וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תחל שנה וקללותיה: שיראטויה נסגרת

12.9.2018 / 13:24

ביום חמישי האחרון הכתיר אותה אבי אפרתי כמסעדה האסיאתית הטובה של השנה, אבל המחמאות לא הספיקו, ומסעדת שיראטויה של המסעדן המוערך אלי גרוסמן נסגרה בפתאומיות פחות משנה לאחר הפתיחה

שיפודים במסעדת שיראטויה. דרור עינב
שיראטויה, נכנסת לסטטיסטיקה/דרור עינב

רק ביום חמישי האחרון, אבי אפרתי הכתיר אותה כמסעדה האסיאתית החדשה הטובה של השנה, אבל כבר למדנו שביקורות טובות לא תמיד מספיקות, ושבקולינריה המקומית יש לפעמים הפתעות מצערות, וכך מסעדת שיראטויה של המסעדן אריאל (אלי) גרוסמן סוגרת את שעריה אחרי פחות משנה של פעילות.

שיראטויה, אשר פעלה 10 חודשים בלבד, נפתחה במקומן של המסעדות כתית ומזללה ברחוב נחלת בנימין. עם סגירתה היא מצטרפת לסטטיסטיקה המצערת של מסעדות שנסגרו בשנת 2018 לצד רבות וטובות כמו מזללת דה באן האהובה, פונדק וטראק דה לוקס, אורנה ואלה הוותיקה, מסעדת גריג והחלוצים 3 המוערכות.

את שיראטוה פתח אלי גרוסמן, אחרי שבע שנות היעדרות מהסצנה הקולינרית. גרוסמן, נחשב לחלוץ המטבח היפני בישראל. הוא אמנם נמצא בתחום המסעדנות המקומי מאמצע שנות השמונים (עם מסעדת הבשרים המצליחה שלייקס) אבל חותמו העיקרי קשור באוכל היפני. ב-1990 הוא פתח את טקמארו אשר התחילה כמסעדה קטנה באזור התעשייה של הרצליה פיתוח וגדלה לשני סניפים נוספים בתל אביב, אחד מהם, מצליח מאד, ברחוב הארבעה. לקהל הרחב הוא זכור בעיקר ממסעדות אונאמי וטפאו המצליחות. ב-2009 הוא עזב את אונאמי, המסעדה עמה היה מזוהה לאחר טקמארו, בטונים צורמים ולא היה פעיל בתחום מאז.

מרק ראמן במסעדת שיראטויה. דרור עינב
המחמאות לא הספיקו/דרור עינב

ההיעדרות מהתחום שהוא כה אוהב, גרמה לגרוסמן להתגעגע ובנובמבר האחרון, לאחר עבודה של חודשים רבים הוא פתח את שיראטויה - איזאקיה יפנית, בית אוכל יפני עם מנות קטנות, המלוות בשתייה. למרות מחמאות המבקרים, ערב החג קיבלו עובדי המקום הודעה על כך שהמסעדה נסגרת באופן מיידי.

מטעם המסעדה נמסר: "שיראטויה לצערנו נסגרת לאחר שנה מאתגרת ומעניינת. אנו מודים לכל קהל לקוחותינו על הנאמנות במהלך שנה זו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully