וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אגו בצד: 10 שפים חוברים לסדרת ארוחות חד פעמיות

11.6.2019 / 14:50

החל משבוע הבא ייצא לדרך פרויקט chef to chef, במהלכו 10 שפים מובילים, אשר שודכו לזוגות, יתארחו זה במטבח של זה, ויבשלו "גב אל גב" מנות איקוניות האחד של השני. כל הפרטים ואיך משריינים מקום לאירועי האוכל הלוהטים של החודש

טאיזו. איליה מלניקוב,
קונוס דג ים של יובל בן נריה/איליה מלניקוב

שפים הם בדרך כלל אלפא והמטבח שלהם הוא טריטוריה. מה קורה כאשר שף נכנס לטריטוריה של שף אחר? בקרוב נוכל לגלות. פרויקט חדש, Chef to Chef by Ferrarelle, מפגיש זוגות שפים לבשל זה במטבחו של זה. אבל לא מדובר רק בטריטוריה הפיזית. הפרויקט מאתגר את השפים לחדור לטריטוריה הקונספטואלית של חבריהם, להיכנס לנבכי התפריט של השף השני ולבשל גרסאות משלהם למנות הדגל שלו.

לטובת הפרויקט שידכו בין השפים המובילים בארץ ל-10 מפגשים נדירים, בלתי אמצעיים במתכונת מצומצמת ולמספר קטן של סועדים. כל זוג יקיים שתי ארוחות, אחת בכל מסעדה, שף מארח ושף מתארח, כשבכל ארוחה השף המארח מגיש את המנות האייקוניות שלו, והשף המתארח מבשל את הגרסא שלו לאותן מנות, כך שלשולחן מגיעות למעשה זוגות זוגות של מנות.

יובל בן נריה ומושיקו גמליאלי. יפית שמחה,
יובל בן נריה ומושיקו גמליאלי/יפית שמחה

כך למשל יגיע מושיקו גמליאלי, השף של המקום הכי מדובר כרגע בתל אביב בר 51, לטאיזו, מטבחו של יובל בן נריה, מי שמחזיק במסעדות טאיזו ויא פאן ונחשב לאחד השפים המוכשרים והמצליחים בתל אביב. גמליאלי הולך להציג פרשנות משלו למנות שהפכו מזוהות עם יובל בן נריה, ביניהן טרטר טאיזו, קונוס אורז פריך שעוטף דגי ים ומצופה בשומשום שחור, עם קציפת סויה לבנה וביצי דג דאון. גמליאלי לקח את זה לכיוון משלו כשהוא מציג טרטר מקומי - קונוס דג ים עם מרמלדת שומר, גרניטת מלפפון ואורגנו, בהמשך יתהפכו היוצרות ובן נריה יתארח בבר 51 ויציג פרשנות משלו למנות של גמליאלי.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
תומר אגאי ויוסי שטרית. יפית שמחה,
יוסי שטרית ותומר אגאי/יפית שמחה

צמד נוסף שעתיד לארח ולהתארח הם יוסי שטרית ותומר אגאי. שטרית שכבר הפך למוכר בכל בית בישראל עם הצטרפותו כשופט לתכנית הריאלטי משחקי השף, ואגאי שמחזיק בסנטה קתרינה, שנחשבת על פי רבים מסעדת הקז'ואל הטובה ביותר בתל אביב, הראשון עם האוכל היצירתי וההשפעות הקלאסיות שלו והשני עם המטבח הישראלי, עדתי מודרני שהוא יוצר. שטרית נוהג להכין טרין טלה בבישול ארוך לצד קולי בצל ירוק ופירה תפוחי אדמה, ואגאי ייתן את הפרשנות שלו במנה שנקראת טעימות טלה מלגזיאל- תבשיל לשון טלה בבמיה ועגבניות מגי, פורקטה של טלה, צלע טלה עם בצל ועגבנייה שרופים.

עגבניה מטוגנת. רעות סהר, רעות סהר
עגבניה מטוגנת של ענר בן רפאל ממסעדת איגרא רמא/רעות סהר, רעות סהר

מפגש מעניין נוסף הוא בין יריב מלילי, שף מסעדת בית תאילנדי וקאב קם, לבין גיא פולק ועידו לב, השפים של מסעדת דיסקו טוקיו מבית R2M. מצד אחד בר האוכל התאילנדי המחוספס ומצד שני בר האוכל היפני האינטימי. עידו לב מציע בדיסקו טוקיו מנה שנקראת שומאי, כיסוני עוף מאודים עם כרוב כבוש, סויה ושמן ראיו, כשיריב מלילי יעשה את הפרשנות שלו למנה הזו עם קוטייאו לוט- סדין אורז מאודה עם ברווז בשבעת התבלינים, עלי חרדל כבושים, אומלט, נבטים וכוסברה.

עוד ייפגשו במסגרת הפרויקט- נוף עתמאנה ואביבית פריאל, עתמאנה תביא את המטבח השאמי ואביבית את המטבח היווני בלקני, ויחד ייצרו שתי ארוחות המבוססות על שתי המטבחים הללו. גם ענר בן רפאל ממסעדת איגרא רמא יחבור אל עידו פיינר, מי שהעלה על נס את מסעדת רוברטה וינצ'י בשנה האחרונה. שני השפים עוסקים במטבח מקומי אך כל אחד מהם מדבר בשפה משלו.

סבב הארוחות הראשון יתקיימו ב-17 ביוני בטאיזו ובדיסקו טוקיו, אבל ההרשמה לכלל הארוחות נפתחת היום. מכיוון שמדובר על ארוחות אינטימיות ומצומצמות מספר הסועדים מוגבל ולכן כדאי להקדים ולהרשם. הארוחה כוללת בין 8 ל-12 מנות, קוקטייל פתיחה וכוס יין, טווח מחירים 320-380 לאדם.

להזמנת כרטיסים

רביולי סלק. יעל לאור, יעל לאור
רביולי סלק של אביבית פריאל/יעל לאור, יעל לאור

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully