וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הירושלמים שבאים להכין לתל-אביבים עראייס

6.5.2019 / 14:50

בתזמון מושלם עם יום העצמאות, העראייס שכבש את הירושלמים בשוק מחנה יהודה עושה עלייה למרכז ת"א, עם לא פחות מארבעה סוגי בשר, ופלפל ירוק חריף שכבר הפך לסמל מסחרי

עראייס. אסף קרלה,
עראייס ירושלמי/אסף קרלה

לא כל כך ברור איך מנה ותיקה כמו העראייס, כזו שהשורשים שלה הולכים עד לבנון והנצרתים מתעקשים שהיא דווקא הומצאה בשטחם, עלתה לגדולות רק בשנים האחרונות. העראייס, המכונה גם ערוסה, הוא אוכל הרחוב הישראלי האולטימטיבי, זו מנה זריזה, זולה ומשביעה. מדובר בפיתה ממולאת בבשר טחון מתובל, משוחה בשמן שנצלת על הגריל, שאחר כך כיף וטעים לטבול בטחינה ובחריף.

איפה עוד אוכלים עראייס בתל אביב?
ב-M25 בשוק הכרמל, שהתחילה את כל הטרנד
בדוכן העראייס של תהילה
בערוסה הישראלית במרכז העיר

עראייס. אסף קרלה,
בקרטון מעוצב/אסף קרלה

זוג חברים, אריאל אסקיו ושגיא זיזי, שניהם חובבי בשר שהפכו את התחביב למקצוע, התמקצעו בעראייס כשהחלו להכין אותו לחברים ובני משפחה. כעבור זמן קצר החליטו לפתוח מסעדה שתתמקד רק במנה הזו, "הרגשנו שזה מה שהישראלים הכי אוהבים", מספר אסקיו, "את הבשר השמן עם החריף. רק שלנו היתה מחשבה איך לעשות את זה יותר טוב".

עוד באותו נושא

חגיגה של בשר: 5 מתכונים שעולים על האש

לכתבה המלאה
עראייס. אסף קרלה,
ככה זה נראה לפני שזה נכנס לטאבון/אסף קרלה

השניים, ירושלמים בורן אנד רייזד, פתחו באמצע השנה שעברה את עראייס מחניודה, מסעדונת קטנה ברחוב אגריפס שמגישה עראייס במספר גרסאות מצומצם, אבל כזה שאופים בטאבון אבן ולא צולים בגריל פתוח, נושא שבשבילו גייסו אליהם את אסף גרופר, מומחה לטאבונים. המסעדה הקטנה בשוק מחניודה הצליחה ומהטאבון לא הפסיקו לצאת מאפים לוהטים, ועכשיו, מתפנים השניים להפיץ את הבשורה גם בעיר הגדולה ופותחים סניף חדש בתל אביב. "מההתחלה הרגשנו שיש לנו משהו טוב והתוכנית העסקית שלנו דיברה על רשת", אומר אסקיו, "אבל אנחנו ממשיכים לעבוד בסטנדרט מאוד גבוה, עם חומרי גלם מעולים והרבה תשומת לב לפרטים".

עראייס. אסף קרלה,
ועם כל מה שבא מסביב/אסף קרלה

הסניף התל אביבי של עראייס מחניודה ייפתח בשבוע הבא ברחוב הרצל, ויציע ארבעה סוגי עראייס, האחד של בשר בקר (37 שקלים), השני של כבש (41 שקלים) והשלישי מנתח אנטריקוט (43 שקלים). הסוג הרביעי יהיה ספיישל מתחלף שיהיה לפעמים עראייס מרגז, כבד אווז או שקדי עגל. כל מנה מוגשת בקרטון נייר ממותג ונוח לצד סלט עגבניות חריף, או לא חריף לבחירתכם, עם טחינה ירוקה או צ'ימיצ'ורי, ופלפל חריף שנצלה בטאבון ומונח כלאחר כבוד על כל מנה, הסמל המסחרי של עראייס מחניודה אם תרצו. בהמשך מבטיח אריאל שגם תיכנס מנה טבעונית ופיתה מקמח מלא. יש למה לחכות.

עראיס מחניודה, הרצל 12 תל אביב, הפתיחה בשבוע הבא אפשר לעקוב בעמוד הפייסבוק.

עראייס. אסף קרלה,
מירושלים לתל אביב/אסף קרלה
  • עוד באותו נושא:
  • עראייס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully