וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוכל מושלם לפיקניק מושלם עם נוף מושלם: 5 מעדניות שפיצחו את הנוסחה

עודכן לאחרונה: 3.5.2021 / 16:03

נוף נהדר לחרמון, חוף אילתי שמזמין שנורקלים וגם הפוגה תל אביבית שקטה: מקומות מומלצים עם אוכל טוב, קצת טבע והרבה יין

מכולת האחים, תל אביב. עידן ארד,
להעמיס ולנסוע. סלסילת פיקניק של מכולת האחים/עידן ארד

חזרתן המבורכת של המסעדות לחיינו לא מבטלת את הצורך הקיומי הקולקטיבי, זה שמבעבע בתקופה הזאת יותר ויותר, לאוכל טוב, שהגיע ממקום טוב, ונוסע מצוין עד לפיקניק המושלם.

לעמוד האינסטגרם הטעים של וואלה! אוכל

מזג האוויר שבחוץ - כנראה השבועות הבודדים היחידים בשנה הקלנדרית של הארץ הזאת שבהם באמת אפשר לפצח את הנוסחה הזאת - והחג המתקרב שלחו את כולנו לפשפש ביומנים ובפנקסים, בדפי ההמלצות ובמועדפי הגוגל הפרטיים. הכול בשביל למצוא קצת אוכל, וקצת אלכוהול, וקצת ירוק, ואם אפשר, שיהיה הכול ביחד.

בגלל זה בדיוק שמחנו לגלות את הפרויקט החדש של יקב הרי גליל, שנועד לתת לנו בדיוק את כל זה. היקב הוותיק ניצל את השקת סדרת AVIV המתחדשת, התחבר לטבע ולישראליות החיובית, וחזר עם עשר המלצות למעדניות מקומיות מצוינות, שלידן תצפיות, מסלולים, נופים ו... כן, גם נקודה מושלמת לפיקניק. הנה כמה מהן, ואל תשכחו לאסוף אחריכם.

רוטנברג, גשר הישנה

המסעדה של הילה ויזהר סהר ממוקמת בלב עמק המעיינות, מול נופי ירדן, ובתוך מבנה היסטורי ששימש כתחנה של רכבת העמק. הם ניצלו את תקופת הקורונה כדי להקים מזווה מושקע, ולאפשר לאורחיהם לעצור לרגע לתצפית גבוהה ומדהימה לכיוון הכנרת, הבקעה ועמק המעיינות.

מסלול מומלץ: תצפית כוכב הירדן.

מה לשים ב-waze? "גן לאומי כוכב הירדן". רגע לפני הכניסה לגן פנו מזרחה, לכיוון חניון כוכב הירדן, שם נמצאת התצפית.

מסלול מומלץ: שמורת נחל תבור, ובה נוף ירוק, חורשת שיטה מלבינה נדירה, פריחת תורמוסים ותצפית לאפיק הנחל שמעיינותיו נובעים כל השנה. מדובר במסלול פריחה מעגלי באורך של 8 ק"מ. מסלול נוסף, קצר יותר ומתאים למשפחות, מגיע עד קניון בזלת - וחזרה.

מה לשים ב-waze? שמורת טבע נחל תבור (גזית).

נקודת פיקניק: הירדנית. 15 דקות נסיעה מרוטנברג והגעתם לגן עדן פיקניקי מוצל, עם מים קרירים של נהר הירדן.

מה לשים ב-waze? הירדנית, קיבוץ כנרת.

פה זה כן אירופה

תשעה מקומות טעימים (ומלון אחד) ליד החרמון

לכתבה המלאה

המעדנייה, קיבוץ דפנה

חדר האוכל הישן של קיבוץ דפנה משמש גם מעדנייה מקומית, ובה מוצרי בשר טריים ומיושנים, המבורגרים, נקניקים וקבבים בעבודת יד. מדובר בשלוחה של "קלומפוס" ו"פוקאצ'ה", עם מוצרי מזווה, גבינות טעימות, אגף יינות עשיר, כלי מטבח ואפלו נוף מצוין שמטפס עד החרמון.

מסלול מומלץ: טיול אופניים בקיבוץ, כולל נחל דן הזורם בתחומיו.

מה לשים ב-waze? קיבוץ דפנה.

מסלול מומלץ: הטנק הסורי. הולכים מבית העלמין בשניר עד שמתחברים לשביל שחור שאיתו נרד אל הבניאס (נחל חרמון), ושם נוכל לראות טנק סורי שנפל במהלך מלחמת ששת הימים.

מה לשים ב-waze? בית עלמין שניר.

נקודת פיקניק: חורשת טל, גן לאומי נעים עם אגם שחייה גדול, כולל שולחנות פיקניק מסודרים, מדשאות ומתחם קמפינג.

חנן הגבן, חירות

מטע אבוקדו במושב השקט בעמק חפר שבשרון הוא גם נקודת המוצא של המגבנה הקסומה הזאת. אפשר למצוא כאן גבינות איכותיות מחלב בקר, כבשים ועיזים, שמיוצרות בשיטות מסורתיות, וגם מרכז מבקרים פעיל המאפשר לראות את עבודת הגיבון וחדרי היישון של הגבינות. בסוף, כמקובל, תוכלו לעצור בחנות ולרכוש את התוצרת, כמו גם שמן זית המופק על ידי המשפחה, מיץ תפוזים טרי מהפרדסים הסמוכים, יינות, לחמים, זיתים, ממרחים, ריבות ועוד דברים טובים.

מסלול מומלץ: תצפית בגן לאומי חוף השרון, שמורת טבע ובה דיונות חול, פריחת אירוסים ודק עץ גבוה הצופה לים.

מה לשים ב-waze? גן לאומי חוף השרון.

מסלול מומלץ: שמורת נחל פולג הפראית יחסית מציעה דיונות חול גדולות, מסלול כחלחל-ירקרק המתנדנד בין ים לטבע וגם נקודת מבט מקורית יחסית על נתניה.

מה לשים ב-waze? מכון וינגייט.

האחים, תל אביב

המכולת של האחים דוקטור אינה ממוקמת בלב הטבע הפראי, לא צופה לעבר ההרים וגם לא מציעה בגבה מדשאות רחבות וספסלי פיקניק. הי אכן, עם זאת, מחוברת לארץ באופן עמוק. תוכלו למצוא כאן בשרים ודגים טריים, כבושים או מעושנים, גבינות בוטיק ממחלבות מקומיות, תבליני בלאדי, ממרחים, מחמצים, מוצרי מזווה, ירקות ליקוט וגם לא מעט אלכוהול, לרבות תזקיקים מיוחדים.

מסלול מומלץ: גן הפסגה ביפו, המספק מבט מצוין על חוף הים המקומי, וגם מבנים ארכיאולוגיים מסקרנים, פינות ישיבה ופסלים.

מה לשים ב-בwaze? גן הפסגה יפו.

מסלול מומלץ: מגן הפסגה אפשר לפנות לפסל "עץ התפוז המרחף" של האמן רן מורין, להמשיך דרך הסמטאות עד הנמל, לשאוף מעט אוויר מלוח, להגיע למגדל השעון המפורסם, ומשם לקנח בשכונת נווה צדק או אפילו בשדרות רוטשילד.

מה לשים ב-waze? גן הפסגה יפו.

יינות אילת

עיר התיירות הדרומית מכניסה את מבקריה לא אחת למבוך קולינרי מעט מורכב. המלצות האוכל המקומיות שהבאנו לכם לאחרונה פותרות חלק מהבעיה, ובית היין הקולינרי האמור אמור לסגור כל פינה אפשרית אחרת. מדובר בסוד עירוני ותיק, ובו חנות יין מקצועית, גבינות ממחלבות קטנות מהארץ ומחו"ל ומוצרי מזווה מפתים. בקיצור, בדיוק פסק הזמן החופשתי שאתם זקוקים לו.

מסלול מומלץ: תצפית רובע 6 בשכונת שחמון, המציעה נוף אילתי, סעודי וירדני עוצר נשימה.

מה לשים ב-waze? לבנדר 15 אילת.

מסלול מומלץ: הקניון האדום, טיול קצר שהוא מצד אחד מאוד ישראלי, ומצד שני מאוד סט של סרט חלל.

מה לשים ב-waze? הקניון האדום.

נקודת פיקניק: חוף אלמוג, ובו שולחנות מסודרים ואופציית שנורקלים שלא נופלת עליכם בכל פיקניק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully