וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איפה שיש סיר - הכל בסדר

אהובה אלפרון

8.10.2017 / 12:00

חשבתם שהיא מבלה כל היום בקניונים? מקסימום תמצאו את אהובה אלפרון בחנות תבלינים. טור העורך של הבשלנית שהפכה לחביבת הקהל הישראלי

עורכת: נועה לוי, צילום: עידו שחם

אני משתדלת בבישול להשתמש בחומרי הגלם שגם אימא וסבתא שלי השתמשו. אימא התמחתה באוכל צפון אפריקאי וממש לא אהבה שהפריעו לה במטבח. למרות זאת התעקשתי תמיד לטעום הכל, גם אוכל שלא אהבתי. אחר כך ניסיתי לחקות את זה במטבח ובסוף הצלחתי מניסוי וטעייה. היום אין דבר כזה שהנכדים מגיעים ואנחנו לא אופים ביחד עוגיות. חשוב לי לנטוע בהם זיכרונות טובים, עטופים בריחות, זה כמו צידה קטנה וחשובה לדרך בחיים.

אהובה אלפרון. דרור עינב
נראית כמו מישהי שמבלה בקניון? מקסימום בחנות תבלינים. אהובה אלפרון/דרור עינב

בהתחלה היו לי פדיחות, אבל כשגדלים בבית עם אוכל טוב מזהים מהר מאוד מה שכחת להוסיף, את התבלין הספציפי שחסר. אנשים בטוחים מאיך שאני נראית, שאני כל היום מטיילת בקניונים. זה ממש ממש לא נכון. אם כבר תמצאו אותי בחנות, זאת כנראה תהיה חנות תבלינים. אני מארחת המון, אבל ממש לא מעניין אותי לשבת בשולחן ולאכול עם כולם. אני מעדיפה להיות במטבח, לבשל ולהגיש ולראות את התגובות של כולם, זה מה שנותן לי את הדלק להמשיך.

לא נולדתי עם ידע בבישול, אבל בעזרת שימוש בזיכרון, הרבה סבלנות ואהבה, הצלחתי להשתלט על זה. אם לאדם אין סבלנות, לדעתי הוא לא יכול להיות במטבח. צריך לתת לאוכל את הזמן שהוא דורש, תתנו כבוד למה שאתם מכניסים לגוף שלכם, ותכבדו את עצמכם. כמו שמשקיעים בלק ושיער ותכשיטים, תשקיעו גם באוכל שלכם. נכון, גם מלחמנייה אפשר לשבוע, אבל אם כבר אתם מבשלים תבשלו מאהבה ולא מתכוני אינסטנט שמוכנים תוך חמש דקות. אחרי הכל, אוכל זה עניין מנחם. בסופו של יום נפגשים סביב הסיר, השולחן, המטעמים, זה מה שמאחד את כולנו. אומרים שאיפה שיש סיר - הכל בסדר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
פסטלים במילוי כבד אווז  של אהובה אלפרון. דרור עינב
פסטלים במילוי בשר בביתה של אהובה אלפרון. למדה לבשל מניסוי וטעייה/דרור עינב
שולחן החג של אהובה אלפרון. דרור עינב
30 שנה של נסיון. השולחן החגיגי של אהובה אלפרון/דרור עינב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully