וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אהבה בוורוד

אורית גרינבוים-לירון DipWSET

עודכן לאחרונה: 13.2.2022 / 16:01

מתחת לגלאם ולנצנצים ובניגוד לתדמית השטוחה, מצליחים היינות הוורודים להוכיח שהם לא רק פנים יפות. טעמנו

מהו בעצם יין רוזה, או יין וורוד? יין שצבעו נע בין וורוד בהיר מאוד עד וורוד כהה עמוק, מופק מענבים אדומים בלי השרייה או עם השרייה קצרה מאוד על הקליפות, שמהן מגיע כל הצבע ליינות האדומים. זו הגדרה כללית ורחבה ומכאן ניתן להפיק המון סגנונות ורמות איכות שונות. מלבד המראה, צבעו של היין חשוב ולעיתים יכול לרמז על רמת ריכוז הפרי ובעיקר על בחירה סגנונית. באופן כללי גוון וורוד בהיר יעיד על יין קליל ורזה בסגנון פרובנס וגוון עמוק יותר יזכיר לצרכן יינות מלאים ומרוכזים יותר, כמו שעושים באזור טאבל.

בעולם היין אוהבים לדבר במושגים דרמטיים. כל התחזקות מגמה מוגדרת כ"טרנד", לכל התפתחות או התבגרות מתייחסים כאל "מהפכה" אך ללא שמץ של דרמה, הדרך שעשו יינות רוזה רק בשלושים שנה האחרונות היא באמת מהפכה. משקה שנתפס עד שנות ה-90 כחצי דרך בין מיץ ליין, עם תדמית זולה ונחותה שיוצגה על ידי מותגים כמו "מתאוס" ו-וויט זינפנדל, הפך בתחילת שנות ה-2000 לנציג הרשמי של חיי עושר ותענוגות והיום כבר מוגדר כקטגורית יין שלמה בעלת ספקטרום רחב של סגנונות, אופני עשייה, רמות איכות ומחירים.

שדות פרחי לבנדר בחבל פרובאנס, צרפת. GettyImages
פרובנס. מולדת הוורודים הבהירים והקלילים/GettyImages

רוזה ישראל. קטגוריה גדולה ומגוונת

הדרך הארוכה שעשו יינות הרוזה לכדי קטגוריה גדולה ומגוונת משתקפת גם בתעשיית היין המקומית שלנו ולראייה כמעט כל יקב ישראלי מייצר לפחות יין רוזה אחד וכולם נחטפים מהמדפים מיד עם יציאתם לשוק. לצד יינות קלאסים קלילים ופירותיים בסגנון פרובנס המוכר ניתן למצוא גם יינות פרימיום מורכבים כמו "גרי דה מרסלאן" של יקב רקנאטי, "פרפיום" של בנימינה ועוד.

עוד בוואלה!

יינות מעצבים: האם הרוזה הזה שווה 1,600 שקל?

לכתבה המלאה
יין מוקטן גרי דה מרסלאן של רקנאטי. שלומי שוהם, מערכת וואלה! NEWS
יין מוקטן גרי דה מרסלאן של רקנאטי/מערכת וואלה! NEWS, שלומי שוהם

יקב רמת הגולן. שלושה גוונים של וורוד

יקב רמת הגולן השיק השנה שלושה יינות רוזה צעירים מבציר 2021 האחרון, שלושתם שונים בצבעם ובאופיים ומשקפים את המשך חקירת הקטגוריה הוורודה על כל גווניה וזניה.

גולן, רוזה 2021: הבהיר מבין השלושה. בלנד של טמפרניו ופינו נואר מצפון רמת הגולן, עם 11.5% אלכוהול. צבע פרובאנסי ורוד בהיר מאוד, כמעט שקוף, ארומות של אשכולית אדומה, דובדבן רענן ועשבוניות ניכרת לצד אבן רטובה ומינרליות. בפה היין יבש, רזה וקליל עם טעמי פרי אדום רענן, חומצה טובה וסיומת בינונית. התווית הוורודה יפה וגם היא, כמו צבעו של היין, משדרת רעננות אביבית ובהחלט משקפת את אופי היין. המחיר: 39 שקלים.

יקב רמת הגולן, גולן, רוזה 2021. יח"צ,
גולן, רוזה. יבש, רזה וקליל/יח"צ

ירדן, רוזה 2021: ענבי טינטה קאו מרמת הגולן, נבצרו בבציר ידני ונסחטו באשכולות שלמים. קצת יוצר צבע אך עדיין על הספקטרום הבהיר. ריחות של פריחת תפוז וקלמנטינה, שזיף צהוב ואפרסק לבן עם נגיעות מינרליות. בפה היין יבש עם גוף בינוני ו 13% אלכוהול, טעמים אינטנסיביים של אפרסק לבן, שזיף ואבן בזלת, חומצה טובה וסיומת ארוכה ונעימה. רוזה נהדר ומורכב שכיף לשתות בכל עונה. המחיר: 95 שקלים.

רמת הגולן, ירדן, רוזה 2019. חגית גורן,
רענן ומורכב. יקב רמת הגולן, ירדן רוזה/חגית גורן

הר חרמון, רוזה 2021: בלנד של ענבי סירה, טמפרניו, טינטה קאו ופינו נואר. הרוזה הכהה מבין השלושה. באף, עוצמה גבוהה של פירות אדומים בשלים כמו תות, דובדבן, וורדים ופרחים לבנים. בפה יבש עם תחושה של פרי אדום בשל וסוכריות תות עם 12.5% אלכוהול. אוהבי הסגנון הפירותי והמלא יאהבו אותו מאוד. המחיר: 35 שקלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully