וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מהפך: לבן טיפוחיו של חיים כהן יש מסעדה חדשה במלון המדובר

27.3.2019 / 13:25

המון רעש עשתה פתיחתה של מסעדת זאדה העות'מאנית במלון דריסקו, אבל עם הזמן הבינו בעליה שהתקופה העות'מאנית בארץ חלפה לה, והשף תומר טל, בן טיפוחיו של חיים כהן, נקרא להציל את המצב, ובימים אלו הוא פותח שם את ג'ורג' וג'ון, אז מה אוכלים שם? יש לנו תשובות

כרובים בעשן פחמים. דניאל לילה,
כרובים בעשן פחמים/דניאל לילה

לפני קצת יותר מחצי שנה, נפתח בשכונת המושבה האמריקאית מלון דריסקו, המקפל בתוכו סיפור היסטורי יפהפה על ההתיישבות בארץ ישראל של המאה הקודמת שכולל סופרים מפורסמים כמו מארק טוויין, פוליטיקאים מסקרנים ואפילו סולטנים עותמאניים, עשירי העיר והבוהמה של אז.

עם פתיחת המלון נפתחה בקומת המרתף שלו בהשקעה אדירה, מסעדת זאדה העותמאנית, שביקשה להציע חוויה אקלוסיבית המבוססת על ארוחות השחיתות והמשתים המפוארים של אז. אבל זאדה לא פרעה את השטר, משהו שם לא עבד, ובמלון החליטו על שינוי כיוון קונספטואלי, ופתחו בשבועות האחרונים מסעדה חדשה במקומה.

המסעדה החדשה, אשר נקראת כעת ג'ורג' וג'ון (על שמם של האחים ג'ורג' וג'ון דריסקו שייסדו את המלון לפני 150 שנה), עברה מקומת המרתף אל החלל המקושת והיפהפה של המלון, ומתהדרת בשף חדש - תומר טל אשר יצר תפריט שונה לחלוטין מזה של זאדה.

עוד מסעדות חדשות ששווה לכם לבדוק באזור:
הלטינית החדשה בשכונת לוינסקי שעושה שמח
האירופאית הקלאסית שנפתחה במרכז סוזן דלאל

טרטר בקר וחמוצים ביתיים. דניאל לילה,
טרטר בקר וחמוצים ביתיים/דניאל לילה

טל מגיע לג'ורג' וג'ון לאחר עשור של עבודה במטבחים במסעדות שונות בארץ, ולאחר שקיבל את ברכת הדרך מהשף חיים כהן אצלו עבד בשנים האחרונות. באופן סימבולי למדי, מלון דריסקו נמצא במיקום בו פעלה מסעדת קרן המיתולוגית של חיים כהן, מעין סגירת מעגל עבור טל ועבור כהן המנטור שלו.

המסעדה תמשיך להגיש את ארוחות הבוקר המפוארות של המלון עם הבופה המגוון, אבל עבור שעות הערב בנה השף הצעיר (32) תפריט אשר שואב את השראתו מכור ההיתוך המקומי, עם מנות של בשר, דגים וירקות בטכניקות בישול קלאסיות או עתיקות, ביניהן אפילו בישול בכדי חרס ובישול בעשן.

עוד באותו נושא

בנטויה: מסעדת הבנטו בוקס הראשונה של תל אביב

לכתבה המלאה
סשימי אינטיאס ואבוקדו. דניאל לילה,
סשימי אינטיאס ואבוקדו/דניאל לילה

אלמנט האש משחק תפקיד ראשי בתפריט עם מנות כמו כרובים שונים בעשן פחמים, מנה של כרובים צלויים בכד בורמזי על יוגורט סומן (55 שקלים); או בייבי טרחון בעשן עם זעתר טרי ועגבניות קצוצות (116 שקלים).

התפריט כולו מחולק לקטגוריות העוסקות בגודל המנה ומקומה בארוחה, החל מ"התחלות קטנות", דרך "מנות בין לבין", ועד ל-"כמעט עיקריות" ו"גדולות במשקל". בין המנות הראשונות יש טרטר אינטיאס שמוגש עטוף בפרחי דלעת כבושה עם פיסות אננס טרי וכוסברה, ג'ינג'ר ופלפל חריף (52 שקלים); ואותו הדג מוגש גם בגרסת הסשימי בכבישה של ליים וחלפיניו, עם אבוקדו ועלי חזרת חריפים וקוויאר ישראלי מנחל דן (58 שקלים).

צלע טלה וסופריטו ירקות. דניאל לילה,
צלע טלה וסופריטו ירקות/דניאל לילה

בהמשך מציע טל מנות מגוונות שנעות על הסקאלה שבין אסיאתי, לבנטיני, איטלקי וצרפתי, עם מנת כבד אגס חם באגסים, תפוחים ווניל (105 שקלים); פסטה מבצק של קובה ממולאת בחוביזה, עם בצל שרוף ומנגולד על מרק של שקדים לבנים, זעתר, חמציץ ותרד (72 שקלים). בין המנות הגדולות יותר יש לחי עגל שבושלה לילה בתנור אבן, מזוגגת בציר של עצמה עם ירקות שורש במחבת, וקולורבי צלוי וצרוב (122 שקלים); או לוקוס צלוי בכד עשן במחבת עם ירקות, שמן זית ויין לבן (50 שקלים ל-100 גרם). הארוחה מוגשת על מפות לבנות ויחד עם תפריט יין ותמיכה של סומלייה צמוד. השירות קפדני ומנומס ומדובר בארוחה על פי כל כללי הטקס של סעודה יוקרתית.

ג'ורג' וג'ון, מלון דריסקו אאורבך 4 תל אביב, 03-7269309, ארוחת ערב מוגשת בימים א'-ו' בשעות 19:00-23:00, וארוחת הבוקר מוגשת בימים א'-ה' 7:00-11:00, ימי ו' 7:00-13:00, וימי שבת 7:00-15:00.

פסטה פיצי פירות ים. דניאל לילה,
פסטה פיצ'י ופירות ים/דניאל לילה
תומר טל. איליה מלניקוב,
שף תומר טל/איליה מלניקוב
  • עוד באותו נושא:
  • מסעדה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully