וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אז מי באמת פותח ב-27 לחודש?

19.5.2020 / 15:31

שפים ומסעדנים רבים קיבלו בהתרגשות, מהולה בלא מעט חששות, את הבשורות על פתיחה מחדש כבר ביום רביעי הבא, אז מי ממהר לפתוח ומי עוד לוקח קצת זמן? הנה כל התשובות

רז רהב ממסעדת OCD. חיים יוסף,
OCD נפתחת שוב/חיים יוסף

עם פרסום ההנחיות החדשות על פתיחת המסעדות כבר בשבוע הבא, ההתרגשות בסצנת הקולניריה מהולה בהמון חששות. לצד מסעדות שכבר הודיעו בתקופה האחרונה כי לא ישובו וייפתחו כמו זכאים, איגרא רמא וניטן תאי, מסעדות רבות אחרות מנסות לבדוק בימים אלו, את ההיתכנות לפתיחה מחדש. למרות הרצון העז לפתוח, ולהחזיר דברים לשגרה, לא מעט מסעדנים נתקלים בקשיים מול ספקים שדורשים תשלום במזומן (ולא בשוטף פלוס, כמו בד"כ), כיסוי על חובות עבר, וזה עוד לפני שהתחילה מלחמת ההישרדות האמיתית.

במסגרת ההסכמות בין איגוד המסעדות ומשרד הבריאות נקבעו שורה של כללים. ביניהם הוחלט כי כניסת לקוחות תותר רק לאחר בדיקת חום, ותוגבל עד ל-100 סועדים בסרוויס. במסעדות המכילות יותר מ-100 מקומות ישיבה - תתאפשר 85% תפוסה. העובדים בפס החם במטבח לא ידרשו לעטות מסיכה, אך צוות הפלור ושאר נותני השירות במסעדה כן. בין השולחנות השונים במסעדה תידרש הפרדה של מטר וחצי, וכן הלקוחות יידרשו להירשם באפליקציה ייעודית טרם הגעתם.

למרות הקשיים, לא מעט מסעדות, רק חיכו לסימן, והחלו להיערך לפתיחה המיוחלת. במסעדת OCD של השף רז רהב, לא בזבזו זמן, וכבר פתחו מחדש בימים האחרונים את מערך ההזמנות של המסעדה החל מה-1 ביוני, כך שכבר עכשיו תוכלו להזמין מקום במסעדה. גם המסעדות צפרה טופולומפו ופאסטל ייפתחו ב-1 ביוני.

ג'ורג' וג'ון. עידן גור,
ג'ורג וג'ון תפתח בחגיגת שבועות מיוחד/עידן גור

עוד בין המסעדות שיפתחו דלתות כבר ביום רביעי הבא, תשמחו למצוא כמה מהשמות הבולטים בסצנה כמו מלגו ומלבר, סנטה קתרינה, נאם, אואזיס, אריא ולה רפובליקה. מסעדת ג'ורג' וג'ון, במלון דריסקו תיפתח למחרת, ב-28 לחודש, ערב שבועות, עם ארוחה מיוחדת לכבוד החג והפתיחה מחדש. גם בקפה פופולאר של אבי ביטון נערכים לפתיחה מחודשת בשבוע הבא.

השף חיים כהן, מי שהוביל בתקופה האחרונה את מאבק המסעדנים, וגם זה שהציג למשרד הבריאות את מתווה הפתיחה של המסעדות, כמובן יפתח את שתי המסעדות שלו - דיקסי ויפו ת"א. האחים דוקטור מתכננים לפתוח גם הם ברביעי הבא, את מסעדת האחים ואת הדוק, את אייבי, הצלע השלישית שלהם, ביום שני שלאחר מכן, ה-1 ביוני.

המסעדות של קבוצת בארכה האוס - קיטשן מרקט, משייה, אונזה ומגרב יקחו ועד כמה ימים להתארגן ויפתחו מחדש ב-10 ביוני.

עוד בוואלה!

אמסטרדם מציגה: הדור הבא של המסעדות בעידן הקורונה

לכתבה המלאה
מסעדת שילה. נמרוד סונדרס
מסעדת שילה, נפתחת שוב/נמרוד סונדרס

מי שעוד מתכנן לפתוח דלתות כבר ביום רביעי בשבוע הבא, הוא השף והבעלים של מסעדת היוקרה שילה, שרון כהן. כהן, שבשיחה עמו, ממש לפני פרוץ הקורונה בישראל ניבא כי תקופה לא פשוטה צפויה לענף המסעדנות, מסתכל גם עכשיו בצורה די ריאלית על המצב. "אני מאמין שבשבועיים הראשונים לפתיחה המסעדות יהיו מלאות, אני כבר עכשיו מקבל הודעות מאנשים שמבקשים לשמור מקום". לדבריו, הנפילה של מסעדות רבות עשויה דווקא להגיע בהמשך. "מסעדת יוקרה כמו שילה, שהמחזור שלהן מבוסס על 20-30 אחוז הכנסות מתיירים, זה לא פשוט. גם פגישות עסקיות עם ארוחים מחו"ל לא יהיו". עם זאת כהן מסתכל גם על חצי הכוס המלאה - עשירי ישראל שנמצאים בארץ, ולא יכולים לטוס, ימלאו את אותן מסעדות, כמו גם הרבה תושבים חוזרים מניו יורק ולונדון, שחזרו לארץ בגלל הקורונה. "בכל מקרה, אנחנו נפתח, נארח ונעשה שמח, וכבר ב-1 ביולי אני מתכנן לפתוח את ג'אנג'ו - בר היין החדש שלי".

רוברטה וינצ'י. שני הלוי,
רוברטה וינצ'י, תפריטים חד פעמיים וכל מה שצריך/שני הלוי

ומה קורה מחוץ לת"א? מסעדת רוברטה וינצ'י בפרדס חנה, עתידה להיפתח ב-3 ביוני. "התחלנו לעבוד על זה כבר לפני כמה ימים" מספר השף עידו פיינר "אני מודה שההנחיות עדיין לא מאוד ברורות, מצד אחד לפי ההנחיות אני יכול לפתוח בתפוסה מלאה, אבל אם אין לי מטר וחצי בין שולחן לשולחן, אז מה אני אמור לעשות? לא לפתוח בתפוסה מלאה?". ברוברטה וינצ'י מתכוונים להמשיך לעבוד עם אתר המשלוחים, שהשיקו בקורונה בהמבורגרייה שלהם, ולספק משלוחים גם ממסעדת האם.

בימים אלו נערכים במקום עם אופציה להזמנת מקום אינטרנטית, כשגם עבור סועדים שיגיעו למקום בלי שהזמינו מראש תהיה אפשרות לסרוק קוד, להרשם ולהיכנס. "לא נראה לי שמישהו בתחום במצב שהוא יכול להרשות לעצמו לשלוח לקוחות הביתה" אומר פיינר.

נושא התפריטים שעלה על הפרק בתקופה האחרונה, אמנם לא קיבל כרגע ביטוי בהנחיות החדשות, אך פיינר אומר שבכל מקרה הכוונה היא לשלוח לינק בהודעה לכל מי שמזמין מקום, ודרכו ניתן יהיה לגשת בקלות לתפריט המסעדה. עבור מאותגרי הטכנולוגיה יודפסו גם תפריטים חד פעמיים "בסופו של דבר הכי חשוב שאנשים ירגישו בנוח ובכיף".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully