וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאמא מפרומה: בפעם הבאה שמישהו לידכם ירצה קוסקוס מושלם

עודכן לאחרונה: 29.1.2024 / 12:57

היסטוריה עשירה כאחד ממטבחי הרפאים הראשונים בתל אביב והפסקה עצובה להתארגנות מחודשת הובילו לקאמבק טריפוליטאי מפואר

מסעדת מאמא מפרומה, תל אביב. יניב גרנות, מערכת וואלה!
מתחת לרדאר התל-אביבי. מאמא מפרומה/מערכת וואלה!, יניב גרנות

זה קורה בכל אופן-ספייס, מסונכרן עם מזג האוויר - אקספוננציאלי כשהטמפרטורות יורדות, דועך מעט, אך עדיין יציב, כשהאקלים חוזר להיות ישראלי - אבל כמעט אינו מושפע מגורמים חיצוניים אחרים.

מסיבות שלא הצלחתי לברר לעולם, ניכר בסיפור הזה זינוק נקודתי מדי יום שלישי, אבל אל תהיו תמימים - אין יום, ואין מקום עבודה (ככל שמקומות עבודה במתכונתם השגרתית קיימים בכלל עכשיו), שלא מכיר את התהליך, ושלא נוטל בו חלק בשמחה.

לכל הטורים של "אוכלים הולכים"

וגם אתם מכירים. 11:00 בבוקר פלוס-מינוס, אפור בחוץ ואפור מול המקלדת. הנחמה דרושה והרעב מתגבר. אז, תמיד-תמיד, יימצא מישהו שישאל, שיגאל, שיוביל - "אולי נזמין היום קוסקוס?".

ואם כבר קוסקוס, אז "מאמא מפרומה".

אין סיבה להתפשר

שנים ארוכות של מחקר מעמיק בתחום הולידו פייבוריט קוסקוס לכל אחד מאיתנו. האופציות אינן רבות מלכתחילה, ויש ענקיות ראויות, אבל השורה התחתונה פשוטה, ועם אמת לא קלה לעיכול - יש כמה ברירות מחדל ששומרות על 100% אכזבה מהשדה. בכמות, באיכות, בטעם.

בגלל כל אלה, ובגלל סיבות אחרות שיפורטו כאן, הגו-טו-קוסקוס הפרטי שלי הוא "מאמא מפרומה".

מה שהחל לפני שנים רבות כמיזם משלוחים ותו לא (וכנראה היה מטבח הרפאים הראשון בתל אביב, בימים שהביטוי הזה עדיין לא עבר את האקדמיה ללשון), עם רמת אמינות סבירה אך בלתי עקבית, ורמת קוסקוס מצוינת, ועקבית, נעלם מרדאר האכלנים, נאסף לעצמו, ופרש.

הפסקה קצרה, התארגנות, ומיקום חדש - כל כך נסתר מהעין שלקח לי שנים לגלות אותם מחדש - בישרו על הקאמבק, ועל השורה התחתונה - אין עוד סיבה להתפשר.

כלכלת בית. הקוסקוס של מאמא מפרומה

התפריט של "מאמא מפרומה" פשוט לכאורה, ומסתבך רק אם אתם רוצים לסבך אותו. בסיסו בעסקיות בפורמט מנה בשרית + שתי תוספות + שלושה סלטים, ומשם האפשרויות מתפתלות לצדדים, מפיתה או בגט, אוכל ארוז בקופסאות, תבשילים לפי משקל, מילים מגבירות רעב (נסו להגיד "טבחה בסילק" או "טבחה בלקרע" בלי לרייר) וגם הנעה לפעולה, אבל מהסוג שבאמת מניע לפעולה, בתצורת "שאלו אותנו מה מוכן היום".

המקום נפתח בשעות הבוקר המאוחרות וסוגר ויטרינות בשעות אחר הצהריים המוקדמות, ממקד משאבים בדיוק בפיק, ומשרת תועפות חיילים מהקריה, המון מזמיני משלוחים מקושרים, וגם את כל מי שהחליט באותו יום נתון לעבור בלונדון מיניסטור. תת-הקבוצה האחרונה נישתית במיוחד, כי לכולם ברור שמדובר במרכז מסחרי מקורה שהוא גם פרוזדור, גם מבוך וגם הול, במובן הלועזי המילולי של המילה.

20 דקות ארוכות, ומשמחות

דוכן הכיסונים האסייתי שתמיד רצינו כאן

לכתבה המלאה
מסעדת מאמא מפרומה, תל אביב. יניב גרנות, מערכת וואלה!
רכות, אווריריות, מצוינות. הקציצות של מאמא מפרומה/מערכת וואלה!, יניב גרנות
"זה יספיק לך", הם שאלו. שלושה ימים אחר כך הייתה לי תשובה

לקחנו, אם הצהרת הכוונות לא הייתה ברורה דיה, קוסקוס טו-גו - גרגירים בקופסה של ליטר (35 שקלים לערך) ומרק ירקות צמחוני בקופסה כפולה (40 שקלים, שוב בערך). "זה יספיק לך?", שאלו בדוכן, "אנחנו רק רוצים שתשבע ושיהיה לך כיף". שלושה ימים לאחר מכן הייתה לי תשובה - הקופסה הזאת, על שאריותיה, כילכלה בית ישראלי ממוצע במשך חצי שבוע, אבל זאת לא רק הכמות, כי הווליו פור מאני היה של פעם.

הקוסקוס עצמו טוב וראוי. מרק הירקות - לב העניין, למעשה - היה עשיר מאוד, מרובה הפתעות, עמוס בדלעת ובקולורבי רך, בגזר נגיס ובחומוס, בירוקים שהצליחו לשמור על כבודם העצמי ובתבלינים שאף אחד מהם לא חשב לרגע שהוא הכוכב של השואו הזה. קשה מאוד להפליג בסופרלטיבים על כף עמוסת קוסקוס שכזאת, מוצר צריכה בסיסי לכל הדעות, אז רק אכתוב ככה - כשאתם רוצים, זאת התשובה.

אוכל ביתי, אם הבית טריפוליטאי. מאמא מפרומה

הכסף הרגיש כמו ארוחה קלילה בתל אביב 2022, השקית ביקשה תוספת אובר-וויט מהאצבעות

מעבר לזה, הועמסה גם קופסה של קציצות עוף (50 שקלים), שתי יחידות מפרום (18 שקלים ליחידה) ואורז צהוב שבשלב הזה כבר ניתן על הדרך. הכסף הרגיש כמו ארוחה קלילה בתל אביב 2022, השקית ביקשה תוספת אובר-וויט מהאצבעות.

הקציצות היו מהסוג הרך והאוורירי, מבושלות ממושכות ברוטב אדמדם, עם רמיזה פיקנטית בלבד, ושמן שגורם לך לחזור לתקופה הכיפית שבה "זה לא שמן, זה רוטב" היה משפט קולינרי לגיטימי. הן היו טעימות, ריצו ילדים ומבוגרים כאחד, ונתנו - אין להתחמק מהקלישאה הזאת כאן - תחושה של אוכל "ביתי", אם הבית שלך יודע לבשל בטריפוליטאית.

המפרום, מפלצת בשר ותפוחי אדמה בסולם מרקמים שנע מ"מתמסר" ל"מתחבק", היו התמורה הכי טובה ש-18 שקלים יקנו לכם בימים אלה באזור הזה של תל אביב, או בכלל. ארוחה שלמה, מעולה, עם עודף מ-20.

seperator

אין טעם למדוד את "מאמא מפרומה" במונחי קוליות והייפ. הם לא רוצים, ולא צריכים, להיות שם. אם כבר קטגוריות ותוויות, אז בואו נלך על "מאכילים". אתם יודעים, אלה שקמים בבוקר לבשל ולהתפרנס, בלי לדאוג לסטורי שהוא לא הסיפור.

אני מודה שלא הייתי נחשף מחדש לקיומם אלמלא נאלצתי לעבור יום אחד, מסיבות שאין טעם לפרט כי ממילא הן יהיו לא אמינות, באותו לונדון מיניסטור. כששאלתי אם הם זה "הם", ראיתי כבר חיוך על הפנים. כמה שניות אחר כך הוא נמחק, ברמז מטרים של חזרה לעבודה. זה לא חשוב לכלום חוץ מלדבר אחד - בפעם הבאה שמישהו שואל אצלכם בעבודה "אולי נזמין קוסקוס", תדעו מה להגיד לו.

"מאמא מפרומה", אבן גבירול 30, תל אביב. הזמנות ב-03-6392060

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully