמיסו איטלקי אמיתי

עוגות סנדוויץ' ויקטוריה אישיות. נמרוד סונדרס
עם מסיבת תה או בלעדיה. עוגות סנדביץ' ויקטוריה/נמרוד סונדרס

מצרכים:

כמות: 8-10 עוגות אישיות בתבנית שקעים עמוקים בקוטר 7 ס"מ ובעומק 5 ס"מ לפחות

לעוגות:
1 כוס קמח
2 כפיות אבקת אפיה
1/4 כפית מלח
1 כוס סוכר
160 גרם חמאה רכה בטמפ' החדר
3 ביצים גדולות
1 כפית תמצית וניל

למילוי:
100 גרם חמאה רכה בטמפ' החדר
1 כוס אבקת סוכר
1 כף חלב
ריבת תות איכותית

להגשה:
אבקת סוכר לקישוט

sheen-shitof

עוד באותו נושא

לצעוד איתן: עוגיות חמאה כמו שלא טעמתם

סוגת

אופן ההכנה:

1. מחממים תנור ל -170 מעלות טורבו.

2. העוגות: בקערה קטנה מערבבים את החומרים היבשים: הקמח, אבקת האפיה והמלח ומניחים בצד.

3. בקערת מיקסר עם בלון הקצפה מקרימים חמאה וסוכר (3-5 דקות) במהירות בינונית. מוסיפים את הביצים, אחת אחת ואת תמצית הוניל וממשיכים להקציף לכדי בלילה חלקה ובהירה.

4. מנפים בהדרגה את החומרים היבשים פנימה ו'מקפלים' בעזרת מרית (לקקן) רק לכדי הטמעת החומרים היבשים בבלילה ללא גושים. רצוי להמנע מערבוב יתר.

5. משמנים את תבנית השקעים בתרסיס בטעם חמאה ויוצקים לתוך השקעים את הבלילה עד כ-2/3 הגובה. אופים 15-18 דקות עד לקבלת מאפים תפוחים, זהובים וגבוהים. יש לבצע מבחן קיסם נקי ויבש בטרם מוציאים מן התנור. מצננים בתבנית כ-5 דקות.

6. נוטלים סכין חלקה ומפרידים קלות את המאפים מן השוליים, הופכים את התבנית על גבי משטח עבודה נקי ומחלצים את העוגות. מניחים על גבי רשת צינון.

7. בינתיים ניגשים להכנת הקרם: לתוך קערה קטנה מכניסים חמאה ואבקת סוכר ומתחילים לרסק בעזרת מזלג. מוסיפים תוך כדי במתינות טיפות של חלב וממשיכים עד ליצירת קרם חלק. בשלבים אחרונים ניתן להקציף מעט עם מטרפה. יש להיזהר לא להקציף מדי על מנת שהקרם לא ישבר.

8. ההרכבה: חוצים את העוגות לשניים, מזלפים מעל חלק אחד את קרם החמאה ויוצקים בעזרת כפית קטנה טיפות של ריבת תות בינות תלוליות הקרם. סוגרים עם החלק השני ומפדרים באבקת סוכר.

עוגות סנדוויץ' ויקטוריה אישיות. נמרוד סונדרס
עוגות סנדוויץ' ויקטוריה אישיות/נמרוד סונדרס

אחסון:

ניתן לשמור את העוגות ללא המילוי במקרר עד שבוע ימים. עם המילוי יום עד יומיים, אבל קחו בחשבון שהקרם יתקשה והעוגות יספגו חלק מן המילוי.

אופציות לגיוון:

ניתן למלא בכל קרם אחר שאתם אוהבים, ואפשר גם לקלות יום למחרת בטוסטר אובן ולמרוח מעט חמאה או ריבה מלמעלה.

עוגות סנדוויץ' ויקטוריה אישיות. נמרוד סונדרס
חותכים כם עוגה לחצי/נמרוד סונדרס
עוגות סנדוויץ' ויקטוריה אישיות. נמרוד סונדרס
מזלפים את קרם החמאה/נמרוד סונדרס
עוגות סנדוויץ' ויקטוריה אישיות. נמרוד סונדרס
עוגות סנדוויץ' ויקטוריה אישיות/נמרוד סונדרס
עוגות סנדוויץ' ויקטוריה אישיות. נמרוד סונדרס
מטפטפים את הריבה וסוגרים/נמרוד סונדרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully