וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרקס הפיות: לחוות יין כמו שלא חוויתם מעולם

טליה לוין, סנהדרינק

עודכן לאחרונה: 17.11.2021 / 15:59

הכינו את הרגשות. 'פיות היין' שירה גרנות ולי הופמן-אגיב, מספרות לנו על המופע החדש שיצרו, שמציע דרך חדשה לטעום יין לחוות יין וליהנות מיין

אחרי ששתינו יין, השתתפנו בסדנאות מקצועיות ובפסטיבלים המוניים, הדבר הבא בעולם היין החוויתי הוא מופע שמשלב יין. כן, ReFeelingWine הוא מופע שנוצר בשיתוף פעולה בין 'פיות היין' שירה גרנות ולי הופמן-אגיב שעושות דברים בתחום, כמו: מארזי יין ייחודיים, ושיתוף פעולה עם "הגפן- חצר יין מקומית", לבין בסקולה - מרכז עצמאי לקרקס אמנות ותרבות, ואולם המופעים התל-אביבי רדינג 3.

מדובר בערב רב חושי המציע דרך חדשה לחוות יין. מופע קונספטואלי שמשלב פרפורמנס, אמנות, מוזיקה ויין, ולוקח את המשתתפים למסע לאורכה של קשת הרגשות. את הערב תנחה שירה גרנות ובמהלכו יטעמו שישה סוגי יינות שונים. הקונספט: טעימה עיוורת בחושך. כל אחד מהצופים יקבל כוס שלאחריה ייערך מופע של אומנויות קרקס, מוסיקה, ווידאו ארט שיספרו את סיפורו החווייתי. בתום המופע יקבלו המשתתפים תפריט טעימה מלא, כדי שיוכלו לשחזר חלק מהחוויה בבית.

פיות היין, לי הופמן-אגיב ושירה גרנות. טל ווינברום-אלקבס,
פיות היין: לי הופמן-אגיב (מימין) ושירה גרנות/טל ווינברום-אלקבס

המופע של שיא הרגש

לפיות תמיד הייתה גישה שונה ומיוחדת כלפי יין. הן בוחרות להתייחס אליו דרך הרגש והווייב, וזה בא לידי ביטוי בכל חווית יין שהן יוצרות. "יום אחד קיבלתי טלפון מיובל מבסקולה, שאמר לי שהוא רוצה לעשות משהו עם יין אבל לא ממש יודע עדיין מה" מספרת גרנות, "נפגשנו, וכך נוצר הסחרור הזה. גם ללי וגם לי היה חשוב להתמקד בנושא של הרגש. כמו שאנחנו עושות גם בפיות היין, אנחנו מאמינות בחיבור הרגשי, יין זה ייצור חי שיש לו אנרגיה והוא מעורר רגש".

"כשהתחלנו לעבוד עם בסקולה הבנו שאנחנו רוצות לעבור דרך הרגשות והתחושות בתהליך העבודה" מוסיפה-הופמן אגיב, "וכך ייצרנו מופע, מבלי לדעת לאן זה יוביל אותנו. היה לנו חשוב לתת מקום ליינות שיביאו לידי ביטוי את הרגשות, את התחושות. יין הוא בעצם מתודה, אנחנו משתמשים ביין כדי לעורר משהו אצל אנשים, כדי לגרום לקהל להרגיש, לשנות משהו מבפנים גם בגוף וגם בנפש, והיין במקרה הזה הוא ממש כלי".

שינוי היחס ליין, ואני רואה את זה קורה בפעילויות שלכן, מקל על אנשים שלא ממש מבינים אבל יודעים מה הם רוצים להרגיש כשהם שותים את היין שלהם

"שינוי השפה מצליח לשבור התנגדות כלפי יין וכלפי אינטראקציה עם צוות, ובמופע אינטראקציה מול אמנות וריקוד, זה שינוי תודעתי כזה של איך אנחנו מסתכלים על הדברים". "יין זה משהו מאד עמוק, מאד מקצועי עם המון היסטוריה" מוסיפה גרנות, " ובסוף האדם מחובר ברגש, בריח, בזיכרונות. מה בא לכם להרגיש? נתחיל משם ואז נגיע ליין עצמו".

קרקס היין. רונן רזונבלט,
איך היין? תלוי/רונן רזונבלט

יש עוד מופע כזה?

המופע הוא ייחודי מסוגו בעולם, פרי פיתוח שלקח שנתיים שלמות של עבודה מול אמנים. הטעימה היא של שישה סוגי יינות, במסע מן הרך לעוצמתי היבש: שני יינות לבנים, רוזה ושלושה יינות אדומים. כל אחד עם מבנה אחר המעורר רגשות שונים: רך ומלטף, חומצי פירותי ושובב, פריך מינרלי ופלורלי, אדום אלגנטי עם גוף אך קטיפתי ומאוזן, אדום עוצמתי עם טאניות מורגשת ורבדים, ואדום אחרון משתנה מורכב ומפתיע. היינות שיטעמו במופע בחסות חברת IBBLS WINES ובמסגרתו תוגש גם פלטת גבינות מבית משק צוריאל.

"אנחנו מרגישות שפיתחנו שיטה חדשה ושפה חדשה שאפשר להשתמש בה לדברים נוספים ולא רק בפורמט המקורי שהתכוונו אליו" אומרת הופמן-אגיב. העבודה בצמוד עם בסקולה הייתה משותפת הן מבחינת כתיבת התסריט של הערב והן מבחינת שיתוף הפעולה עם האומנים ובחירת קשת הרגשות שבסופו של דבר הביאה לבחירת היינות. "ישבנו לטעימות יין אינסופיות" מספרת גרנות, "ידענו איך המופע בנוי פחות או יותר ומה הווייב של כל קטע במופע, חיפשנו את היינות שגרמו לנו לרצות לרקוד, ולקפוץ ולעבור בכל קשת הרגשות שחשבנו שמתאימים לסוג המופע".

מופע הבכורה יתקיים ב 17.11 ברידינג 3. הוא עתיד להמשיך לרוץ בפורמט של קופות פתוחות והן בהזמנות מראש לאירועים ולמקומות עבודה. רכישת כרטיסים באתר Eventer

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully