וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביסלי גריל ביתי וקינוח מושלם תוך דקה: המתכונים שמטריפים עכשיו את ישראל

עודכן לאחרונה: 23.4.2021 / 6:37

לא כל מתכון ש"שובר את הרשת" הוא מתכון שאנחנו רוצים לאכול, אבל אלה כן

ככה מכינים את הפסטה-פטה שכבשה את הרשת/@galslonimsky

קצת התפלאנו בפסח האחרון לראות את מדפי ספרי הבישול בחנויות מעט מאובקים, מעט מפוהקים ומעט נזנחים. אנחנו מניחים שלקורונה יש לא מעט מה להגיד בנושא הספציפי הזה, אבל יודעים בוודאות שזה לא כל הסיפור.

לעמוד האינסטגרם הטעים של וואלה! אוכל

כי הסיפור - כבר יותר מעשור, והוא ממשיך להתפתח תוך כדי כתיבת המילים האלה - הוא אוכל-רשת. או במילים קצת יותר פשוטות - מתכוני טיקטוק של כמה שניות, סטורי אינסטגרם ויראלי או - השם ישמור על הקשישות - פוסט עם מצרכים וכמויות ואופן הכנה.

ברור לנו שיש מקום (ומתכון) לכולם. ברור לנו גם שהחלוקה מעט קשיחה מדי בימים האלה, וזה בדיוק מה שאנחנו רוצים לתווך. אם אתם שם, מעולה. אם לא הגעתם עדיין, זה הזמן. ועד אז, קבלו את המתכונים הכי לוהטים ברשת בחודש האחרון. בתיאבון!

נשנוש יוגורט-פירות מתוק וקפוא, yuvalharush1

יובל הרוש הצליחה לשבור את השרב, ואת הרשת, עם משהו שאנחנו מוצאים בדרך כלל במעמקי המקרר, וכמעט אף פעם לא מצליחים לשלוף ממעמקי התודעה.

שני מיכלי יוגורט סופר-נפוצים, קצת פירות צבעוניים ופוטוגניים (ובאמת, שימו פה מה שבא לכם ומה שיש לכם), עוד הזלפה של משהו מושחת יותר (אנחנו ממליצים על רוטב בייגלה מאוד ספציפי) ו-זהו, לפריזר. אחר כך זה רק אתם, התבנית, וכוח הרצון.

זאת לא סתם כוכבת הוליוודית עם מתכון בריא

הסרטון ששבר את הוליווד

לכתבה המלאה

טאקוס טורטיה, iesti.m

הערב המקסיקני המטורף של אסתי מלכה-אדרי התחיל מטריק טורטיה ממזרי במיוחד, המשיך עם קצת ירקות צבעוניים, והסתיים עם שולחן פיאסטה שגרם לנו לזמום על כרטיסים לטולום.

ולא רק לנו - שתי מיליון צפיות בטיקטוק הבהירו לנו היטב שאנחנו לא לבד בתשוקה לקיפול המושלם של המגש הבצקי הזה. כי אין מה לעשות, לפעמים הכול זה הזווית.

פסטה פטה עגבניות, amitkas11

נדמה לנו שאת התופעה הוויראלית הזאת ממש לא צריך להציג, אבל אם במקרה נכנסתם בתחילת הקורונה למקלט אטומי ויצאתם ממנו רק עכשיו, זה בשבילכם.

בגדול, מדובר בהאק-פסטה ידוע, עם אינספור גירסאות שרצות בעולם כבר כמה שנים טובות. עמית קסטוריאנו עשתה את זה טעים במיוחד, ענבל רז ניסתה להשוות, חלי ממן נתנה את הוורסיה שלה, ואנחנו הלכנו עם גל סלונימסקי הום-מייד. בקיצור, #פסטהפטה, ובתיאבון.

טוסט טורטיה מקופל, shiraeliyahu8

הפיצוח המרובע של טוסט הטורטיה הפושטי כבשה את העולם בזריזות, בעיקר כי אנחנו (וכל השאר בעצם) אף פעם לא שבעים מאיזה קיצור דרך שגם חוסך לנו זמן וגם משדרג לנו את החוויה.

שיר אליהו מינפה את העסק לכדי סרטון מקומי שלא חוסך בטעמים, והצטרפה ליותר משני מיליון צופים שמסתובבים בינינו עם האשטאג אחד בלבד בראש.

ביסלי גריל ביתי, yarin243100

לפני חמש שנים הלכנו לדבר עם אפרים סעדון, האיש שהמציא את הביסלי. הוא סיפר לנו על "מכונה חדשה שהביאו למפעל", ועל רעיון שפתאום בא לו. משם - קצת ביסלי, קצת רוח שטות וקצת טיגון - הדרך הייתה קצרה לתוך הילדות הישראלית הקולקטיבית.

ירין מזל כנראה לא פגשה את סעדון, אבל היצירתיות אותה יצירתיות - ובצה"ל אנחנו יודעים שזאת הדרך הבטוחה לאוכל הכי טוב. אנחנו, ושבעה מיליון צופים נוספים.

סמורס. Giphy
"סוג של מתכוני אינסטנט". סמורס/Giphy

"כבר כמה שנים שעולם הבישול, בדומה להרבה עולמות נוספים, עובר מתכניות טלוויזיה לרשתות החברתיות, וזה תפס תאוצה משמעותית בתקופת הקורונה, כשכולנו היינו בבית והיה לנו יותר זמן פנוי מהרגיל", סיפר ליאב חן, מנכ"ל הסטארטאפ הישראלי Humanz, " וכמו רוב התופעות האלה, זה תקף במיוחד לבני הנוער".

חן הוסיף כי בשלני האינטסגרם עוברים בהדרגה, ובנוסף, לטיקטוק, ופוגשים שם לא רק קהל צעיר יותר, אלא גם פורמטים אחרים - "עוד יותר קצרים ועוד יותר פשוטים, סוג של 'מתכוני אינסטנט'".

מתחיל באלף שקלים, ומטפסססססס

על פי נתוני Humanz, שפיתחה פלטפורמה מבוססת בינה מלאכותית לניהול קמפיינים של משפיענים ברשתות החברתיות, הטיקטוק בישראל פופולרית במיוחד בקרב גילאי 13-25, שמהווים 65% מהמשתמשים, והיא מתרחבת לאחרונה לקהלים ולגילאים נוספים, גם על בסיס ביקוש לאותם סרטוני בישול.

"היום להיות משפיען זה קריירה לכל דבר", הוסיף, "משווקים ומפרסמים מודעים לחשיפה המשמעותית שאותו בשלן-רשת יכול להשיג. סכומים עבור קמפיינים מתחילים ב-1,000 שקלים ולהגיע עד 30 אלף עוקבים, ולטפס אצל המשפיענים עד 10-15 אלף שקלים וחשיפה של מאות אלפים. השפים המובילים בעולם מצטרפים עכשיו, ואני מאמין שהמגמה תלך ותגדל".

  • עוד באותו נושא:
  • טיקטוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully