וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לקראת חקיקה? כל מי שיכין סלט ניסואז בדרך לא נכונה - ייענש

27.2.2019 / 0:06

לראש עיריית ניס נמאס שאנשים חורגים מהמתכון המסורתי של האיזור לסלט המפורסם והוא הציע פיתרון: "בכל העולם מכינים אותו עם תירס, אורז או תפוח אדמה מבושל. זה מגוחך! נדרוש קנס מכל שיכין סלט שלא כראוי ונקנה עוד דברים לעיר"

מערכת וואלה!

צרפתים, וזה לא סוד, נוטים להיות מאוד שמרנים בכל הנוגע לאוכל שלהם ולדרכים להכנתו. לא בכדי התפתחה בצרפת מסורת קולינרית מפוארת, עם מנות ייחודיות ומקומיות שקשה מאוד לשחזר באופן דומה במקומות אחרים. אבל לא רק הטעם חשוב לצרפתים - גם ההיסטוריה.

הנה, תראו מה קרה לאחרונה בניס, האיזור ממנו הגיע לעולם סלט הניסואזשם הודיע ראש העיר - לא פחות ולא יותר - כי מסעדות ובתי קפה שלא יכינו סלט ניסואז נכון ובדרך המסורתית יחטפו קנס. אוקיי, הוא אמנם אמר את זה בצחוק (הרי אין דרך לאכוף את זה), ובכל זאת דבריו מעניינים מאוד. "אני כועס מאוד כשאני רואה שבכל העולם מכינים סלט ניסואז עם תירס, אורז, תפוחי אדמה מבושלים, שעועית ירוקה מבושלת וכן הלאה", אמר כריסטוף אסטרוסי. "זה מגוחך. ניס דורשת קנס קטן מכל מי שמכין סלט ניסואז שגוי. זה יעזור לנו לקנות עוד דברים לעיר!"

עוד בנושא:
השף הזה הצליח להכין בבית "ביג מק" בעלות של 4.30 שקלים
כך תכינו את רוטב העגבניות הטוב בעולם - משלושה מרכיבים פשוטים ובמינימום עבודה

והנה ראש העיר של ניס מדגים לדור הבא כיצד עושים זאת נכון:

מה עושים כדי להמנע מעונש?

סלט ניסואז. ShutterStock
סלט ניסואז/ShutterStock

בסלט האופייני שמכינים באיזור ניס בדרך כלל יהיו ירקות חיים (אך ורק חיים, לא מבושלים), ביצים קשות, עפיין (כלומר אנשובי) וטונה כבושה או טרייה. מתבלים עם שמן זית, מלח ופלפל, ונהנים מכל ביס.

מחפשים מתכונים? בבקשה
סלט הניסואז של רון ביאלה
סלט ניסואז משודרג של פיליס גלזר
המתכון הקלאסי של מסעדת יועזר בר-יין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully