וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוחאן: מסעדה חדשה לאוראל קמחי בירושלים

27.12.2021 / 10:00

החיבור בין שף מצליח למלון בוטיק מוקפד מעולם לא היה לוהט יותר, וכעת תורו של השף אוראל קמחי לעמוד בראשה של מסעדת רוחאן החדשה, במלון בראון ירושלים. כשקפיצה לחופשה באירופה הפכה למשימה כמעט בלתי אפשרית כיף לדעת שגם בארץ אפשר לתפור בקלות חופשה קולינרית מושלמת

רוחאן. אנטולי מיכאלו,
קוקטייל-בראסרי, רוחאן החדשה במלון בראון ירושלים/אנטולי מיכאלו

מסעדות שף בבתי מלון, לא ניתן להגיד שזה טרנד חדש. מצד שני, נדמה שלאחרונה זה הפך לסטטוס קוו, כמעט כל שף שמכבד את עצמו מחזיק גם מסעדה במלון. אבי אפרתי הגדיר את זה כנסיבות התקופה, וזה כנראה אחד השיקולים. אבל אין ספק שהאינטרס הוא משותף, המלונות היום מתבקשים לספק גם חוויה קולינרית, השפים צריכים להתפרנס אחרי מכה חזקה שספגו בשנת הקורונה, וגם הלקוחות מרוויחים.

רשת מלונות בראון, שהפכה להיות בשנים האחרונות אחד השמות הבולטים בארץ, בכל הקשור למלונאות וחוויות אירוח, כבר קלטה את הפרנציפ, ועושה את החיבור הזה כעת בפעם השלישית. זה התחיל עם מאיר אדוני ומלי מלו במלון בובו מבית בראון, המשיך עם תומר אגאי וצ'נה, במלון החדש בראון תיאודור ברחוב הרצל בת"א, וכעת זה מגיע גם לירושלים.

רוחאן, היא המסעדה החדשה במלון בראון JLM בירושלים. כמו בשני הפרויקטים הקולינרים שהוזכרו לעיל, גם הפעם, מי שמופקד על הקולינריה בסיפור היא קבוצת OTH. והפעם, השף שנבחר לעמוד בראש הפרויקט הזה הוא אוראל קמחי, השף של מסעדת פופינה התל אביבית.

רוחאן. אנטולי מיכאלו,
פלמידה כבושה לצד ברד פודינג מלוח, וטונה אדומה/אנטולי מיכאלו

רוחאן, מוגדרת ליתר דיוק, כקוקטייל בראסרי, והתפריט שהרכיב בה קמחי, מבקש לקחת את הסועדים לטיול בין ירושלים לאירופה. המסעדה חלבית כשרה (בהשגחת צהר), מה שאומר בפועל הרבה מנות דגים, מנות צמחוניות, ואפילו שתי מנות שעושות שימוש בתחליף הבשר המהפכני רידפיין מיט, שנדמה היה לנו שיחולל מהפכה רק בחייהם של טבעונים, אבל הנה נראה שגם מגבלות כשרות הוא מצליח לפרוץ.

כשרות או לא, קמחי ממשיך את הקו המאפיין אותו של מטבח אירופאי מודרני, עם נגיעות מקומיות, אפשר לחוש מהר מאוד את השימוש בחומרי גלם טריים ואת מגע ידו הייחודי, זה בא לידי ביטוי עם הרבה מנות של דגים נאים, ירקות עונתיים ועשבי תיבול.

עוד בוואלה!

מצלה, ירושלים: אבי לוי עבד שנתיים על שווארמה טורקית. זאת התוצאה

לכתבה המלאה
רוחאן. אנטולי מיכאלו,
אוראל קמחי/אנטולי מיכאלו

בכל אופן, לא ניכר שהכשרות מרתיעה את קמחי, ולמרות שהוא עובד קשה בימים אלה בפופינה שלו, כמו גם בקייטרינג הפרטי שהוא מפעיל, הוא מודה שהתקשה לוותר על הפרויקט הנוכחי. התפריט שבנה, לא גדול ומתפזר, אלא די ממוקד ומוקפד, בין המנות הבולטות בו תמצאו קרפצ'יו דלעת מוחמצת ושורש סלרי, פרמזן, פאף עדשים ושמן זית (63 שקלים), סשימי טונה, גלייז סויה-דבש, ויניגרט תפוז דם וקינואה פריכה (68 שקלים), פלמידה כבושה, ברד פודינג, גבינות וטימין עם קרם פרש -(67 שקלים), טרטר דג על ברוסקטת בריוש, אפונה קונפי, ריבת חלפיניו ואבן יוגורט (69 שקלים), סיגר דג ובצל מקורמל עם טחינה וסלט עגבניות פיקנטי (72 שקלים), ספיחה תרד, בצל צלוי, רידפיין מיט (76 שקלים), טורטליני ירוקים, בר בלאן, עגבניות, אספרגוס, כרישה (81 שקלים), כרוב בבישול ארוך ממולא ברידפיין מיט, קרם קולורבי, צ'ימיצ'ורי שקדים (86 שקלים), פילה בר ים, אורז אסור, ירוקים וחמאת עגבניות שרי (105 שקלים), מז'וז'ין, לברק עם גבינות ברינז'ה וצנוברים, רוויון עשבים (88 שקלים).

מחירי המנות לא גבוהים, וגודלן אידיאלי לחלוקה, כשהרעיון הוא שניתן יהיה להזמין מספר מנות, לצד קוקטיילים כיפיים. את תפריט הקוקטיילים יצרה המיקסולוגית נועם שרת, ומשולבים בו חומרי גלם מקומיים, הקוקטייל "מרטיני ירושלמי" למשל מורכב מג'ין ירושלמי של טי'נקרס, ורמוט' יבש של יוליוס, נגיעת ערק וזיתים מהשוק, או קוקטייל "קווין בי" שמורכב מג'ין בומביי בהשריית אורגנו, סירופ דבש, לימון וג'ינג'ר טרי.

רוחאן. אנטולי מיכאלו,
כרוב בבישול ארוך ממולא ברידפיין מיט/אנטולי מיכאלו

למרות מיקומה של המסעדה בלובי המלון, האווירה במקום מזמינה ונעימה, בזכות ספות נוחות לישיבה, בר אינטימי, ואח שמוצב לאורך המסעדה, ומשרה אווירה של בריחה חמימה מהקור הירושלמי שבחוץ.

גם ארוחות הבוקר המוגשות במקום, הופקדו בידי מסעדת רוחאן וקמחי, הללו עדיין בבניה ויוגשו לקהל החל מעוד חודש. לא יהיה כאן בופה, אלא הגשה לכל שולחן של מבחר גבינות, סלטים טריים, ודגים כבושים, זאת לצד סלסלת מאפים ולחמים עשירה. למנה עיקרית יוכל כל סועד לבחור מנה מבוססת ביצים, ביניהן פטאייר עגול של גבינות וירוקים, אפוי בתנור עם ביצת עין מעל, פטריית פורטובלו צלויה עם ביצה עלומה ורוטב הולנדייז, פרנץ' טוסט ועוד.

בתקופה הנוכחית, כשגיחה לחופשה קצרה באירופה הופכת למשימה כמעט בלתי אפשרית, כיף להיווכח שבקפיצה קטנה לירושלים, אתם יכולים לתפור לעצמכם חופשה קולינרית מושלמת.

רוחאן, מלון בראון JLM, רחוב הלל 41 (פינת בן סירא), ירושלים, 050-5885434

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully