וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ג'יימי אוליבר חושף: ככה תכינו פנקייק מהיר במיוחד - משאריות מחמצת שאור

11.9.2020 / 0:01

השף הנודע עזר ללא מעט אנשים עם רעיונות להכנת מאכלים מהירים בזמן הסגר בבריטניה והציג בין היתר מתכונים זריזים שמבוססים על מחמצת שאור ומצרכים נוספים שלכל אחד יש בבית. התוצאה היא פנקיק מעורר תיאבון וקל בטירוף להכנה

השף ג'יימי אוליבר מכין פנקייקם משאריות מחמצת/INSTGRAM

בזמן הסגר בממלכה הבריטית השף ג'יימי אוליבר חשף לא מעט מתכונים פשוטים בחשבון האינסטגרם שלו כדי שאנשים יוכלו לנסות אוותם בעצמם בבית. בין היתר הוא הציג כיצד באמצעות חמישה מצרכים בלבד, כולל שאריות של מחמצת שאור, הוא עושה מיני פנקייק מגרים וגם קרקרים.

אוליבר מספר בסרטון שהעלה לאינסטגרם: "הרבה מאוד אנשים מבקשים ממני מתכוני מחמצת, אז הנה הפנקייקים ממחמצת והקרקרים, שאפשר לעשות עם שאריות, שבדרך כלל אנחנו זורקים לפח".

ג'יימי מתחיל את הסרטון כשהוא מוסיף את השאריות של תערובת המחמצת (200 גרם) לקערה עם שתי ביצים,100 גרם קמח חיטה מלא ו-100 מ"ל חלב (כחצי כוס) לפני שהוא מתחיל לערבב. לאחר מכן הוא מוסיף מעט מלח ומערבב פעם נוספת לפני שהוא שופך בכל פעם כף מלאה בבלילה למחבת חם עם שמן ומטגן על שני הצדדים לדקה עד שתי דקות. כדי להגיש את הפנקייקים הוא מוסיף פירות ויוגורט למנה - אבל כמובן שאפשר גם מייפל או כל תוספת אחרת.

בשלב השני הוא מראה כיצד הוא מכין מאותן שאריות גם קרקרים. הוא שם בקערה 75 גרם של מחמצת שאור ומערבב עם כפית אחת של דבש. הוא מוסיף לתערובת 100 גרם קמח חיטה מלאה, מערבב ומוסיף מעט מים. בשלב הבא הוא עוטף את הקערה עם מגבת מטבח ונותן לתערובת לשבת במשך 20 דקות. הוא הופך את התערובת על משטח ישר עם קצת קמח, וחותך לחתיכות קטנות של קרקרים עם סכין. הוא שם את החתיכות על נייר אפייה, צ]זר קצת שומשום ומכניס לתנור על 200 מעלות ל-5 דקות. הוא הופך את הקרקרים ואופה 8 עד 10 דקות נוספות לפני שהוא מגיש אותם עם גבינה.

ג'יימי אוליבר מציג - המתכונים הקלים להכנת פנקייקים וקרקרים עם מחמצת

מה זה בכלל מחמצת שאור אתם שואלים? ובכן זה פשוט הבצק ממנו מכינים לחם שאור. המחמצת היא למעשה סוג של שמרי פרא טבעיים, הגורמים לתסיסה ואז לתפיחת הבצק. בניגוד לשמרים התעשייתיים, שטעמם אחיד ושטוח, המחמצות השונות מסייעות לפתוח טעמים שונים בלחם. יש הבדל גדול בין קמח שמכניסים אליו שמרים תעשייתיים, לבין קמח שמערבבים בו מחמצת עם אוכלוסיות בקטריות טבעיות. בכדי להכין מחמצת שאור יש לערבב כמות שווה של מים וקמח - ולעקוב אחרי ההוראות.

עוד בוואלה!

הטריק הגאוני איתו תכינו פנקייק מושלם ב-2 וחצי דקות בלבד

לכתבה המלאה

כך תכינו מחמצת שאור

פנקייק שיבולת שועל. ShutterStock
לעוד מתכוני פנקייק/ShutterStock

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully