וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בדרך אל הכפר: ביקור ביקב אסף

מירה איתן, סנהדרינק

עודכן לאחרונה: 7.12.2021 / 9:45

בדרך מאגמון החולה, מירה איתן עצרה להתרעננות וטעימות בכפר היין של משפחת קדם ברמת הגולן

נופי צפון הארץ הם עבורי תמיד מקור לשמחה, במיוחד כשהם משתלבים בביקורים ביקבים, מזקקות, מסעדות, בתי בד, ועוד. בשבועות האחרונים נוספה עוד סיבה לצאת לדרכים: עונת הנדידה של הציפורים. אני יודעת אמנם להבדיל בקושי בין עגור לשקנאי או בין יונה לעורב, אבל הציפורים שגומאות מרחקים אדירים, בין אזורי אקלים שונים כל שנה מחדש, והחופש שלהן לעוף גבוה מעלינו עם הרוחות, מרתקים אותי כל פעם מחדש. נסענו לצפות בהן באגמון החולה, כמעט בשיא עונת הנדידה, ועל הדרך נכנסנו לביקור ביקב אסף.

'אסף' הוא לא רק יקב, אלא, כפי שהוא מגדיר את עצמו: 'כפר יין', פרויקט משפחתי לתיירות חקלאית, הממוקם ליד כביש 91. אסף קדם, אבי המשפחה, מגדל כרמים באזור משנת 1990, ומייצר יין משנת 1998. בשנת 2012 הוא החל בהקמתו של הכפר, שבניהולו לוקחים חלק כל בני המשפחה. בכפר היין לצד היקב ומרכז המבקרים התוסס, ממוקמים גם חדר טעימות יין, חמש בקתות אירוח ובית אוכל המשלים את החוויה הקולינרית. האירוח מתמקד, כמו שאפשר לנחש ביין, יין ואז עוד קצת יין, כשהרעיון הוא לאפשר לזוגות ללא ילדים, להתמקם באחת הבקתות וליהנות כמעט מכל מה שיש לרמת הגולן להציע, בלי שיהיה עליהם לעזוב את הכפר.

ציפורים נודדות. מירה איתן,
מה אכפת לציפור. ציפורים נודדות באגמון החולה/מירה איתן

יותר מחמישים אחוז יינות לבנים

"השנה עברנו לייצר יותר יינות לבנים מאדומים, יותר מחמישים אחוז" מספר לי אורן, תוך שאנחנו טועמים יינות וורודים ולבנים מהמכלים. "יש סוביניון בלאן, ואליו הצטרפו בשנים האחרונות גם פינו גרי וקולומבר, אחד היינות הכיפיים. יש גם רוזה, רובו מזינפנדל". אורן התמחה בבצירים בדרום אפריקה ובסונומה שבקליפורניה, שחיזקו את הקשר שהחל אביו עם זנים כמו פינוטאז' - זן אדום שנוצר בדרום אפריקה, ועם שנין בלאן וזינפנדל, שמזוהים יותר עם החוף המערבי של ארצות הברית. ומה עושה אסף ביקב? "אני היום בתפקיד יועץ" הוא אומר בשמחה.

אנחנו טועמים יינות נוספים בתהליך: פרנץ' קולומבר חמצמץ עם ניחוחות הדרים, פינו גרי מבושם, מינרלי ורענן, שייכנס לבקבוקים לקראת סוף דצמבר השנה, ושני יינות סוביניון בלאן, האחד ממכל נירוסטה והשני מחבית עץ גדולה. הראשון רענן, עשבוני ועשיר בטעמי הדרים, והשני עמוק, מורכב, ארומטי ומורגש מוכן לשתייה למרות גילו הצעיר. שניהם מתאפיינים בטעמי פרי חמצמצים ומלאי חיים.

ואז הגיע גם שנין בלאן מינרלי, ופרחוני, שתסס בחבית על השמרים. "הייתה שנה טובה" מספר אסף, "בצרנו הרבה ענבים והכרמים הניבו יבול יפה. השנה גם גדלנו. אנחנו מייצרים קרוב ל-70 אלף בקבוקים. וזהו, לא רוצים לגדול יותר". את טעימת המכלים משלים רוזה שאורן מחבר עבורנו ממכלים שונים, זינפנדל וקצת מלבק ושיראז. היין מן הסתם עדיין לא מחובר, אבל מעושר הטעמים, הניחוחות והפוטנציאל אי אפשר להתעלם. (מחירי היינות הלבנים: 98 שקלים).

הכרמים של יקב אסף. צילום מסך,
הכרמים של יקב אסף, ממעוף הציפור/צילום מסך
יקב אסף ברמת הגולן. זיו ריינשטיין,
יקב אסף ברמת הגולן/זיו ריינשטיין

אדומים עם אופי

עברנו אל מתחם הטעימות כדי לטעום שני יינות אדומים מהנים ובעלי אופי:
פור סיזנס פינוטאז': פינוטאז' עם 15% שיראז, קברנה פרנק ופטי ורדו. בלנד עשיר שמצליח לשמור גם על קלילות ורעננות, עם ריחות של פרי אדום בשל וטרי, שוקולד מריר, קפה ומעט אניס. יין בעל חומציות מאוזנת וסיום מחוספס ומלא אופי. המחיר: 95 שקלים

Rujum 91: היין, שנעשה מענבי קברנה סוביניון מאדמות בזלת, מציג ניחוחות פרי, פרחים, מעט מנטה ופירות יבשים, והמרקם שלו רך, עגול ומלטף. יין נעים לערב מושלם. המחיר: 95 שקלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully