וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אנחנו כבר מפנטזים על שווארמה מתחת לאדמה: אימפריית "האחים" עוברת לפינה המקוללת של ת"א

19.1.2021 / 6:00

נגיף מפלצתי ורכבת קלה מפלצתית לא פחות הכריחו את שיפודיית-העל לנדוד 230 מטר צפונה, ולהתחיל להגשים חלומות ישנים

שווארמה "אבו אדם", קלנסווה/שווארמה "אבו אדם"

הסיפור הקטנטן הזה שנקרא קורונה - עננה אפרורית מעט וכמעט בלתי מורגשת שמרחפת מעלינו כבר יותר משנה, כזכור - הצליח לטלטל כליל את עולם האוכל הישראלי, לחבר מסעדות למכשירי הנשמה מדומיינים ולדומם כמעט עד הסוף את הלב הפועם (והאוכל) של תל אביב. כעת, כשנראה שיש איזשהו אופק לשאוף אליו, מגיעה סערה לא פחות גדולה ו- כן, אנחנו מעזים לומר את זה - לא פחות מטרידה.

בואו נקרא לה בשמה - "זוכרים את חפירות הרכבת הקלה שהרגו פה ושם בתי עסק ומסעדות? עכשיו דמיינו הכול בהילוך חמישי ועם תוספי תזונה מפלצתיים".

כך, כשהנגיף עדיין מציק ופוצע, מנסים המסעדנים להתמודד עם הסופה הבאה, לחשב מסלולי תעבורה ולשקלל מערכות להסעת המונים, גזירות עירוניות ואחוזי נדיפות של אבק מכונות. שניים מהם, האחים יותם ואסף דוקטור, לא חיכו ללכלוך והקדימו תרופה למכה. אנחנו, לעומת זאת, לא יכולים לחכות לטעום מהתרופה הזאת.

מסעדת "האחים". דן פרץ,
קצת לגדול. "האחים"/דן פרץ
"הבנו שפרויקט הקו הירוק הולך להתחיל ממש בקרוב ושאנחנו צריכים לעשות מהלך, לנצל את ההזדמנות, ולתת למסעדה את המקום הראוי לה"

מסעדת "האחים" של השניים (ושל שותפן ירון רמון), שסוגרת בימים אלה כמעט עשור של צמיחה אקספוננציאלית, צפויה לארוז את חפציה (שעדיין לא נארזו בין סגר לסגר, כלומר) ולנדוד 230 מטר שלמים צפונה, למתחם בית ציוני אמריקה.

"זה התחיל עוד לפני הקורונה", סיפר יותם דוקטור לוואלה! NEWS, "המסעדה נפתחה עם אופי ומהות מאוד תל-אביביים, תפסה לשמחתנו הצלחה, והפכה להיות נגישה ורלבנטית להרבה מאוד קהלים. עם הזמן, אבל, הרגשנו שאנחנו פחות זמינים ונוחים לקהל הביתי שלנו, והבנו שאנחנו צריכים קצת לגדול".

הצורך הזה, בצירוף תוכנית העבודות שהולכת להפוך את חיי המסעדה במיקומה המקורי לבלתי אפשריים, הוביל לחיפושים אחר לוקיישן חדש, ולהודעה על המובינג האמור (גם 'דוק' שלהם, אגב, צפויה לעבור, אם כי לעת עתה עדיין לא ברור לאן). "הבנו שפרויקט הקו הירוק הולך להתחיל ממש בקרוב ושאנחנו צריכים לעשות מהלך, לנצל את ההזדמנות, ולתת למסעדה את המקום הראוי לה, שתוכל לבטא את עצמה ולתת לקהל שלה את מה שמגיע לו", הסביר דוקטור, "חיפשנו נכסים בכל העיר, ובסוף מצאנו משהו קרוב".

בלי חמגשיות, בלי פוליטיקה, בלי עצבים

שביעייה מופלאה ודוקטור יצאו למשימה

לכתבה המלאה
דוק. ראובן קסטרו
לא באים להשתלט. האחים דוקטור/ראובן קסטרו
"במציאות הנוכחית בתל אביב לא ניתן כמעט להיות במקום שבו לא מציבים תחנת רכבת או עושים תמ"א או מקימים מגדל. אנחנו בעיצומה של טרפת בנייה"

הקרוב הזה, מרווח ועמוס אפשרויות ככל שיהיה, הפיל לא מעט מיזמים קולינריים אטרקטיביים בתחומו בשנים האחרונות, ממסעדות אינטימיות שהתחבאו בפנים עד שאף אחד לא מצא אותן ועד ברים עם קונספט ברור ועמוד שדרה חזק (וכאלה שלא). זכור במיוחד המתחם היומרני מעט של צביקי עשת, שניסה להכניס יבשת אמריקנית שלמה בין הגדרות, במהלך שכשלונו תייג סופית את המקום כמקולל.

ההגדרות האלה מוכרות לדוקטור, וההתמודדות איתן מעסיקה מאוד את האורזים. "המהלך מאוד מטריד אותנו, אבל בניגוד למה שניסו לעשות פה בעבר, אנחנו לא הולכים לנסות ולהשתלט על המתחם כולו בבת-אחת מהיום הראשון", הסביר, "אנחנו מכבדים את המקום ומכבדים את המהלך. בשלב הראשון רק נעביר את 'האחים' פחות או יותר במתכונת שלה, ומעט יותר גדולה, וננצל רק חלק מהמתחם".

תהיות אחרות, על מעבר שלא באמת מתרחק מהעבודות, נענו בצורה הגיונית לא פחות, ובקבלות ממסעדה אחרת של השותפים. "במציאות הנוכחית בתל אביב לא ניתן כמעט להיות במקום שבו לא מציבים תחנת רכבת או עושים תמ"א או מקימים מגדל", אמר דוקטור, "אנחנו בעיצומה של טרפת בנייה, אבל מהניסיון שלנו, כל עוד נותנים לנו, אנחנו יודעים לחיות עם זה טוב. גם 'אייבי' יושבת על מתחם עבודות די גדול הרי".

הריורים החלו. "האחים"

"האחים" החלה כשיפודייה מודרנית והפכה קצת אחרי הפתיחה לעוגן עירוני שמח, המשלב גם תפריט אלכוהול מתון-מחירים ובופה בראנצ'י שדורש הזמנה (מאוד) מוקדמת. היא פיתחה שירות משלוחים יעיל, מארזים מוצלחים ומכולת ייעודית לתקופת הקורונה. כל הזרועות האלה, יחד ולחוד, צפויות להתחזק ולקבל במה גם במיקום החדש.

האוכל עצמו, כי הרי אנחנו בכל זאת מדור שכזה ולא מוסף נדל"ני, צפוי להשתכפל כמעט במלואו, אך גם לתת מענה לכמה מהפנטזיות הוותיקות של הדוקטורים. "אנחנו הולכים להרחיב את מחלקת הירקות הצלויים העונתיים שלנו, להיכנס קצת למחוזות דגים נאים ולייצר מחלקה חדשה של מנות חגיגיות מאוד למספר סועדים", סיפר אסף דוקטור הנרגש, "יהיה גם קצת מעולמות ה'מדפונה' (שיטה בדואית של בישול מתחת לאדמה) של עופות, טלאים וגם ירקות". ריורים על שיפוד שווארמה אימתני שיוצא מבור היישר לפיתה נותרו, לעת עתה, לפחות, על אחריות הכותב בלבד.

seperator

המעבר צפוי להתרחש בשבועות הקרובים, בואכה מרץ וחיסונים ובחירות ואביב ופסח ומה לא. דף חדש, נקי ואופטימי. "כל מקום שפתחנו מוצה תוך זמן קצר מבחינת שטח וקיבולת", סיפר דוקטור, "זה כמובן מאוד משמח שאתה מצליח לעשות עסק מצליח, אבל גם מבאס כי אתה רואה את ההצלחה ומבין שאין לך לאן ללכת יותר. פה נוכל להמשיך ולהתפתח, וזה מה שאהבנו כל כך במקום".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully