וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

3 ארוחות שעשו לנו את השבוע

עוד שבוע עבר וגם הפעם אכלנו 3 ארוחות נהדרות שהפכו את החום לנסבל יותר, קבלו אותן

מלגו ומלבר. יעל לאור, יעל לאור
נתח קצבים במלגו ומלבר/יעל לאור, יעל לאור

עסקית צהרי שבת במלגו ומלבר

אין הרבה מסעדות בארץ בכלל, ובתל אביב בפרט שמציעות עסקיות בשבת בצהריים, ואפשר להבין למה. שבת זה יום רווחי, יום שמגיעות בו משפחות, ולמסעדה לא משתלם להציע ארוחה עסקית שכזאת, הכוללת בדרך כלל מנה ראשונה במחיר המנה העיקרית. מסעדת מלגו ומלבר מציעה דיל בדיוק כזה, הכולל גם מנת לחם, בימי שבת בצהריים. נכון, מלגו ומלבר, היא לא המקום שתלכו אליו כשתחפשו מסעדה זולה, היא בהחלט נמצאת בסקאלת המסעדות הגבוהות בת"א, אבל אם בכל זאת חשקה נפשכם לגוון מאופציות כל המשפחה קלאסיות הכוללות פיצה-פסטה-המבורגר, מלגו ומלבר היא בהחלט פיתרון נהדר. נעים שם ותמיד טעים שם. בשבת האחרונה אכלנו עסקית שכזאת, במסגרת המנות הראשונות בחרנו בסלט חסה אייסברג ובקרפצ'יו דג , ולעיקריות הלכנו על נתח קצבים (120 שקלים) וטורטליני גבינת בושה (89 שקלים). המנות היו נדיבות בגודלן, טעימות ומשביעות. יש גם אופציות לילדים ב-59 שקלים הכוללות פסטה או שניצל תירס וכדור גלידה לקינוח. דיל העסקית בהחלט מוזיל עלויות, השירות לבבי ונעים, וכיף שיש אופציה כמו מלגו ומלבר בת"א.

מלגו ומלבר, שדרות רוטשילד 142, תל אביב, 03-631-4214

ארוחה עונתית וצבעונית בדוק, ת"א

דוק. רעות סהר, רעות סהר
כל כך יפה/רעות סהר, רעות סהר

התפריט בדוק הוא דרך נהדרת לדעת איזה ירקות ופירות עונתיים יש עכשיו, כשהפעם הביקור שלנו כלל חומרי גלם כמו תירס, משמשים, עגבניות שרי ופלפלים חריפים. ללא ספק אחת ממנות הגספאצ'ו הטובות בתל אביב מוגשת בימים אלו בדוק, אשר עשויה לא רק מעגבניות אלא גם ממשמשים (שעוד רגע יעלמו לנו אז כדי להזדרז "ולנצל" אותם), שטחונים למחית חלקה וקליקה, מתובלת בהרבה שמן זית, זעתר ושלולית ריקוטה קטנה. בין הדגים העונתיים שדוק מגישה אכלנו דג אלבקור נא באגווהצ'ילה סברס, כפי שקוראים לזה בדוק, רוטב שמקורו במקסיקו והוא נוזלי במיוחד ומבוסס על מיץ ליים וצ'ילי חריף וכאן בגרסת הסברס שלו עם חוסרום (ענבי בוסר) מותססים, שומשום ופרחי כובע הנזיר. היה כמובן גם קלח תירס שלם שאת קליפותיו קלעו לצמה, משוח בתבלינים ופירורי לחם, שהיה טעים אפילו יותר מכפי שהיה יפה. אם אתם רוצים לדעת איזו עונה זו ומה קורה עכשיו בשדות, בחממות ובטיולי הליקוטים, ארוחה בדוק תבהיר לכם הכל.

דוק, אבן גבירול 8 תל אביב, 03-6098118

עוד באותו נושא

בסוף העולם שמאלה מחכה לכם ארוחת טעימות מסקרנת

לכתבה המלאה

ארוחה פסטורלית במאג'דה, עין ראפה

ארוחה במאג'דה. רעות סהר, רעות סהר
בצל העצים/רעות סהר, רעות סהר

מסעדת מאג'דה נמצאת בנקודה קסומה ביישוב עין ראפה לא רחוק מירושלים. כבר בכניסה תתמלאו בתחושה לא מוכרת של שלווה, השולחנות פזורים בחצר בצל העצים ובין הצמחייה הירוקה עמוסת הפרחים, וזה אמנם יולי, אבל אוויר ההרים של ירושלים אכן נעים וצלול כיין. תפריט הקיץ של מאג'דה כתוב בכתב יד יפה ואפשר למצוא בו הרבה מנות מהמטבח הערבי בשילובים ים תיכוניים שונים ולא שגרתיים, גם אם עמוסים מדי מעת לעת. אכלנו לאבנה עם חציל קלוי, דובדבנים וסלמון כבוש; סלט אנדיב ורוקט עם אגוזים, גבינת גורגונזולה, דבש ולימון; כרובית מטוגנת עם בשר טלה, ציזיקי וטחינה; חלה עם חמוצים, ומטבלי עגבניות וסלק ועיקריות שהבולטות מביניהן היו מסחן של שוק אווז על פיתה מבצק תבלינים עם בצל מטוגן; קובה סינייה, ורסיה מעניינת וטעימה במיוחד של סינייה עשויה מבורגול ובשר טלה טחון ומעל הכל טחינה; שוש ברק קלאסי, כיסוני בשר מבושלים ביוגורט עדינים וטעימים ועוד. את האוכל ליוו יינות מקומיים, חליטה קרה מעשבים הגדלים במקום, קוקטייל קל של אוזו, רוזטה ואשכוליות, וסיידר אגסים אלכוהולי נפלא ממבשלה מקומית. היה שווה לצאת מתל אביב.

מאג'דה, עין ראפה, 02-5797108

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully