וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המדריך השלם והשווה ביותר לקניית יין לפסח

עודכן לאחרונה: 11.4.2022 / 17:28

לרוכש היין התועה והמבולבל מחכות כאן לא מעט אופציות מצוינות לחג, עם דגש חזק על יינות זולים ואיכותיים ויינות במחירי ביניים המספקים תמורה מעולה לכסף

יין. ShutterStock, ShutterStock
לחיים!/ShutterStock, ShutterStock

פסח הוא חג היין. חלקים ניכרים מתצרוכת היין בישראל קורים לקראת שני החגים היהודיים הגדולים - פסח וראש השנה. רוב היקבים, בוודאי הגדולים והמתועשים, משיקים יינות רבים לקראת החגים, בפרט לקראת פסח. הסקירה הנוכחית מנסה לייצר מעין מורה נבוכים לצרכן, רגע לקראת רכישת החג הגדולה.

למומלצי היין של וואלה! לחגים נכנסים, תמיד, יינות ישראליים בלבד, לא יותר מיין אחד מכל יקב. העיקרון המנחה הוא גיוון. יש ברשימה הזו יין לכל הקשר ולכל כיס, מ-39 ועד 350 שקלים. אלו יינות יקבים גדולים ומתועשים לצד יצרני בוטיק; יינות "עולם ישן" לצד "עולם חדש" ואפילו קצת מקום לפאנקיות. מטבע הדברים, זו איננה רשימת היינות הטובים ביותר לפסח 2022. היא אינה יכולה להיות כזו. אבל לרוכש הפוטנציאלי התועה והמבולבל מחכות כאן לא מעט אופציות מצוינות לחג, עם דגש חזק על יינות זולים יחסית ואיכותיים ויינות במחירי ביניים המספקים תמורה טובה לכסף. לחיים!

עוד המלצות לחג:
מסלולי טיולים מומלצים לפסח
הופעות ואירועי תרבות מומלצים בפסח

כל המתכונים לפסח

עד 80 שקלים

היוצר, בראשית, שיראז 2020. יח"צ,
היוצר, בראשית, שיראז 2020/יח"צ

היוצר, בראשית, שיראז 2020 - 39 שקלים

יין השיראז מסדרת הבסיס של יקב היוצר חושף פרי אדום ושחור ושפע תבלינים. יש בו עומק ורכות ואפילו אופי. מעט יינות מספקים תמורה כה ראויה עבור סכום מתון.

כרמל, פרייבט קולקשן, בלנד היינן 2020. יח"צ,
כרמל, פרייבט קולקשן, בלנד היינן 2020/יח"צ

כרמל, פרייבט קולקשן, בלנד היינן 2020 - 45 שקלים

סדרת "פרייבט קולקשן" של כרמל, בעבר הרחוק מובנת מאליה ולא מושקעת בעליל, עברה שדרוג היסטרי בשנים האחרונות. "פרייבט קולקשן" הפכה שם נרדף ליינות מרכול המספקים תמורה מופלאה ממש לכסף. היין הנוכחי, יקר בשקלים בודדים בהשוואה לשאר יינות הסדרה ובשונה מהם עשוי כבלנד ולא כיין זני, לוקח את האיכויות המשתדרגות של P.C. עוד פאזה קדימה. מרלו, קריניאן, פטי ורדו, טנאט וארגמן, בבלנד מוצלח ממש, שבטעימה עיוורת היה בוודאי מוערך כמתומחר ב-75 שקלים לפחות. תמורה פצצתית לכסף. היין, בה' הידיעה, לארוחה רבת משתתפים שבה אי אפשר לקנות יינות במאה לבקבוק.

עוד בוואלה! אוכל

בלי לעבוד קשה, בלי להסתבך: 6 מנות בשר מעולות לשולחן החג

לכתבה המלאה
סגל, FREE RUN, קברנה סוביניון 2018. יח"צ,
סגל, FREE RUN, קברנה סוביניון 2018/יח"צ

סגל, FREE RUN, קברנה סוביניון 2018 - 60 שקלים

"פרי ראן" הוא המיצוי הראשוני של קליפות העינב, ללא לחץ מכאני. היין הזה ממשיך להוכיח את מהפיכת האיכויות שהנהיג ביקב הענק "ברקן", היינן עידו לוינסון. פרי שחור, המון רכות, אלגנטיות ותמורה לא פחות ממטורפת ל-60 שקלים.

בנימינה, רזרב, קברנה סוביניון 2019. יח"צ,
בנימינה, רזרב, קברנה סוביניון 2019/יח"צ

בנימינה, רזרב, קברנה סוביניון 2019 - 60 שקלים

שפע פרי, רעננות רבה, מנטה, חמיצות טובה, גוף מלא ואפילו לא מעט אופי. יין Value for money מוצלח במיוחד מסוגו, שילווה בהצלחה כל ארוחה בערב החג.

הרי גליל, קברנה סוביניון 2019. יח"צ,
הרי גליל, קברנה סוביניון 2019/יח"צ

הרי גליל, קברנה סוביניון 2019 - 65 שקלים

"הרי גליל, קברנה סוביניון 2019" הוא יין חדש שטרם יוצר ביקב הצפוני בעבר. הוא מיועד למרכולים לקטגוריית מחירי ה"זול-בינוני" ויש בו את מה שיודעים לעשות שם שנים היטב: יינות עולם חדש פירותיים, שופעים וכייפיים שמספקים תמורה טובה מאד ללא המון כסף. יסחוב בקלות גם ארוחת בשרים בליל החג.

יזרעאל, נהלל 2020. יח"צ,
יזרעאל, נהלל 2020/יח"צ

יזרעאל, נהלל 2020 - 80 שקלים

בלנד מענבי סירה (60%) וקריניאן (40%) שופע מאפיינים ים תיכוניים: גוף בינוני לכל היותר, פרי טוב, לא עמוס מידי, עוקצנות תיבול, עשבוניות, איפוק ניכר בעבודה עם העץ ומקדם גסטרונומי גבוה מאד. יופי של יין אוכל, שיתאים גם לארוחות בשר אבל לא מהסוג הכבד מידי. מלווה מושלם ממש ל"על האש" במנגלים של פסח ועצמאות.

80 עד 130 שקלים

דלתון, עלמה, אדום כהה. יח"צ,
דלתון, עלמה, אדום כהה/יח"צ

דלתון, עלמה, אדום כהה 2019 - 85 שקלים

בלנד אדום, על בסיס קברנה סוביניון, מרלו ומעט שיראז וגרנאש נואר. פרי אדום ושחור מרוכזים, עם גוף מלא, קטיפתיות, עושר וליטוש רבים. כבר לא יין זול ועדיין, התמורה ל-85 שקלים ראויה במיוחד.

כישור, לבן 2021. יח"צ,
כישור, לבן 2021/יח"צ

כישור, לבן 2021 - 85 שקלים

בלנד יבש על בסיס ריזלינג, ויונייה וסוביניון בלאן, מיקב שהוא מהמקסימים בתעשייה. הטוב מכל אחד מהזנים מיוצג כאן, ליין שיש בו קלות, רעננות, חמיצות מצוינת ומינראליות. המלווה המושלם לסביצ'ה מעט חריף, קרפצ'יו או טרטר דג וגם לעיקריות דגים ופירות ים.

תבור, אקו, רוזה 2021. יח"צ,
תבור, אקו, רוזה 2021/יח"צ

תבור, אקו, רוזה 2021 - 85 שקלים

זו השנה השלישית מאז הושקה "אקו" סדרת יינות ביניים של יקב תבור, שלהבדיל מרוב היינות שמייצרים שם מיועדת לחנויות יין, להבדיל מרשתות שיווק. במילים אחרות, זו סדרה למביני יין. עד כה יוצרו בסדרה יינן לבן ואדום בלבד. זו הפעם הראשונה שמייצרים גם רוזה. הוא מהווה שדרוג לרוזה ברברה של היקב ויש בו יובש, פרי מצוין אבל לא מוחצן, ניקיון רב ואיכויות של רוזה "עולם ישן" בהקשריו הטובים ביותר. תענוג.

בת שלמה, רוזה 2021. יח"צ,
בת שלמה, רוזה 2021/יח"צ

בת שלמה, רוזה 2021 -90 שקלים

רוזה מבוסס גרנאש, שאוחז במאפייני הז'אנר בהקשריו החיוביים, קרי פרי מעודן, לא שתלטני, יובש טוב, הדריות נעימה ופרחוניות כייפית. מקדם גסטרונומי גבוה. לימי החג הקרבים, שצפויים להיות חמים.

וורטמן, סמיון 2020. יח"צ,
וורטמן, סמיון 2020/יח"צ

וורטמן, סמיון 2020 - 95 שקלים

מוורטמן, יקב הבוטיק האיכותי והמקסים הפועל בלב חיפה, יוצאים תמיד יינות לבנים ראויים. כהז הוא גם "סמיון 2020" החדש, המבוסס על ענבי סמיון בצירוף סוביניון בלאן לאיזון. אף הדרי, דבשי ומעט פרחוני. חיך מינראלי ומתובל. השהות בחביות עץ מוסיפה מימד, תוך שמירה על מידת העידון המתבקשת. יין מקסים שייטיב ללוות ראשונות דג ופירות ים מכל סוג שהוא - מקרפצ'יו דרך טרטר ועד סביצ'ה, אבל גם יעבוד לא רע בכלל גם עם חריימה.

טריו, סיקרט 2018. יח"צ,
טריו, סיקרט 2018/יח"צ

טריו, סיקרט 2018 - 95 שקלים

ענבי טנאט, קברנה סוביניון ומרלו, ששהו 18 חודש בחביות וחברו לבלנד אדום ראוי מאד. זהו יין דחוס, עשיר, שופע פרי שחור שייטיב ללוות קדירות בקר וטלה וגם יעבוד מצוין במנגלים במהלך החג עצמו, לצד צליות טלה וסטייקים.

טוליפ, אספרו אדום 2020. יח"צ,
טוליפ, אספרו אדום 2020/יח"צ

טוליפ, אספרו אדום 2020 - 98 שקלים

טוליפ עושים יינות "עולם חדש" מוחצנים, מתפקעים פרי בשל ואלגנטיים. כזה הוא גם "אספרו אדום 2020" החדש: שופע, כמעט מתפקע פרי, מתובל, עגול, ידידותי למשתמש, גם זה שאינו בקי ביינות מתוחכמים ומוצלח בהחלט מסוגו.

רקנאטי, ביתוני 2020. יח"צ,
רקנאטי, ביתוני 2020/יח"צ

רקנאטי, ביתוני 2020 - 105 שקלים

ביתוני הוא זן ענבים ארצישראלי קדום שבשנים האחרונות זכה להחייאה ע"י יקב רקנאטי. הענבים ליין מגיעים מכרם בעל (ללא השקיה) קדום בחברון. 9 חודשי חבית ועשייה מאופקת הביאו ליין עם פרי נדיב אך לא שופע, פרחוניות מקסימה, עשבוניות ומינראליות. מתאים להפליא לכל ארוחה ים תיכונית.

ציון, אולד סיטי, פורט סטייל 2018. יח"צ,
ציון, אולד סיטי, פורט סטייל 2018/יח"צ

ציון, אולד סיטי, פורט סטייל 2018 - 129 שקלים

ליקב ציון שורשי פעילות בני 170 שנה, שהחלו בעיר העתיקה. כיום הוא פועל במעלה אדומים. היין הנוכחי, מחוזק בסגנון פורט, מתבסס על ענבי מרסלאן מהגליל, עבר 21 חודשי התיישנות בחביות עץ אלון ואוחז בעושר ועומק ניכרים, כמו גם במידה של מתיקות ונוכחות עזה לאלכוהול הגבוה. פורט לא שותים עם הארוחה אלא אחריה לצד קינוח או בנפרד ממנה, עם גבינות בשלות, שוקולד מריר או מרמלדה. מוצר לא רע כלל מסוגו.

150 וצפונה

ויתקין, גרנאש נואר 2018. יח"צ,
ויתקין, גרנאש נואר 2018/יח"צ

ויתקין, גרנאש נואר 2018 - 150 שקלים

טור זה מיועד לקהל הרחב המתכונן לחג, להבדיל מקהל חובבי היין האדוקים שצורכים אותו בשוטף. הוא כולל, מן הסתם, הרבה מאד יינות מרכול. היין הנוכחי הוא היציאה הפחות שגרתית ויותר פאנקית ברשימה, והוא מיועד ללוגמים מנוסים. "גרנאש נואר 2018" של ויתקין יוצא במהדורת אספנים מצומצמת. הוא מומלץ במיוחד לקהל היעד של יינות מסוגו, שלא ממש זקוק להסבר מי הוא יקב ויתקין וכמה ולמה הוא מצוין כל כך. מאוזן, רענן, מתובל, ים תיכוני ונ-ה-ד-ר ממש.

טפרברג, קברנה פרנק 2018. יח"צ,
טפרברג, קברנה פרנק 2018/יח"צ

טפרברג, קברנה פרנק 2018 - 200 שקלים

עשיר, מלא, שופע פרי, מתובל אקסטרווגנטי משהו ובהחלט מאוזן. יין גבוה ויקר, שסוחב למוחצנות וייטיב לספק את מי שאוהבים יינות כאלו.

בן חיים, גרנד רזרב, קברנה סוביניון 2016. יח"צ,
בן חיים, גרנד רזרב, קברנה סוביניון 2016/יח"צ

בן חיים, גרנד רזרב, קברנה סוביניון 2016 - 300 שקלים

יין מסדרת הדגל של בן חיים, היקב השוכן בפאתי רמת השרון. אוהבים יינות אוסטרליים, קליפורניום ודרום אפריקאיים? אם כן, היין הזה ישמח אתכם מאד. מלא, עשיר, מתפקע פרי, תבלינים וקורן נוכחות עץ. זה יין מוחצן שיכול כמעט להתחרות במנה העיקרית ולהיות העיקר בעצמו. לכן, יותר משילווה בשר, הוא יילך טוב לצד גבינות או שוקולד, דווקא בפרק הקינוח או בערב, עם חברים, למחרת ליל הסדר.

אלכסנדר, אלכסנדר הגדול, קברנה סוביניוןן 2015. יח"צ,
אלכסנדר, אלכסנדר הגדול, קברנה סוביניוןן 2015/יח"צ

אלכסנדר, אלכסנדר הגדול, קברנה סוביניוןן 2015 - 350 שקלים

היין הגרנדיוזי של הטעימה, מבוסס קברנה סוביניון בצירוף מעט פטי ורדו ושיראז מכרם בן זמרה וכפר שמאי בגליל העליון. הוא מגיע בבקבוק יוקרתי מעוצב, שיש שישמרו למזכרת וטעמיו, כמו מחירו, גדולים מהחיים. לא בטוח שזה היין לפתוח עם בני משפחה רבים בארוחת החג, וייתכן שבכלל שווה לתת לו להתיישן עוד קצת, אבל בטעימה הוא מספק בהחלט את הסחורה. את הדיון האם יש יין ישראלי ששווה 350 שקלים נשאיר לפעם אחרת. הוא פילוסופי יותר מפרקטי. בכל אופן, אוהבי הז'אנר שיקב אלכסנדר מייצג, יש כאן רבים כאלו, לא יתאכזבו.

  • עוד באותו נושא:
  • יין
  • פסח

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully