וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתקפת הבראנצ'ים של האביב

4.4.2019 / 14:30

רק לפני 3 חודשים סיפרנו לכם על 6 בראנצ'ים חדשים בת"א, והנה עוד 8 מסעדות שמצטרפות למגמה הכי כיפית שצמחה כאן (כולל בראנץ' חיפאי מסקרן במיוחד). אז איפה ומה אוכלים בארוחה הכי חשובה בשבוע? הנה כל מה המקומות שאתם צריכים להכיר

בראנץ'. יעל לאור, מערכת וואלה!
הארוחה החשובה של השבוע בקפה פופולאר/מערכת וואלה!, יעל לאור

המסורת הישראלית של ארוחת צהריים כבדה ומחייבת בשישי - שבת, מקבלת בשנים האחרונות תפנית מבורכת והופכת לטרנדית יותר ויותר כשעכשיו אנחנו כבר קוראים לה בראנץ' ושותים בה אפרול שפריץ או קוקטייל טרנדי אחר. כן, גם בגזרה הזאת האמריקניזציה משפיעה.

לארוחת הבראנץ' יש כמה עוגנים מסורתיים כמו מנות ביצים ובלאדי מרי, אבל גם זה לא מחייב. בראנץ' הפך למשהו כ"כ שגור, שאנחנו מתעוררים בתל אביב כמעט כל סוף שבוע לבראנץ' חדש, כל אחד מרשים ומגרה יותר מקודמו.

כבר לפני שלושה חודשים סיפרנו לכם על שש ארוחות בראנץ' חדשות בתל אביב, והנה אנחנו חוזרים עם כתבה שניה בסדרה - עם שמונה בראנצ'ים חדשים נוספים, והפעם יש אפילו בראנץ' חיפאי אחד. הכינו את משקפי השמש.

בראנץ' קלאסי: קפה נורדוי

בליני ופורל מעושן. יעל לאור, יעל לאור
בליני ופורל מעושן בנורדוי/יעל לאור, יעל לאור

הבראנץ' של קפה נורדוי, בניצוחו של עינב אזגורי, כאילו לקוח מהמילון תחת ההגדרה של בראנץ' כשהכל עשוי בהקפדה ומוגש לפי הספר, ומי שמכין את האוכל מבין את הרעיון שמאחורי התפריט שנכתב עם מלוא המחשבה על כל מנה ומנה. לא תמצאו כאן צלחות ענק עמוסות ומושחתות, אלא ארוחה קלאסית, שאפילו לא מתומחרת כדיל מיוחד, אבל שתגרום לכם להרגיש לרגע כמו באירופה.

מתי: ימים ו' וש' 8:00-16:00.

מה מציעים: יש תפריט של מנות מיוחדות שמותאמות לבראנץ' ומכסות קשת רחבה של אלטרנטיבות לסוג הזה של ארוחה. נכון שזה יוצא קצת יותר יקר, אבל יש כאן מנות שלא תמצאו בכל מקום כמו בליני עם קרם פרש, ביצי סלמון ופורל מעושן (89 שקלים); נקניקיית כבד עגל עם מקושקשת רכה בלחמניה (54 שקלים); קרוק מאדאם- טוסט אמנטל ושינקן צרפתי עם ביצת עין וסלט ירוק (68 שקלים); ביצה מקושקשת על וופל בלגי עם נקניקיית עגל, גבינת גאודה ותבשיל שעועית (74 שקלים) ויש סקשן שלם של מתוקים משגעים כמו בורטה עם קלמנטינות מבושלות בסירופ, שקדי מרקונה ושמן זית (78 שקלים) או פרנץ' טוסט מקוגלהוף עם אנגלז וניל ופירות (68 שקלים). זה אמנם מייקר את הארוחה, אבל יהיה לכם קשה להגיע לנורדוי מבלי לגעת בכל האלכוהול הנהדר שמוגש שם, כולל בלאדי מרי מצוין.

קפה נורדוי, נחלת בנימין 27 תל אביב, 050-3388833

את אלה כבר בדקתם?

שישה בראנצ'ים חדשים שכדאי להכיר

לכתבה המלאה

בראנץ' אסיאתי: טאיזו

בראנץ'. יפית שמחה,
אחד הדילים השווים בבראנץ' של טאיזו/יפית שמחה

טאיזו של שף יובל בן נריה מציגה את אחד הבראנצ'ים המעניינים שהיו כאן לאחרונה מבלי לשכוח לרגע אחד שהיא מסעדה אסיאתית. ותיקי המסעדה הזו ומי שחוזרים אליה לעיתים קרובות עשויים להיתקל בכמה מהמנות מהתפריט הקבוע גם בתפריט הבראנץ', זה יכול להישמע משעמם אם זה לא היה כל כך טעים גם בפעם העשירית.

מתי: ימי שישי 11:00-14:00.

מה מציעים: תמורת 138 שקלים לסועד תקבלו למרכז השולחן לא פחות משש צלחות של דברים נפלאים לפתוח איתם את הארוחה כמו לחמים מאודים רכים עם יוגורט מתובל או ריבה, הר גאו שרימפס וארטישוק ירושלמי, ביצה מקושקשת בסגנון הודי עם טופו וכורכום, ארנצ'יני הודי בחסה קראנצ'ית ועוד. לאחר מכן תתפנו להזמין את המנה העיקרית שלכם מתוך ארבע מנות לבחירה כשביניהן יש גרסה אסיאתית של אגס רויאל עם סלמון בעישון ביתי, הולנדייז ויאטנמי ובזיליקום תאילנדי או מנה של קארי סרטנים עם ביצה כבושה וסופגניה סינית מתוקה לטבול. יש שני קוקטיילים, אחד מהם בלאדי מרי עם וואסבי וסאקה (42 שקלים), וקינוחים נהדרים שמוצעים מחוץ לדיל, אבל ממש כדאי לכם לא לוותר עליהם, בעיקר על הפרנץ' טוסט הממולא מסקרפונה ושוקולד לבן (42 שקלים).

טאיזו, מנחם בגין 23 מגדל לווינשטיין תל אביב, 03-5225005

בראנץ' כל השבוע: בושוויק

בראנץ' בבושוויק. Roshianuandmoloko,
מלא צלחות קטנות בבושוויק/Roshianuandmoloko

חובבי הבראנץ' הקלאסי צריכים לפתוח את הראש קצת כשהם מגיעים לאכול מתפריט הבראנץ' בבושוויק כי יש רק שלוש מנות ביצים, וכמה מנות שחוזרות על עצמן מהתפריט הרגיל, אבל בושוויק הם היחידים ברשימה שמגישים את הבראנץ' שלהם לאורך כל השבוע ולא רק בסופ"ש, לטובת מי מאיתנו שחושקים בקוקטייל וסטייק אנד אגס גם ביום שלישי למשל.

מתי: ימים א'-ו' 11:30-17:00, ימי שבת 12:00-17:00.

מה מציעים: יש אפשרות להזמין שלוש (48 שקלים) או חמש (68 שקלים) צלחות קטנות עם דברים ממש טעימים שמגיעים עם לחם כמו ארטישוק א לה רומנה עם פרמזן, פדרונס מטוגנים על לבנה, סלט ביצים עם עירית וצלפים, ברזואלה בשמן זית ועוד. בין העיקריות תמצאו את הברד פודינג המלוח (58 שקלים) המצוין מהתפריט הרגיל, בריוש צלוי עם ביצה מקושקשת ותוספות כמו ברזואלה או ביצי סלמון (46 שקלים), דלעת צלויה עם תרד, קייל, ערמונים וקרם פרש (44 שקלים) או נתחי שייטל על מסבחה ליבה (62 שקלים) ויש גם המבורגר כמובן עם צ'יפס כמהין (64 שקלים). הקוקטיילים של בושוויק נהדרים ויורדים ל-29 שקלים לקוקטייל במהלך הבראנץ', אפשר להזמין אותם גם בקנקנים ולחלוק, ויש כמובן בלאדי מרי לכל מי שדאג.

בושוויק, נחלת בנימין 28 תל אביב, 03-5678006

בראנץ' השיכורים חוזר: שישקו

שישקו. חיים יוסף,
בואו להשתכר בשבת בצהריים/חיים יוסף

מיטיבי הלכת של הבראנצ'ים בוודאי לא ישכחו את בראנץ' השיכורים של הסרווסריה שהיתה אחת הארוחות ההדוניסטיות שהיו כאן כשעוד לא היינו בטוחים מה זה בראנץ', עם הרבה השראה ממקומות ותיקים כמו יועזר או הברבוניה, היכן שלא נשמע דבר כזה לאכול מבלי לשתות. ובכן בראנץ' השיכורים חוזר, עם תפריט שהרכיב שף רוברט קלוגר, שף הסרווסריה של אז, והפעם בחמארה הבולגרית שישקו.

מתי: ימי שבת 12:00-17:00.

מה מציעים: יש תפריט פתוח עם מנות "מהים" או "מהחי", וכמובן סלטים וממרחים למיניהם. החלק בתפריט שקיבל את ההשראה שלו מבראנץ' השיכורים כולל מנות כמו פנקייק עם בייקון, חמאה ומייפל (52 שקלים); פנקייק עם גבינה כחולה ותפוחים, מייפל, אגוזי מלך וקצפת (52 שקלים); נקניקיית עגל וגבינת צ'דר בלחמנייה, צ'יפס וביצת עין (54 שקלים); צלחת נתחים קרים שכוללת רוסטביף סינטה, כבד קצוץ, קבנוס חזיר ומורטדלה איטלקית (72 שקלים) ופלפלים חריפים ממולאים בקבב בולגרי עם טחינה וסלסת עגבניות (42 שקלים). כל זה מוגש לצד תפריט אלכוהול מושלם לשבת, באווירה הרגועה והנעימה של מתחם בית הכנסת הגדול בשבת בצהריים.

שישקו, הר סיני 2 תל אביב, 073-7584640

בראנץ' של רושפלד: קפטריה

אגס בנדיקט. AVIRA,
אגס בנדיקט על רקע ורוד/AVIRA

חדשות מרעישות הגיעו מהקפטריה לאחרונה כאשר שף יונתן רושפלד קיבל את המפתחות למטבח, עניין שהשפיע קודם כל על תפריט בראנץ' חדש שמגישים במקום. אמנם אין כאן איזה דיל אלא שוב, תפריט פתוח, אבל עם מגוון מנות מרשים שכל אחד יכול למצוא כאן משהו בשבילו, אבל יהנו במיוחד חובבי מנות הביצים והקוקטיילים של הבוקר, כשהכל מוגש בחלל היפהפה של הקפטריה.

מתי: ימי ו' 8:00-16:00 וימי ש' 9:00-17:00.

מה מציעים: תפריט מיוחד עם מנות קטנות או גדולות, סקשן גדול של מנות ביצים אבל גם חלק של סלטים ובשרים ודגים קרים, יש קינוחים של רושפלד שלא כדאי להחמיץ וקוקטיילים ויינות שמתאימים לכל שעה ביום, גם מוקדמת. בין המנות יש טוסט באבא גנוש על לחם דגנים עם ביצה קשה וסומק לצד ירקות טריים (42 שקלים); אגס בנדיקט, ביצים עלומות על בריוש עם תרד, סלמון מעושן או רוסט הודו שלנו ברוטב הולנדייז (58 שקלים); ביצים טריפוליטאיות שמבושלות לילה שלם בעגבניות ופלפלים מתוקים וחריפים (52 שקלים) ועוד מנות קטנות של בוקר כמו סלט תפוחי אדמה, סלט ביצים, צלחות קטנות של גבינות כמו טולום או פטה כבשים ועוד (8-22 שקלים).

קפטריה, החשמונאים 96 קניון גינדי TLV תל אביב, 03-9567216

בראנץ' טבעוני: באנה

בראנץ'. אלה ירושלמי,
מי בכלל צריך ביצים/אלה ירושלמי

אחד הבראנצ'ים המסקרנים שנחתו עלינו בימים האחרונים זה הבראנץ' הטבעוני של מסעדת באנה. קשה קצת להבין איך אפשר לעשות בראנץ' בלי ביצים וגבינות, אבל באנה כבר הוכיחו בעבר כי הם מגישים אוכל שמתאים לכולם ושלא חסר בו כלום ועל כן הם מגישים את הבראנץ' הראשון בעיר המבוסס על הצומח בלבד, וכמובן שטבעוני העיר מרוצים מזה עד מאוד.

מתי: ימים ו' וש' 10:00-13:00.

מה מציעים: יש בתפריט כמה מנות עיקריות מלוחות כמו קיש קשיו וזוקיני עם סלטון עגבניות שרי, עלי רוקט וצנונית (48 שקלים); מסבחה מאפונת גינה טרייה עם בצל ותרד מאודים, לחם דוקה (49 שקלים); HASH BROWN מתפוח אדמה חלוט מגורד וצלוי, איולי וגרדת חזרת (38 שקלים); אבל גם מחלקה מתוקה ובריאה עם מנות כמו פנקייק שיבולת שועל ובננה, אגסים ביין לבן ורוטב טופי (35 שקלים) או באנה טוסט עם חמאת בוטנים ביתית, ריבה, בננה צלוייה וקקאו ניבס (32 שקלים) ועוד. הכל מוגש בחלל המעוצב הפסטלי והיפהפה של באנה, וגם בחצר הנעימה, באחד הרחובות היפים בתל אביב.

באנה, נחמני 36 תל אביב, 050-6991062

בראנץ' של בליינים: קפה אירופה

בראנץ'. AVIRA,
תפריט בראנץ' שעושה חשק בקפה אירופה/AVIRA

הבראנץ' של קפה אירופה לא חדש אבל לאחרונה התחילו להגיש אותו גם בימי שישי וזו הזדמנות נהדרת להזכיר את הארוחה המצוינת הזו שכוללת מקבץ מנות שישכנע כל אחד שמדובר בארוחה הכי חשובה ביום. גם כאן לא יציעו לכם דיל מיוחד, אבל ישימו לכם פוקצ'ה ומטבלים על השולחן בהזמנה של שתי מנות עיקריות.

מתי: ימים ו' וש' 12:00-17:00.

מה מציעים: יש רשימה של מנות בראנץ' קלאסיות כמו סטייק אנד אגס עם אספרגוס (89 שקלים); אגס בנדיקט על לחמניות חלב, תרד בשמנת וסלמון (69 שקלים) ומנות יותר מפתיעות כמו פריטטה שרימפס ופרמזן (72 שקלים); אספרגוס על קרם כרובית עם בעצה רכה וטוביקו (49 שקלים); חמון, מוצרלה ופרי עונתי (79 שקלים) ועוד. כל זה קורה לצד התפריט הרגיל וכמובן שכמו כל בראנץ' שמכבד את עצמו גם כאן תוכלו להזמין קוקטיילים תואמי סופ"ש וגם בלאדי מרי.

קפה אירופה, רוטשילד 9, תל אביב, 03-5259987

בראנץ' חיפאי: וניה ביסטרו

בראנץ'. שחר מזרחי,
שולחן לתפארת חיפה/שחר מזרחי

לפני כמה חודשים הצטרף שף מיכאל גרטופסקי למסעדת ווניה ביסטרו ועשה מהפך במטבח. ובכן, כיאה למי שקולינרית גדל בתל אביב, הוא ניגש לטפל גם בעניין הבוער של ארוחות הבראנץ', ומחר, לראשונה, מגישים בווניה בראנץ' אמיתי שעוד לא נראה בחיפה באווירה עליזה של פתיחת סוף שבוע, עם לא מעט אלכוהול וכמובן אוויר מלוח מהים.

מתי: ימי ו' 11:00-15:00

מה מציעים: יש תפריט פתוח עם מגוון ענק של מנות החל מקטנות של ירקות וממרחים ועד גדולות של ביצים ופסטות ובשרים, זה מתחיל בקטן עם דברים כמו צזיקי עם עלי בר (16 שקלים); סלמון מעושן וקרם פרש (22 שקלים); ברוקומיני ויוגורט (18 שקלים); קריספי ארטישוק ופרמזן (18 שקלים); בייקון ותפוחי אדמה שחומים (24 שקלים) ועוד, לצד מנות ביצים כמו חלה קלויה וסלמון מעושן, גבינת שמנת ומקושקשת (42 שקלים); שקשוקה אדומה עם נקניקיות חריפות (48 שקלים); מקושקשת של ימאים עם פטריות, קבנוס ובצל (42 שקלים) ועוד. יש גם פיצטות מטאבון עצים, המבורגר ופסטות, וגם קינוחים נפלאים ודרינקים של צהריים.

וניה ביסטרו, שער פלמר 1 חיפה, 04-6716272

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully