וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החלוצים 3: נווה מדבר של אמת

1.2.2018 / 7:39

מה שקורה בחלוצים 3 בתל אביב בשנים האחרונות רחוק מלהיות מובן מאליו. בעיר שבה סצינת האוכל מושתתת על יותר ויותר מסעדות גנריות, פועלת מסעדת בוטיק אורגינלית מאד

כריך במסעדת החלוצים 3. מגד גוזני
קונפי מוסר ים טוסט/מגד גוזני

קצת יותר מחמש שנים חלפו מאז פתחו בני הזוג איתן ונונו ונעמה שטרנליכט את החלוצים 3, בכתובת הנושאת את שם המסעדה בדרום תל אביב, סמוך לשוק לוינסקי. חמש שנים במציאות המסעדות התל אביבית, זה המון. בוודאי כשמדובר במקום שמתרכז באוכל ולא בשאר הפירוטכניקות שמסביב. אוכל טוב ויין טוב בלבד לא ממש מספיקים כאן. ראו את גריג המצוינת, שתסגור בעוד שבועיים בדיוק את שעריה. כמה מצער. והרשימה ארוכה. בקונטקסט זה, העובדה שהחלוצים 3 עדיין איתנו, היא לא פחות מפנומן. מדובר בבית אוכל שקיבולתו, כשהוא מפוצץ, 28-30 מקומות לכל היותר.

המקום הקטן משדר צניעות ופשטות יתרה, ללא התערבות מעצב מקצועי. הכול שם בסיסי, אישי ונעים מאד. ערב אמצ"ש של שבוע שעבר, עם חורף אמיתי וקר בחוץ, היה טיימינג מתאים להפליא לביקור בקיטון הקטנטן, שכולו חמימות רומנטית. באנו לבדוק שהכול בחלוצים ממשיך להיות כשהיה, קרי, שבני הזוג ונונו את שטרנליכט שומרים על גחלת האוכל האישית שלהם, שמחברת את צרפת ואיטליה עם הים תיכון, כמו שהכרנו אותו בעבר: נשען על חומרי גלם איכותיים ועשוי בקפידה ובאהבה.

בשר במסעדת החלוצים 3. מגד גוזני
נתח קצבים/מגד גוזני

כמו המקום עצמו, גם התפריט בחלוצים קטן. יש בו שש אופציות ראשונות קבועות, חמש עיקריות (שאף אחת מהן איננה דג) וכמה ספיישלים משתנים. פתחנו בקונפי מוסר ים על טוסט (62 שקלים) מסקציית הראשונות ומרק בצל וציר בקר ( 74 שקלים) מהספיישלים.

מנת המוסר הייתה טובה מאד. נתחי קונפי דג הונחו על שני טוסטים וחברו לאיולי יוגורט פטרוזיליה, זיתים שחורים, בצל ירוק, צנוניות וגרידת תפוז, כשלצידם סלט ירוק. הקונפי היה עשוי מצוין וכמוהו גם האיולי. שאר הרכיבים הוסיפו צביטות נכונות בעדינות: הזיתים מליחות, התפוז הדריות רעננה והבצל הירוק שפיץ קטן עדין. בכל כך הרבה מקומות בעיר מגישים מיני מנות דג על לחם. זו אחת הטובות שבהם.

מרק הבצל הוזמן בגלל החורף. אי אפשר לשבת במקום כזה כשבחוץ קור וגשם כזה, לראות מנת ספיישל כזו ולדלג עליה. מה גם שלצד המרק הובטח טוסט עם מח עצם. ייתכן שבקיץ התל אביבי הייתי מדלג על מנה עם טוסט מח עצם; אבל בשבוע שעבר, בו התנהג לפתע החורף כאן כמו הדבר האמיתי, אי אפשר היה שלא. המרק הטעים מאד הושתת על ציר בקר מגובש וטוב וברנדי. טוסט מוארך הונח על הצלחת ועליו מח עצם ממכר. ביחד עם ריזלינג אוסטרי יבש ארומטי, זה היה חורף במיטבו, כזה שפעמים רבות במהלך הקיץ המתארך, כולנו חולמים עליו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
מח עצם במסעדת החלוצים 3. מגד גוזני
חלה במילוי פולקע חזיר ובייקון/מגד גוזני

המשכנו לחלה במילוי פולקע חזיר ובייקון (92 שקלים) ונתח קצבים (144 שקלים). החלה הייתה המשכו הישיר של טוסט מח העצם מהראשונות - שחיתות חורף נטו. בצק טעים מאד שבתוכו ומעליו קוביות רגל חזיר עם בייקון, עם נגיעות תיבול מוצלחות מאד, כשהכול עטוף ברוטב על בסיס ציר עוף, יין לבן וחמאה, עם אנדיב צרוב ליד. זו לא מנה שמתיימרת להיות קלה. היא עשירה וכבדה, מושחתת בעליל, וטעימה לאללה.
נתח הקצבים הגיע עם גראטן תפוחי אדמה ורוטב דמי גלאס והיה טוב בכל המובנים: איכות הבשר, מצב הצבירה (MR כמובטח), הגראטן והרוטב. כל אחת מהמנות האחרות הייתה יציאה לא סטנדרטית בעליל בדרכה. זו הייתה מנת בשר טובה מהסוג הסטנדרטי. לא הייתה לנו שום טענה והיה טעים ובכל זאת מצאנו את עצמנו תוהים למה לא הזמנו את מנת ספייריבס החזיר בזיגוג מייפל קנדי עם תפוחי עץ ועלי סלרי ביין לבן והל, למשל.

חלקנו עוגת סטיקי טופי תמרים (45 שקלים), שאחרי כל כבודת הארוחה חיסלה אותנו לגמרי. חיסלה, בעיקר כי לא יכולנו להפסיק לאכול את המתוק-מתוק-עשיר-ממכר הזה, שמרקמו היה טוב מאד, והקרם פרש שבר אותו נכון. הוספנו קצת מלח אטלנטי גס, שעשה לו רק טוב, לידיעת אגף הקונדיטוריה בחלוצים. אחרי העוגה לא יכולנו לנשום.

החלוצים 3 מתגלה שוב כמסעדה שמיטיבה לממש את הצהרת הכוונות שלה. היא מעמידה אוכל אירופאי-תל אביבי חסר יומרות אבל עשוי הכי טוב שיש בתחומו, מטופל בקפידה, עם הרבה מאד הבנת אוכל ואהבה כנה ועמוקה אליו. זה רחוק מלהיות מובן מאליו. בעיר שבה סצינת האוכל מושתתת על יותר ויותר מסעדות גנריות, החלוצים היא מסעדת בוטיק אורגינלית מאד. נווה מדבר של אמת, אופי ואיכויות. העובדה שהיא איתנו גם למעלה מחמש שנים מפתיחתה משמחת ביותר. כן ירבו.

החלוצים 3. רחוב החלוצים 3. תל אביב. 03-5231016. לא כשר

חשבון בבקשה

חשבון למסעדת החלוצים 3. מערכת וואלה! NEWS
חשבון למסעדת החלוצים 3/מערכת וואלה! NEWS
  • עוד באותו נושא:
  • החלוצים 3

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully