וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רק לא קברנה: שחור, קשוח ולא הולך על בטוח

אורית גרינבוים-לירון DipWSET, סנהדרינק

עודכן לאחרונה: 28.11.2021 / 10:42

הוא נולד בצרפת, אוהב חום אבל לא יותר והפך עם השנים לכוכב מקומי ובינלאומי לאחר שהיגר לדרום אמריקה. כיום, המלבק הארגנטינאי הוא מותג מותג מוצלח ויציב בעולם היין. מה קורה אצלנו?

המלבק זוכה בשנים האחרונות לעדנה מחודשת בזכות ארגנטינה שאימצה אותו כזן לאומי אך מקורו במערב צרפת שם היה ועודנו חלק מהבלנד הבורדולזי, לו הוא מעניק צבע סגול עמוק וטאנינים ובאזור היין קאהור (שם ידוע בשם קוט) שמו ייצרים ממנו יינות זניים עמוסי פרי שחור וגוף. בארגנטינה, שהפכה את הזן לסופרסטאר, הוא גדל באזור מנדוזה בגובה של 500 עד 1500 מטר מעל פני הים ומקבל מנות קור המאפשרות לו לפתח טעמי פרי רעננים ומורכבים.

בישראל מגדלים מלבק לכל אורכה של הארץ ומייצרים ממנו מגוון סגנונות: מיין פשוט, צעיר ופירותי ועד למורכב ביותר שזקוק לזמן התיישנות וריכוך בחבית עץ, אך נדמה שברמת הגולן הזן השחור והקשוח הזה מקבל כל מה שהוא צריך ואוהב: גובה רב, חום ואדמת בזלת ענייה. בינגו.

בציר לילה בכרם אלרום. יקב רמת הגולן. שחף רונן,
בציר לילה ביקב רמת הגולן/שחף רונן

קברנה סוביניון VS מלבק

ביקב רמת הגולן נטעו את זן המלבק כבר בשנת 2009, בכרם עינות יונתן שבמרכז הרמה בגובה 700 מטר מעל פני הים. כאחד היקבים הגדולים בארץ וכראשוני חלוצי ענף היין הישראלי מוטלת על כתפי יקב רמת הגולן אחריות גדולה. מצד אחד הם צריכים לעמוד בביקוש הקהל, ליצר יינות איכותיים, נגישים שיתאימו לחך הישראלי וישקפו את אופי המקום. מצד שני היקב מחויב לחפש ולחקור זנים חדשים ואזורי גידול שונים על מנת לקדם את כל תעשיית היין לעבר עתיד מעניין ומגוון.

ואכן, לאט ובזהירות כמו כל תהליך בתחום היין, אנחנו הישראלים מגלים שיש עוד עולם שלם של ריחות וטעמים מעבר לאלו של הקברנה סוביניון המוכר והאהוב ודווקא הדמיון לקברנה הופך את המלבק לאופציית גיוון טובה עבור חובבי היינות המלאים והגדולים.

כמו הקברנה, גם המלבק נותן יינות מרוכזים בפרי שחור וצבע, עם הרבה אלכוהול וטאנינים אך הוא יותר עגול ורך מה שהופך אותו לנגיש ואינו זקוק להרבה זמן בחבית. טעמיו מעודנים מאלו של הקברנה ונדמה שכל מרכיבי היין גדולים ועוצמתיים בשתי רמות פחות. les is more כשמדובר במלבק.

יקב רמת הגולן, כרם הלוע. גלית בוט,
יקב רמת הגולן, כרם הלוע/גלית בוט

יקב רמת הגולן, ירדן, קברנה סוביניון 2018

צבע אדום עמוק ובאף מתקבלים ריחות של פירות בשלים, אקליפטוס וזיתים עם תיבול עץ נוכח, מעט ריחות אדמתיים מתחילים להופיע ומוספים עוד מימד של מורכבות. טעמיו מרוכזים והטאנינים מאוד גבוהים לכן היין מתאים לליווי מאכלים שמנים ועזי טעם כמו תבשילי קדרות. המחיר: 120 ₪.

יקב רמת הגולן, ירדן, מלבק. ענת לנדאו,
יקב רמת הגולן, ירדן, מלבק/ענת לנדאו

יקב רמת הגולן, ירדן מלבק 2018

צבע סגול עמוק וכהה עם ניחוחות של פירות יער שחורים, שזיף שחור, סיגליות קצת חציר עם תוספת של וניל, קופסת סיגרים, שוקולד ועץ קלוי. טעמיו עמוקים וארוכים עם טאנינים גבוהים אך בו זמנית רכים שהופכים את היין למאוד נגיש ועגול. יש לו מספיק מהכל כדי שיוכל עוד להתיישן בבקבוק מספר שנים, לגדול ולהפוך ליין מורכב יותר. ברביקיו הוא שמו השני של המלבק וגם כאן בגרסה הישראלית זה יין שצועק: תנו לי בשר. מחיר: 120 ₪.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully