וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שגרירים של כבוד: ספרי הבישול ששמים את ישראל על המפה

6.6.2018 / 12:35

אם מתחשק לכם להתרברב במטבח הישראלי בפני אורחים מחו"ל, לקראת שבוע הספר קבלו 5 ספרים בשפות זרות, המייצגים נאמנה את נפלאות המטבח הישראלי

מנה מספרו של ג'יגאל קרנץ. וינסט ון דה הוגן,
המטבח הישראלי דרך עיניים זרות. מתוך TLVKOOKBOEK/וינסט ון דה הוגן

המסעדות הישראליות שעושות חיל בעולם מביאות עמן גם מבול של ספרי בישול באנגלית שעוסקים בקולינריה שלנו. יותר ויותר ספרים נכתבים על האוכל המקומי שלנו ומגיעים משלל מקורות: ישראלים שתרגמו ספרים מצליחים, שפים ישראלים שמתגוררים בחו"ל או חובבי ישראל שרוצים לספר על החוויה הישראלית מהזווית שלהם. אם מתחשק לכם לפנק חברים שבאים מחו"ל, או לשדרג את שולחן הקפה עם אוכל ישראלי באנגלית - קבלו הצצה לכמה ספרי בישול שנמכרים בעולם ומדברים עלינו.

אחד האנשים שלהם שמורה זכות הראשונים לטירוף סביב האוכל הישראלי בעולם הוא ללא ספק השף יותם אוטולנגי ושותפו הפלסטיני סמי תמימי. שניהם ילידי ירושלים שעברו ללונדון, שם הקימו ביחד את מעדניית אוטולנגי המפורסמת. כיום לאוטולנגי מספר מסעדות בלונדון, יש לו טור אוכל מצליח בגרדיאן הבריטי וספרי בישול פופולריים. המפורסם שבספריו הוא הספר העוסק במטבח הירושלמי ונקרא Jerusalem. סוד קסמו של הספר הוא ייחודה של העיר ירושלים שמקפלת בתוך אלפי שנות היסטוריה גם אינספור עדות, סודות ותבשילים. הספר מציג את הילדות בירושלים משני צידי המתרס, הישראלי (של אוטולנגי) והפלסטיני (של תמימי), תוך עיסוק בהיסטוריה ובשילוב תמונות עוצרות נשימה של פינות חבויות בעיר ומנות מגרות. המתכונים בספר הם ברמה גבוהה יחסית ולא נגישים לכל בשלן. יחד עם זאת הספר ייראה מושלם על כל שולחן קפה וממש דורש עלעול מתמשך בין הדפים.

לפרטים

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

אורי שפט הוא אחד האופים הכי מוערכים בישראל בזכות מאפיית לחמים שלו. כשפתח בשנת 2013 את הסניף האמריקאי הראשון של Breads Bakery בניו יורק, על רחוב 16 סמוך ליוניון סקוור הוא הפך לשם ברמה עולמית. מאז, זכתה המאפייה לשבחים רבים, בזכות מאפים טריים ובעיקר בזכות עוגת הבבקה המשגעת. היה זה אך מתבקש לפתוח סניפים נוספים בתפוח הגדול וכן להוציא ספר באנגלית - Breaking Breads, שמביא את מיטב המתכונים של מאסטר הלחמים שפט, שיודע ללחוש לבצקים ולהוציא מהם את המיטב. בספר מאות מתכוני לחם לצד מתכונים ישראליים נצחיים כמו קרמבו ואוזני המן עם טוויסטים עדכניים וכמובן מתכונים לחלה ולבבקה עם טיפים ותמונות שישאירו אתכם עם הלשון בחוץ.

לפרטים

מסע בארץ ישראל: Israel Eats של סטיבן רוטפלד

מנת דגים שצילם סטיבן רוטפלד. סטיבן רוטפלד,
מנת דגים מתוך הספר של סטיבן רוטפלד/סטיבן רוטפלד

הספר המיוחד של הצלם סטיבן רוטפלד Israel Eats מכיל מתכונים ואנקדוטות מכמה מהשפים והכותבים הכי בולטים בישראל. מאחוריו ספרי מסעות רבים המשלבים קולינריה ממקומות רבים בעולם, עם שם עולמי וותק של מעל ל-30 שנה בתחום. הוא הקדיש ספרים למטבחים באירופה, אפריקה וארצות הברית. בנוסף, הוא מצלם עבור מגזינים נחשבים והדבר ניכר גם בספרו הנוכחי. התוצאה הסופית מזכירה יותר ספר מסע מרתק מאשר ספר מתכונים סטנדרטי. רוטפלד מספר סיפורים מזווית הראייה שלו על על האנשים הרבים שהוא פגש בדרכים ברחבי המדינה, כאשר הספר מחולק לאזורים ולכל אזור בו ביקר מוקדשים עמודים רבים.

לפרטים

זמן הכרובית: ספרו של עז תלם

ספר בישול כרובית.
ספר הכרובית

עז תלם, בלוגר צעיר וחדור מוטיבציה הגה קונספט חדשני לפני כשנה והחליט להוציא ספר שלם שעוסק בחומר גלם אחד ויחיד: הכרובית. את הכסף לספר גייס תלם באמצעות פרויקט מימון המונים - הדסטארט. אבל תלם לא עצר כאן. לאחר שיצא לאור, נרכשו הזכויות לספרו על ידי חנויות הספרים, ובהמשך, אף חבר תלם להוצאת ספרים אוסטרלית, באמצעותה יצא השבוע הספר לאור באנגליה, בגרסה אנגלית כמובן, ובחודשים הקרובים ייצא גם באוסטרליה ובארצות הברית. אין ספק שמדובר בטיימינג מושלם ליציאת הספר בעולם, שכן מניותיה של הכרובית בתקופה האחרונה נמצאות בשיאן - גם בריאה, גם ורסטילית וגם ים תיכונית מאד. ההימור שלנו - מדובר בלהיט.

לפרטים

ולא רק באנגלית: ספר על תל אביב בהולנדית

ספר הבישול TLV קוקבוק של ג'יגאל קרנץ בהולנדית. ג'יגאל קרנץ,
ספר הבישול של יגאל קרנט/ג'יגאל קרנץ

יגאל קרנט, יהודי הולנדי, בילה את רוב חייו על הקו שבין ביתו בהולנד לחופשות וביקורים משפחתיים בישראל. בשנים 2012 ו-2015 הוא ביים סדרת טלוויזיה הולנדית שנקראת "הדילמה הכשרה" בה חקר את הסודות של המטבח היהודי. בנוסף הוא כותב טור קולינריה שבועי בעיתון הולנדי כמו גם מתכונים.

לפני מספר שבועות התפרסם ספר הבישול הראשון שלו, שהוא מעין הצדעה קולינרית למה שקרנט מכנה ביתו השני - תל אביב. בספרו, שנקרא בהולנדית TLV KOOKBOEK הוא מבטא את ההתרגשות שלו מהעיר שהפכה ליעד קולינרי שוקק, את החיבה לעשבי תבלין מקומיים, מגוון הירקות, ולשעטנז המתקיים בין אוכל לבין אווירה צוהלת. בספר הוא משתף פעולה עם מסעדות אהובות ומעניק גם מתכונים. בין הפייבוריטיות שלו מסעדת בורק, דוק, 25 מטר, צפון אברקסס, פורט סעיד, רעמסס, סנטה קתינה, רומנו, פופ אפ פיתה פנדה בשוק הכרמל, המזנון, דלידה, הקוסם ועוד. כרגע הספר נמכר בהולנד ובלגיה, אבל יש תכניות בקנה למהדורה באנגלית.

לפרטים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully