וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יותר מדי מלח או שמן? טריקים קלים ויעילים לתיקון טעויות בישול נפוצות

21.11.2017 / 23:36

ברגע אחד של חוסר תשומת לב אנחנו יכולים להרוס מנה שעבדנו עליה שעות ארוכות. מתיבול יתר של אוכל ועד מנות שרופות או דביקות - הכירו 14 טעויות נפוצות שכולנו עושים במטבח וקבלו פתרונות קלים שיחיו כל מנה מחדש

הביצה בשקית תהפוך לביצה עלומה - זה באמת טריק שעובד?/אולפן וואלה NEWS

זה קורה לכולנו: כמה רגעים של שקיעה במחשבות, חוסר תשומת לב או רעידה קלה ביד וכל התבשיל שלנו נהרס. אם זה הוספה של יותר מדי מלח, רוטב חריף מדי או קצפת שהוקצפה יתר על המידה - אל תמהרו לזרוק הכול לפח ולהתחיל מחדש. יש לא מעט טעויות בישול שקל לתקן אותן ובכלל לא היה לכם מושג שזה אפשרי. קבלו כמה פתרונות בישול יעילים שיעזרו לכם להציל מנות "אבודות"- ולהגישן טריות, שלמות והכי חשוב טעימות לאורחים שלכם.

מה עושים עם מנה ממולחת מדי?

הוספתם יותר מדי מלח? כנראה שאתם מאוהבים. שפים ממליצים להוסיף עוד מיתר מרכיבי המנה כדי לאזן את המליחות שלה. ניתן גם להוסיף קצת עמילן שסופג מלח או קצת סוכר או דבש. אם אתם מבשלים בסיר, תוכלו להוסיף מים ולהמשיך לבשל עד שהמים יתאדו.

עוד באותו נושא

אוכל למחשבה: קבלו 10 טיפים פשוטים אבל משני חיים לבישול ועבודה במטבח

לכתבה המלאה

הרוטב יצא שומני מדי?

אם נוצרה לכם שכבת שמן בחלק העליון של הרוטב שהכנתם, הניחו על הרוטב צלחת פלדה קפואה. המתינו 10-15 דקות, שלפו את הצלחת והסירו את השמן העודף שנדבק לתחתית שלה.

חריף לכם מדי?

הוסיפו סוכר, מוצרי חלב (יוגורט, שמנת חמוצה, חלב, חלב קוקוס או גבינת פרמז'ן) או יותר ממרכיבי המנה כדי לעזור לדלל את החריפות של התבשיל שהכנתם. ניתן גם להוסיף אגוזים או ממרח בוטנים, חתיכות תפוחי אדמה או גזר (אם המנה שלכם מכילה את המרכיבים הללו כבר) או להוסיף מרכיבים חמוצים (מיץ לימון טבעי או חומץ, שוב תלוי במנה שהכנתם).

הרוטב הצטמצם יותר על המידה?

חלק מהמתכונים דורשים מכם להכין רטבים ולצמצם אותם על האש, אבל לפעמים יוצא לנו רוטב מצומצם מדי. הפתרון המתבקש הוא להוסיף נוזלים ולבשל את הרוטב עוד כמה דקות, אולם מאחר שמים עלולים לדלל את טעמו המרוכז, הוסיפו במקומם ציר מרק, יין או שמנת בהתאם לטעם הרוטב. ניתן גם לעבות רטבים בעזרת שימוש בעמילנים כמו עמילן תירס או מרנטת הקנה, או אפילו דרך הוספת שומנים כמו חמאה או גבינה.

האורז נשרף?

חשבתם שאי אפשר להציל אורז שרוף, אבל גם פה טעיתם טעות מרה. תוכלו לשמור על החלקים הלא חרוכים ולהיפטר מהריח השרוף אם רק תפזרו פרוסות לחם על גבי האורז ותמתינו 5-10 דקות. הלחם יספוג את הריח והטעם המר ויהפוך את האורז לטעים וטרי יותר.

המיונז נשבר?

מי שמכין מיונז בבית מערבוב של חלמון ביצה ושמן מכיר את זה שלשמן ולחלמון יש נטייה לסרב להתמזג לעולם, בעיה שיוצרת "מיונז שבור". כדי להציל את המיונז שלכם, סחטו חצי לימון והוסיפו באיטיות לתערובת המיונז השבור, תוך הקצפה איטית במערבל ידני. שיטה נוספת היא להקציף היטב במערבל ידני חלמון נוסף של ביצה עד שהוא מבהיר ומסמיך ואז להוסיף את המיונז השבור לאט ובהדרגה עד שהחלמון המוקצף יספוג לתוכו את כל רכיביו. בדרך כלל תצטרכו להוסיף עוד מעט שמן.

הקינוח מתוק מדי?

לעיתים קינוחים יוצאים מתוקים מדי בגלל השימוש הרב בסוכר.
בעזרת שימוש בתבלינים, דילול או ממתיקים חלופיים תוכלו לשנות את הדברים ולהפחית המתיקות. במקום סוכר אתם יכולים להוסיף דבש או סירופ מייפל, נקטר אגבה, רסק תפוחים, חומץ, מעט פלפל, או עוד מיתר המרכיבים. לתבשילים שמתוקים מדי מסוכר ניתן להוסיף קצת מיץ לימון או כמה טיפות חומץ במהלך או אחרי הבישול.

הפסטה יצאה דביקה מדי?

בישלתם את הפסטה יותר מדי והיא יצאה דביקה? הוסיפו מים קרים לפסטה המבושלת, המתינו 5-10 דקות והנה לכם פסטה "חופשיה ומאושרת".

מה עושים עם קצפת שהוקצפה יותר מדי?

ראשית, לא להיכנס לפאניקה. הוסיפו שמנת מתוקה לקערה ותוכלו לעבד מחדש את הקצפת ולהחזירה לצורתה המיועדת.

איך מצילים עוגה סדוקה?

אם קרום העוגה שלכם נסדק, אתם יכולים לתקן אותו בעזרת קצת "דבק". במקרה כזה, הדבק הוא עיסה של קמח ומים שתוכלו למרוח על החלק השבור בקרום העוגה ולהחזיר אותה לאפייה בתנור.

חתיכות קטנות של קליפות ביצה נפלו למחבת שלכם?

כשחתיכות קטנות של קליפות ביצה נופלות למחבת זה יכול להיות סיוט לנסות לשלוף אותן משם. למרבה המזל, הביצים מגיעות עם פתרון מובנה לבעיה הזאת, כשבעזרת חלקי הקליפה הגדולים ניתן כמו מגנט לאסוף את השברים הקטנים. תראו בסרטון איך עושים את זה.

העוף יבש מדי?

אל דאגה, העוף לא נהרס. חתכו את העוף לפרוסות דקות, טבלו אותן במים חמים עם אבקת מרק עוף, הניחו אותן על צלחת ההגשה והוסיפו רוטב מעל. העוף יהיה שוב מרקם לח ולאורחים שלכם לא יהיה מושג שהעוף שלכם עבר בישול נוסף.

קרם חמאה שבור?

מרקמו הסמיך של קרם החמאה מאפשר זילוף נוח מאוד על קאפקייקס ועוגות, אולם הוא יכול להישבר בקלות בגלל שינויי טמפרטורה. אם קרם החמאה שלכם חם ונוזלי מדי, עטפו את קערת המערבל במגבת קרה שתצנן אותו. אם קרם החמאה קר וקצפתי מדי - השתמשו בפן כדי לחמם אותו. כמה פשוט.

רוטב השוקולד הסמיך שהכנתם הפך לגושי?

ציפוי השוקולד לעוגה הופך לגושי אם לא מכינים אותו בצורה הנכונה, אבל יש לזה פתרון קל. הניחו את קערת השוקולד הגושי על סיר עם מים רותחים והוסיפו מים, שמנת או נוזל אחר. ערבבו היטב כדי להפוך את המרקם לרך ועדין שוב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully