וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פסטיבל תל אביב EAT: המבורגר של אהרוני, וכל שאר המנות השוות

עודכן לאחרונה: 19.4.2023 / 16:15

ספוילר: היום בערב כולכם עומדים להתנפל עליו, ובצדק

פסטיבל תל אביב EAT. דוד בר סלע,
במחירים נוחים ובלתי תל-אביביים. פסטיבל תל אביב EAT/דוד בר סלע

השעה היא 11:03 בבוקר, ולפחות שבעה אנשים שונים מסביבי הספיקו כבר לעשות ההיפך בדיוק ממה שהם הצהירו עליו במופגן רק דקות ספורות קודם לכן.

השבעה, ובהם ישראל אהרוני, בתו תמרה ובנו אורי, עומדים בביתו התל-אביבי של השף ומביטים בסכין קצבים אימתנית - הכלאה בין קופיץ רחב ומצ'טה של מתנקשי קרטלים - עושה דרכה אל קרש החיתוך. שתי לחמניות ממתינות שם, מערסלות שני המבורגרים שהרגע ירדו מהמחבת. החיתוך קטלני, מלמעלה למטה בתנועה אחת חלקה, שמותירה ארבעה חצאי כריך קציצתי, ואת אותם אנשים ששידרו ממש הרגע לעולם, ולמטבח, ש"מוקדם מדי להמבורגר", ו"תטעם רק אתה".

באוויר מתערבב לו עדיין עשן קל - שילוב לא בלתי סקסי של צלייה וסיגריות. הסאונד המעורר של המחבת פוסק, מפנה מקום לשקט של אוכלים פה.

11:05, וחצי ההמבורגר שלי הוא רק זיכרון קרוב-רחוק של טעמים ומיצים. תוך כמה שעות, חצי גוש דן ירגיש אותו דבר. תוך כמה שבועות התור יעבור לגני תקווה. תוך כמה חודשים, אני מניח, לא תהיה ברירה אלא לרצות את הקהל עם עוד, ועוד ועוד.

ההמבורגר של אהרוני, נעים מאוד.

מושחזת, משויפת ומדויקת. היצירה של אהרוני

מדובר ביצירה מושחזת, משויפת ומדויקת, שעוגנה בשר טוב ומלתחתה "שמלה שקופה", כהגדרת אהרוני

כשנה וחצי לאחר שיחת קורונה-משלוחים ארוכה איתו, וכמעט שנה מאז שרשת הקצביות המצליחה של המשפחה הרחיבה את עצמה ברחוב שינקין לכדי דוכן עוף רוטיסרי, מתפנה אהרוני לשלב הטבעי הבא - המבורגר.

מדובר ביצירה מושחזת, משויפת ומדויקת, שעוגנה בשר טוב ומלתחתה "שמלה שקופה", כהגדרת אהרוני, בדמות איולי, עגבניה, בצל מוחמץ וגבינת אמנטל עדינה, וכחלק משאיפה כללית מתבקשת "לא להרוס את הטעם של הבשר". בהתאמה, לא תמצאו כאן תוספות רועשות, ולא איזו שאיפה ויראלית שתמציתה סטורי במקום ביס.

חצי המבורגר אחרי, אני יכול לספר שזה עובד. הלחמניות מוצלחות, פרי תהליך ממושך של סינון, ומצליחות להיות נוכחות בדיוק במידת החשיפה הנכונה. האיולי נותן קיק קל שבקלים, מצטרף לירקות ואז כולם משנים פוזיציה בבת-אחת, מפנים מקום לבשר ולגבינה.

המנה הזאת תוזנק השבוע לדרכה במסגרת פסטיבל תל אביב EAT, ואז תהפוך למוקד הסניף החדש של הקצביה החדשה בגני תקווה. מכונת צלייה אדירה, מתוזמנת ומתוקתקת (ההבטחה אומרת 67 שניות עד להמבורגר המושלם), תחליף את מחבת הפסים הביתית, אבל השורה התחתונה תהיה זהה - בשר, ואהרוני, וזה מספיק.

רוטיסרי סקסי, סנדביץ' עוד יותר סקסי

כשאהרוני עושה עוף בגריל

לכתבה המלאה
אהרוני'ס המבורגר, המבורגר של ישראל אהרוני, פסטיבל תל אביב EAT 2022. יניב גרנות, מערכת וואלה!
זה עובד. ההמבורגר של אהרוני/מערכת וואלה!, יניב גרנות
אהרוני'ס המבורגר, המבורגר של ישראל אהרוני, פסטיבל תל אביב EAT 2022. יניב גרנות, מערכת וואלה!
ביס במקום סטורי. ההמבורגר של אהרוני/מערכת וואלה!, יניב גרנות

האירוע הקולינרי הענקי בגן צ'רלס קלור בתל אביב רוכב כמובן עם ההשקה של אהרוני, אבל מציע במקביל עשרות דוכני מסעדות, משאיות אוכל, שפים ומנות טעימות אחרות במחירים נוחים ובלתי תל-אביביים של 25-40 שקלים.

יהיו גם טברנה יוונית ובמת הופעות חיות, מתחם DJ'S ופינות ישיבה רגועות יותר על קו החוף, אבל אנחנו כאן כדי לדבר על אוכל.

אז מה עוד יהיה כאן? "דיקסי" ו"פילדלפיה" של חיים כהן ימכרו כנפיים והום פרייז, כמובן, אך גם כריכים ועוגות גבינה, בעוד "יפו תל אביב" שלו תציע גירוס וכנאפה. "טש וטשה" הסימפטית תביא חינקלי וחצ'פורי, מקסיקנה ואגאדיר יעשו מקסיקני והמבורגרי, בהתאמה, ודלידה תיקח את שלוחת השיפודים המצוינת שלה עד המים.

פסטיבל תל אביב EAT. חיים יוסף,
תרבות השפע. פסטיבל תל אביב EAT/חיים יוסף

הלאה: וונג וניני האצ'י יתקפו מהמזרח, "סלון יווני" יתקתק לביבות כרישה ואת הגירסה שלו לגירוס, ואילו רחל בן אלול תביא את השפכטל שלה.

הדוכן של מסעדת מסה ימכור סלמון ואטריות סובה, דלעת וגם קובנה כמהין, לחמניות החלב הממכרות של גיא גמזו מאריא ונונונו יככבו עם גירסאות שרימפס, מק אנד צ'יז ומסקרפונה-בייגלה מלוח, ואורן אסידו מ-OLE יתפעל קטאייף שוק אווז וסיגרים.

יהיו גם "התרנגול הכחול" וביונד מיט, שואורום בייק האוס הנהדרות והסנדביץ' הטוניסאי של אלי מרמלה, "ברטון קרפרי" ומנאל איסמעיל, אבל הבנתם את העסק, וגם באינטרנט יש גבול לפירוט.

פסטיבל תל אביב Eat, גן צ'רלס קלור, תל אביב. ימים שני-חמישי, 23-26 במאי, משעה 18:00 ועד 23:00. פרטים נוספים כאן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully