וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חיתוכיות פאי פאדג' מייפל ופקאן

תחתית פאי פריכה, מילוי פאדג' מייפל ושוקולד לבן עשיר ומתקתק וציפוי של פקאנים - מירב שיינר אופה חיתוכיות שמאוד קשה לטעות אתן

חיתוכיות מייפל. דרור עינב
כשמייפל ופקאן נפגשים/דרור עינב

לפני כשבעים שנה, נותרה סבתי, אישה צעירה, לבדה במדינה זרה. היא נשארה שם מרצון, כדי לסייע ליהודים אחרים להשיג את מבוקשם - עלייה לארץ ישראל, גם בצורה בלתי לגאלית.

לבסוף עלה גם בידה לברוח וביום שקדם לנסיעתה ביקרה במטעי הפקאן. שם רכשה מהחקלאים שני שקים במשקל 15 ק"ג כל אחד - אותם הצליחה להחביא בבטן האונייה שהביאה אותה ארצה, לפני סגירת השערים של רומניה, שיפתחו שוב רק שבע שנים לאחר מכן.

כשקיבלו את פניה בנמל חיפה, היו בטוחים שהביאה להם בגדים, אך עד מהרה הבינו בני משפחתה שבת תנועת החלוץ החליטה להבריח דווקא אגוזים -מצרך נדיר ביותר בשנות הצנע הראשונות של מדינת ישראל.

לעוד מתכוני פקאנים
פאי פקאן מהיר וקל
טארט שוקולד פקאן
טארט לוטוס ופקאן

היה זה קיץ בלתי נשכח שבו התאחדה שוב כל המשפחה ושמחה על גורלה הטוב. לא ברור כמה רולדות פרסבורגר פקאן נאפו באותה השנה, מה שבטוח, במקום לספור את הכסף שאין, הם פיצחו המון אגוזים והיו מאושרים.

הפעם הכנתי עבורכם פינוק אמיתי בהשראת הררי אגוזי הפקאן ההם, כזה שיגרום גם לכם להיות שמחים על גורלכם הטוב.

חיתוכיות מייפל. דרור עינב
פאי פאדג' מייפל פקאן/דרור עינב

חומרים

לתבנית בגודל 20x25 ס"מ או לתבנית פאי בקוטר 22 ס"מ

לתחתית
350 גרם קמח תופח (1/2 2 כוסות)
200 גרם חמאה קרה חתוכה לקוביות
80 מ"ל מים קרים (1/3 כוס)
1 כף אבקת סוכר

למלית
450 גרם שוקולד לבן
2/3 כוס חלב מרוכז
1/2 כוס סוכר דמררה
1/4 כוס גולדן סירופ
2 כפות סירופ מייפל טבעי
1 כפית תמצית וניל איכותי

לטופינג
150 גרם אגוז פקאן טבעי

בשבוע שעבר

בחג שבועות תעשה לך: עוגת גבינה חגיגית ומפנקת בארבע שכבות

לכתבה המלאה

אופן ההכנה

1. קולים את אגוזי הפקאן בתנור שחומם מראש ל-150 מעלות, כ-3-4 דקות. ניתן להמליח טיפה למעוניינים לתת "קונטרה" למתוק. חשוב להשגיח כל הזמן מאחר והאגוזים האלה כולאים חום מהר. כאשר מתחיל ריח שומן האגוז להתפשט, יש להוציא מיד מהתנור ולצנן בתבנית. בגלל שהם נוטים להישרף בקלות, מוטב להוציא מוקדם מדי מאשר להשאיר יתר על המידה.

2. מכינים את התחתית: לקערת מעבד מזון עם להב מתכת מכניסים את כל חומרי הבצק (תחתית) ומעבדים 2-3 דקות, אפשר גם בפולסים, עד לקבלת בצק במרקם חלק ואחיד. מעבירים לניילון נצמד, משטחים קלות, עוטפים ומצננים חצי שעה במקרר.

3. מוציאים את הבצק מהמקרר ומשטחים על משטח עבודה מקומח קלות, לעובי של 5-7 מ"מ. מעבירים לתבנית האפייה. דוקרים היטב בעזרת קיסם או מזלג חורים במרחק 1-2 ס"מ.

4. אופים את הבצק בתנור שחומם מראש ל-170 מעלות כ-15 דקות עד שהשוליים מזהיבים. במידת הצורך ניתן לייבש עוד 2-3 דקות בתנור כבוי. מוציאים מן התנור ומניחים להצטנן. בינתיים ניגשים להכנת המלית.

5. מכינים את הפאדג': לתוך קלחת קטנה מכניסים את כל חומרי המלית למעט הווניל. מבשלים על אש נמוכה תוך בחישה מתמדת. פעולה זו מצריכה הרבה סבלנות והתמדה בבחישה, כדי שהסוכרים והשומנים יתחברו ושלא ישרפו כל אחד בנפרד. לאחר שהתערובת הופכת נוזלית ואחידה יש להמשיך ולבשל כחמש דקות. בועות גדולות יצוצו ויבעבעו. בחלוף כדקה מסירים מהאש. ממשיכים לבחוש ומוסיפים את הווניל.

6. לאחר 5 דקות של צינון קל בטמפרטורת החדר, תוך כדי ערבוב, יוצקים את התערובת על גבי הבצק האפוי. ממתינים 1-2 דקות עד להתחלת היווצרות מראה אטום.

7. מפזרים מעל המלית את אגוזי הפקאן שקלינו ולוחצים אותם מעט פנימה אל תוך המלית. מכניסים למקרר ל-3 שעות לפחות.

8. מוציאים מן המקרר וממתינים כחמש דקות לפני שמתחילים לחתוך. חותכים לחתיכות קטנות באיזו צורה שאוהבים ומגישים לצד משקה קר (או חם, מה שבא לכם).

* לחובבי הפקאן המושבעים, ניתן לשים מעל הבצק שכבה נוספת של אגוזי פקאן קלויים, לפני שיוצקים את המלית.

* ניתן לאחסן עד 20 יום במקרר בכלי אטום לנוזלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully