וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חם על המדף: המשקאות החדשים שיעשו לכם את החורף

אסנת גואטה

עודכן לאחרונה: 12.12.2021 / 20:02

ג'ין מאיטליה, וגם מצרפת, ועוד אחד מלונדון. וודקה פולנית, ליקר קפוצ'ינו, מזקל מקסיקני ויין ספרדי. אסנת גואטה עם המשקאות מחממי הלב של חורף 2021

כשחום המעיק מתפוגג, כשרוחות של סתיו וסופות של חורף מקררות את האוויר הלח, מתחיל להתפתח החשק שחיכה בסבלנות כל הקיץ לדרינק ארוך, לשרדונה עשיר, לברבן מתקתק, לקוקטייל עם טעמים עמוקים ולמשקאות ששותים לאט לאט לצד צלחת פסטה, או על הבר עם מוזיקת בלוז רגועה. לשתייה בסתיו יש אנרגיות אחרות. המשקאות רגועים יותר וארוכים יותר. זהו גם זמנם של טעמי ההדרים העונתיים ושל המשקאות המתוקים יותר. באווירה זו, ריכזתי במיוחד בשבילכם, כמה משקאות סתוויים שעלו לאחרונה על המדפים

ניחוחות הדרים מאיטליה: GINATO GIN

את הג'ין הזה גיליתי על הבר ב-'לה טיגרה' המסעדה האיטלקית בפלורנטין. הברמן מזג לי כוס גבוהה עם מנה של ג'ין אשכוליות אדומות, מעט טוניק ופלח אשכולית, ואני שאפתי את הריחות המשכרים וחשבתי לעצמי שצריך לעשות בשמים בריחות של משקאות. כמה שהייתי רוצה בושם בניחוח סוביניון בלאן ניו זילנדי או ג'ין אשכוליות.

על הנייר: ג'ין איטלקי, מזוקק מענבים ומוצע ב- 4 טעמים: קלאסי, אשכוליות, רימונים ומנדרינות. זני הענבים משתנים, כך שסוגי הג'ין שונים מאד זה מזה. הקלאסי עשוי מענבי פינו גריג'ו האשכוליות מסנג'ובזה, הקלמנטינו מנביולו והרימונים מלוגרנו. בכולם משולבים פירות הדר מדרום איטליה וערער מטוסקנה.

דבר השתיינים: האשכוליות מוצלח מאד, הניחוח העז שלח אותנו לפרדס ביום גשום והטעמים לא מתוקים ומאד הדריים. הקלאסי מעט קשוח אבל מאד מסקרן, הלימון מסיציליה מוסיף חמיצות ארומטית, הערער משמעותי והטעמים מורכבים. שני האחרים היו קצת יותר מדי מתוקים לטעמנו.

הצעות הגשה: בתוספת טוניק מופחת מתיקות, הג'ין יקבל את המקום הראוי לו, ג'ין האשכוליות יעבוד נהדר עם סודה ופלח לימון, ושווה לנסות אותו בנגרוני.

המחיר: 140 שקלים

ג'ין גינאטו. יח"צ,
יעבוד נהדר עם סודה ופלח לימון/יח"צ

אסנת בפריז: MIRABEAU GIN

על הנייר: ג'ין צרפתי וורוד בהיר שמזוקק מענבים, בבקבוק שמזכיר בקבוקי בושם. הוא מיוצר באחוזת היין מיראבו ליד סן טרופז, מזוקק בדוד נחושת בכמויות קטנות, ומכיל 12 מרכיבים בוטניים הגדלים באחוזה ביניהם: לבנדר, יסמין, וורדים ותבלינים (טימין, רוזמרין, כוסברה).

דבר השתיינים: הזיקוק מהענבים והשילוב של הפרחים מייצרים ג'ין לא מאוד קלאסי. הוא אדמתי, יבש, ובעל ניחוחות פרחוניים חזקים לצד טעמים עדינים-עשבוניים יבשים.

הצעות הגשה: ג'ין ארומטי מידי לשילוב עם טוניק סטנדרטי, בגלל המתיקות. כדאי לנסות עם טוניק מופחת סוכר. אנחנו הכנסנו למקפיא ושתינו קר עם מעט סודה. בינינו, זה ג'ין מושלם למרטיני יבש.

המחיר: 180 שקלים

ג'ין מירבאו. יח"צ,
12 מרכיבים בוטניים/יח"צ

לונדון קולינג: LONDON NO.1 GIN

על הנייר: הג'ין הבריטי הזה מגיע בגרסה כשרה. הבקבוק הכחול נשאר ללא שינוי וכך גם שיטת העשייה: 4 זיקוקים במכלי נחושת בליבה של לונדון בכמויות קטנות, מחומרי גלם איכותיים ובתוספת מגוון מרכיבים בוטניים: שורש תפוז, אנג'ליקה, קינמון, גרדניה, ברגמוט ועוד.

דבר השתיינים: ג'ין קלאסי שכל אחד יאהב, רמיזות הדריות וקלאסיקה של ג'ין לונדוני יבש עם ערער חזק ברקע, כשהברגמוט מזכיר תה ארל גרי. מה יותר חורפי מזה?

הצעות הגשה: כיאה לקלאסיקה, לכו על טוניק איכותי או וודקה מרטיני.

המחיר: 149 שקלים

ג'ין לונדון NO1. יח"צ,
מזוקק בליבה של לונדון/יח"צ

לבד בחושך: BELVEDERE - SINGLE ESTATE RYE

על הנייר: הסדרה הגבוהה ועתירת הפרסים מבית הוודקה הפולני BELVEDERE נוחתת בישראל: סדרת Single Estate Rye (שיפון מחלקת אדמה אחת). שני בקבוקים בסגנונות שונים המבטאים את הטרואר בו גדל השיפון : LAKE BARTĘŻE - וודקה קלילה לא מסוננת, המיוצרת משיפון מזן הגדל על שפת אגם ברטז'ק באזור הצפון מזרחי של פולין, ו-SMOGÓRY FOREST, שמיוצרת משיפון המגיע מיער סמוגורי במערב המדינה.

דבר השתיינים: ההבדלים בין סוגי השיפון מאד בולטים. בעוד שה- LAKE BARTĘŻE היא רעננה , רכה בפה, בעלת מתיקות קלה שעשויה להתאים גם למי שלא אוהב וודקה, SMOGÓRY FOREST יותר מורכבת ואגרסיבית, עם רמיזות מלוחות ומתובלות, ולא מתאימה לכל אחד.

הצעת הגשה: קר אבל לאו דווקא קפוא, שתי הגרסאות מתפתחות מאוד בכוס וכדאי לשתות אותן לאט. ה- SMOGÓRY תהפוך כל בלאדי מרי לחוויה אחרת.

המחיר: 129-139 שקלים

וודקה בלוודיר. בלבוודיר בינ"ל,
להגיש קר. לאו דווקא קפוא/בלבוודיר בינ"ל

קפה ליום גשום: ליקרים חדשים מבית BOTTEGA

למרות שאנחנו לא מתים על משקאות מתוקים, תמיד אפשר למצוא מקום לליקרים איכותיים, שמשתלבים היטב בקינוחים אן במשקאות חמים.

על הנייר: היצרן האיטלקי משיק 4 ליקרים נוספים בטעמי: פטל, קפוצ'ינו, פנקוטה וליקריץ, שיצטרפו לששת הטעמים הקיימים בישראל. כולם מבוססי גראפה, בתוספת טעמים טבעיים ובעוצמה של 15% אלכוהול.

דבר השתיינים: טעמנו את הקפוצ'ינו והפנה קוטה. הראשון מצוין, קפאיני סמיך בעל מתיקות עדינה ומאד עשיר, הפנה קוטה לעומת זאת שמנתית מאד, מעט משעממת, והווניל כמעט ואינו מורגש.

הצעת הגשה: את ליקר הקפה כיף לשתות נקי קר או כתוספת לאספרסו כפול, עם קצת קצפת לא ממותקת, את הפנה קוטה היינו משלבים בקוקטיילים או בקינוחים.

המחיר: 79שקלים

הליקרים של BOTEGA. אסף לוי, חברת חשמל
משתלבים בקינוחים ובמשקאות חמים/חברת חשמל, אסף לוי

הולה מקסיקו: AMORES VERDA MAZCAL

על הנייר: המזקל של מזקקת אמורס שהוקמה בשנת 2010, מיוצר בתהליך אורגני מצמחי אגבה אספדריל בני 8 שנים, שמתבשלים בתנור תת קרקעי במשך חמישה ימים. את האגבה מבשלים באמצעות 3 סוגי עץ כדי להעניק למשקה פרופיל טעמים מורכב ומאוזן. בתום הבישול, מתחילה תסיסה טבעית שנמשכת בין 7-30 ימים, שבסיומה מתבצעים זיקוק כפול בדודי נחושת ויישון קצר מאד בחביות עץ. המותג ידוע בזכות מגוון התוויות הצבעוניות והייחודיות שלו שעוצבו ע"י אומנים מקומיים.

דבר השתיינים: לא מזקל קלאסי. באף, ריחות עשבוניים, יבשים ומתקתקים, אבל בפה קיצוניות אחרת, עישון חזק ומתיקות מתובלת. תתחבר היטב ל חובבי הוויסקי המעושן.

הצעת הגשה: נקי כמובן

המחיר: כ-120 שקלים

מזקל אמורס וורדה. יח"צ,
מיוצר בתהליך אורגני/יח"צ

לשתות עם כל החבר'ה: יין בקרטון של בודגאס בורסאו, ספרד

על הנייר: מארז יין בקרטון המכיל 3 ליטר גרנאש. יין קליל עם חיי מדף ארוכים, ברז מזיגה נוח ומחיר נוח לא פחות.

דבר השתיינים: יינות עם פקקי מתכת או בקרטונים הם רעיון נהדר ליין שנועד לשתייה מיידית וכיפית. היתרון במארז הזה הוא הגודל, שמספיק למפגש חברים שמח, לצד האופציה לשמור על היין גם לטווח ארוך יותר. הברז הוא שוס אמיתי בכל מפגש והיין כיפי לשתייה, לא מתיימר, עשיר ופירותי.

הצעת הגשה: עם הרבה חברים

המחיר: 109 שקלים ל- 3 ליטר

יין בקרטון בודגאס בורסאו. יח"צ,
עשיר, פירותי ומשתלם/יח"צ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully