וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מי צריך דרכון פורטוגלי? המאפה שהשחית לנו את הבית

עודכן לאחרונה: 30.4.2021 / 7:56

חבר לקפה של ארבע אחר הצהריים, בגט לארוחת ערב, גלידה קרמלית לקינוח וגם סנדוויצ'ים ששוב הפתיעו אותנו: טועמי "חדש על המדף" הגזימו

פסטל דה נאטה. Giphy
השבוע הגזמנו. פסטל דה נאטה/Giphy

אתם תצטרכו להאמין לנו כשאנחנו אומרים שזאת עבודה לא קלה, לא קלה בכלל.

להתנסות בכל המוצרים החדשים שיוצאים לשוק הישראלי (ולפעמים גם מחוצה לו), לטעום לפני כולם (כן, גם סטייקים), משלוחים ועוד משלוחים, שקיות נייר שמצטברות במשרד (ובבית), תחושת שובע בלתי פוסקת.

ברצינות, זה קשה יותר ממה שזה נראה, ואף אחד לא משלם לך על חדר הכושר, או מפצה אותך על תחושת ה-FOMO המתפתחת במהירות בנפש.

לכל הכתבות במדור "חדש על המדף"
לעמוד האינסטגרם הטעים של וואלה! אוכל

עם זאת, מדור "חדש על המדף", על טועמיו, סקרניו וצרכניו הנאמנים, יצא שוב לדרך. והפעם - חבר לקפה של ארבע אחר הצהריים, בגט לארוחת ערב, גלידה קרמלית לקינוח וגם סנדוויצ'ים ששוב הפתיעו אותנו. כן, אנחנו מאוד אקלקטיים.

בתיאבון!

כריכים צמחוניים וטבעוניים, דומינו'ס

כריך צמחוני, דומינו'ס. דן פרץ,
כריך צמחוני של דומינו'ס/דן פרץ

רשת דומינו'ס פיצה מרחיבה את תפריט המנות-שהן-לא-פיצה שלה עם שני כריכים צמחוניים, וחבר טבעוני אחד (אתם יודעים, "המעפן שלא אוהב פיצה").

הכריכים החדשים - כולם בג'בטה מאוד מוצלחת שכבר עטפה יפה מילויים בשריים - הם "יווני חזק" (איולי שום, מוצרלה, בולגרית, פלפל קלוי בצל קונפי וזיתי קלמטה) שהיה יותר חזק מיווני, אבל מספיק בלקני בשביל שנאהב, פסטו גבינות (איולי שום ופסטו, מוצרלה, בולגרית וגבינת עיזים, עגבניות ובצל קונפי) שנטה בדומיננטיות שלו לפסטו והיה טעים גם כן, וגם סופר VEGAN (פסטו, גבינה טבעונית, פלפל קלוי, ארטישוק, בצל קונפי וזיתי קלמטה) שסיפק גם טועמים בררניים וגם אוכלי בשר שביקשו להתנסות. בקיצור, סדרה לבינג'.

לפרטים נוספים והזמנות

אנחנו עדיין יכולים לעשות על האש, נכון?

סטייק מרמת הגולן שהדליק לנו את המנגל

לכתבה המלאה

מגנום דאבל דולצ'ה גולד, שטראוס

מגנום דאבל דולצ'ה גולד, שטראוס. שטראוס,
מגנום דאבל דולצ'ה גולד של שטראוס/שטראוס

אחד ממותגי הגלידה הפופולרי בישראל מצרף לסדרת הפיינטס המושחתת שלו את המגנום דאבל דולצ'ה גולד.

מדובר - קחו אוויר - בשלגון שמנת בטעם וניל עם ריפל בטעם שוקולד, מצופה בקרם בטעם קרמל ובציפוי עם שוקולד לבן מעולה, שברי ביסקוויט וקרמל.

התיאור העמוס מלמעלה עורר בנו מעט ספקות באשר לביס שיצליח להחזיק אותו, אבל השטח הוכיח אחרת. השלגון טעים ושמנתי מאוד, נוטה בבירור לכיוון הקרמלי (והדולצ'אי, הוא *מאוד* מתוק), ומושלם כקינוח שסוגר ארוחה (כן, גם בתצורת מיני).

פסטל דה נאטה, איתנ'ס קולקשן

פסטל דה נאטה, איתנ'ס קולקשן. איתנ'ס קולקשן,
פסטל דה נאטה של איתנ'ס קולקשן/איתנ'ס קולקשן

הקונדיטוריה הוותיקה שוברת קירות גלובליים ומציעה כעת גם מארזים של פסטל דה נאטה, הגיבור הפורטוגלי המתוק, והגורם המרכזי לתורים המשתרכים ברחבי ליסבון.

מדובר במאפה שבסיסו בצק עלים אפוי, פריך על סף המתפצפץ, במילוי קרם פטיסייר חלומי ובניחוח אקזוטי מפורטוגל.

הגירסה של "איתנ'ס" מגיעה הביתה אפויה וקפואה, ודורשת מעט התעסקות - חימום תנור, אפייה קצרה והמתנה לצינון, שהיא תמיד הסיוט של כל מתנפל-פחמימות.

התוצאה, עם זאת, שווה את זה. מה שמתקבל הוא קינוח בגודל מושלם - נגיד, 2-3 ביסים - שהוא גם לא מתוק מדי, גם הכי טרי-יצא-מהתנור-הרגע-מי-יכול-להתנגד, וגם מושחת ברמה כזאת ששמענו משטרה ברחוב.

לפרטים נוספים והזמנות

וזה מה שהיה לשרון טרקניסקי להגיד על זה:

מהדורת שבועות, פסטה ברילה

פסטה, ברילה. נמרוד סונדרס,
פסטה של ברילה/נמרוד סונדרס

מותג הפסטה האיטלקי הוותיק נערך לשבועות עם מהדורת חג מיוחדת.

שלוש המצטרפות החדשות הן פסטה טרופי שזורה, שהחזיקה מצוין רוטב סמיך, פסטה פליה א פיינו, שהיא טליאטלה משולבת תרד, צבעונית ומשתדכת נהדר לרוטב לבן, וגם פסטה קסטלאנה, מעין קונכיה עם טוויסט, קלאסית לתבניות ממולאות שהולכות לתנור.

הפסטות כולן שמרו על כבוד המותג, סיפקו נגיסות וגמישות, והצליחו לגוון מדף שכבר שנים דורש ניעור מקומי כלשהו.

בצק פריך, מעדנות

בצק פריך, מעדנות. מעדנות,
בצק פריך של מעדנות/מעדנות

חג הביכורים הוביל גם את מעדנות להרחבות, הפעם בגזרת הבצק הפריך.

חברת המאפים המוצלחת השיקה בצק פריך עם שקדים ובצק פריך עם שוקולד, שניהם קפואים, מרודדים ומהווים בסיס טוב לקיצור תהליכים שלפעמים עלולים להיות מעיקים.

המוצר עצמו מוצלח (נוסה בצק השקדים, כבסיס מעט שונה מהרגיל לטארט פירות), משתף פעולה בקלות, ולא מתפשר בגזרת הטעם. או במילים אחרות - אין לכם סיבה לספר למישהו שזה לא בצק הום-מייד.

חטיפי ברוקולי, טבעול

חטיפי ברוקולי, טבעול. טבעול,
חטיפי ברוקולי של טבעול/טבעול

פסטיבל הבשר של יום העצמאות מאחורינו, וטבעול ממנפת את שבועות למעט איזון קולינרי נדרש, הפעם עם מהדורה מיוחדת של חטיפי ברוקולי.

החטיפים - חברים חדשים למדף שמכיל כבר מוצר כרוביתי דומה - רכים וכיפיים מבפנים, שומרים על מעטפת פריכה יחסית מבחוץ (נשמח לקצת יותר קראנץ', האמת, אבל זה רק אנחנו) ועומדים בכבוד גם באחד ממבחני היומיום החשובים בבית שלנו - ארוחת ערב לילדים כמובן.

פתיבר דובוני שוקולד, אסם

פתיבר דובוני שוקולד, אסם. סטודיו אסם,
פתיבר דובוני שוקולד של אסם/סטודיו אסם

בלי קשר לשבועות, אבל עם קשר למה שבאמת מניע אותנו, השיקה אסם "פתיבר דובוני שוקולד".

שם הקוד שמכיל לא מעט ילדות ונוסטלגיה הוא בעצם העוגיה הישראלית המוכרת, שעליה דמות דובונית מתוקה (תרתי משמע, מן הסתם) במילוי קרם חלב. את הילדים זה תפס באופן טבעי, אז הלכנו לקהל בוגר יותר, וראינו בעיניים איך האדישות מתחלפת בחיוך - יש ביס פריך, יש קונטרסט נימוח, יש אצבעות מלוכלכות בשוקולד. מי צריך יותר?

בגטים, בונז'ור

בגטים של בונז'ור. סשה פליט,
בגטים של בונז'ור/סשה פליט

חברת בונז'ור מסתכלת לשבועות בעיניים עם סדרת "בגט אותנטיק", והרחבת מגוון הפחמימות שלה.

ארבעת הבגטים החדשים - צרפתי לבן, כפרי עם דגנים, עגבניות מיובשות עם אגוזים וגם חיטה מלאה עם אגוזים - הוכנסו בבית לשתי דקות לתנור שחומם מראש, זכו לאקסטרה-פציחות המבוקשת, שמרו על תוך רך, וקיבלו בשמחה נדיבה ממרחים, חביתה חמה וגם ממרח מתוק (עם הגירסה הבגטית האגוזית). בקיצור, חלום החופשה הצרפתית שלנו, שהושם בהולד כבר יותר משנה, עדיין בחיים, אבל קצת פחות דחוף.

טורטינה קרמל, לואקר

טורטינה קרמל, לואקר. לואקר,
טורטינה קרמל של לואקר/לואקר

מותג הוופלים והמתוקים מתחדש בטורטינה קרמל, וופל במילוי קרם (קרמל, תהיו מרוכזים) ובצפוי שוקולד חלב.

הנשנוש העגול, עטוף למניעת התנפלות בלתי נורמטיבית, מגיע כבר שנים בגודל מושלם של "ליד הקפה של 16:00. הגירסה החדשה שלו שומרת על הפריכות הידועה, מצליחה להכניס פנימה גם עדינות, ומספקת טעם קרמלי מתוק-מריר. בקיצור, שימו מים.

מסטיק פיור פרש פרוסט, מנטוס

מסטיק פיור פרש פרוסט, מנטוס. פרפטי,
מסטיק פיור פרש פרוסט של מנטוס/פרפטי

מנטוס מרחיבה עוד יותר את מדפיה עם פיור-פרש-פרוסט, מסטיק שאמור להיות חזק יותר, מרענן יותר וקולי יותר, אם הבנו נכון.

העברנו לחובב מסטיקים חזקים, והוא חזר מרופרש, תוך שהוא מספר על מסטיק שלא חוסך מאמץ, מספק תחושה טובה בפה גם אחרי זמן הלעיסה המנדטורי, ושומר על טעם חזק. בקיצור: מנטה עם מנוע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully