וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לשרה נתניהו זה לא היה קורה: מה יאכלו השרים בפסגת הנגב?

עודכן לאחרונה: 27.3.2022 / 15:32

פסגת הנגב שתערך הערב בשדה בוקר, היא פגישה היסטורית לא רק בשל מהותה, אלא גם בזכות התפריט המעניין שיוגש בה, ספויילר: קינוח בנעליים לא יהיה שם, מה כן? שימו לב

ארוחת הערב של דונלד טראמפ ובנימין נתניהו. שגב משה,
מנה שהגיש השף שגב משה לדונלד טראמפ ובנימין נתניהו/שגב משה

בתקופת כהונתו של בנימין נתניהו כראש ממשלה, מי שהיה השף הרשמי של מעון ראש הממשלה בארוחות דיפלומטיות היה השף שגב משה. כולם זוכרים את תקרית הנעליים המצערת עם ראש ממשלת יפן. אבל מעבר לחוסר הטקט במקרה ההוא, לא מעט ביקורת נשמעה אז, על חוסר החיבור של התפריטים והאוכל שבוחר להגיש משה, לאורחים דיפלומטיים, על חוסר הזיקה והכבוד למטבח מקומי.

קרנו של המטבח הישראלי רק עולה בעולם, טענו אז, ודווקא בהזדמנויות כאלה, השף משה, במקום להתפאר במטבח המקומי שלנו, בחומרי גלם מכאן, במנות ישראליות וערביות, בחר ללכת דווקא על מטבחים אירופאים, ועל חומרי גלם אשר מנותקים מההווייה המקומית.

ובכן, מסתמן שממשלת השינוי משנה גם את הקו הקולינרי.

הערב תערך בשדה בוקר פסגת הנגב - פסגת שרי החוץ ההיסטורית, בה צפויים להיות לצד השר יאיר לפיד, ושר החוץ האמריקאי אנתוני בלינקן, גם ארבעה שרי חוץ ממדינות ערב - עבדאללה בן זאיד אאל נהיאן מאיחוד האמירויות, עבד א-לטיף א-זיאני מבחריין, סאמח שוכרי ממצרים ונאסר בוריטה ממרוקו.

פתיתים עם מרק דגים של יוגב ירוס ואייל סניור ממטבחצר. נמרוד סונדרס
פתיתים בארוחה רשמית? הו, כן/נמרוד סונדרס

בהתאם, התפריט שיוגש לשרים, במלון קדמא בשדה בוקר, הוא תפריט על טהרת המטבח הים תיכוני, המקומי, עם חומרי גלם מהערבה.

הארוחה תיפתח עם מנות מהטאבון - לחמים, בייגלה ירושלמי, שמן זית, עגבניות טריות, מטבל משוויה, טחינה ועגבניות טריות; בהמשך תוגש טאבולה כרובית טרייה, עם צנוברים, עשבים טריים וגספאצ'ו עגבניות מגי מהערבה; עוד בתפריט קבב דג ים על ענף של זית במעטפת עלי גפן וקרם פלפלים; מרק ארטישוק ירושלמי עם ניוקי שורשים, ובין לבין תוגש גרניטה עשבי מדבר מהגינה.

אבל מבין כל המנות צדה את עינינו דווקא המנה של טלה בבישול ארוך - צלע טלה מהרי הגולן, קרם כרובית, פריקי שקדים ואורז בן גוריון. אורז בן גוריון, זה הכינוי כמובן לפתיתים, שהומצאו בישראל בתקופת הצנע, בה היה מחסור באורז.

עוד בוואלה! אוכל

950 שקל השארנו בשביל כזה אוכל?

לכתבה המלאה
תפריט פסגת הנגב. יח"צ,
תפריט הארוחה/יח"צ

מבחינתנו בוואלה! אוכל מדובר באחד המעדנים הגדולים ביותר שקיימים, אבל לא בטוח ששרה נתניהו הייתה עוברת על מנה כזאת בתפריט בשתיקה. את הארוחה יסיימו גם כן עם שלל מרכיבים ים תיכוניים - קונסומה תות, פומלה של סוף החורף, סיגר שקדים ונגיעות גלידת מלבי.

הקלישאה תמיד אומרת, שבסוף האוכל, הוא הדרך הטובה ביותר לקירוב לבבות והשכנת שלום, זה בדיוק הזמן לבדוק את זה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully