וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בחיינו שנתנו צ'אנס, באנו עם מלא כוונות טובות, זה לא עבד

עודכן לאחרונה: 14.7.2022 / 8:07

נכון לכרגע, אברטו מנסה להיות העתק דהוי של "המסעדות ההן בתל אביב" וגם זה יוצא לה עקום

אברטו. אפיק גבאי,
מנות במסעדת אברטו/אפיק גבאי

קצת למעלה מחמש שנים חלפו מאז נפתחה בגדרה מסעדת אברטו. נכון לשעתו זה נראה כמו הבטחה. גדרה אמנם נכנסת, יחד עם חדרה, לקווי המתאר הגאוגרפיים התוחמים את מרכז הארץ, אבל כמו חדרה, בכל פרמטר שניתן להעלות על הדעת היא נחשבת כפריפריה לכל דבר ועניין; בוודאי בכל הנוגע להיצע קולינרי ובלייני. לכן, מקום חדש שנפתח במרחב גאוגרפי שאפיונו בכך שאינו אלא מדבר שממה הוא תמיד עניין חיובי ומעורר תקוות. ביקרתי באברטו כשנפתחה וקשה לומר שיצאתי מגדרי מהאיכויות שהופגנו בה. כמעט חמש וחצי שנים אחרי, ולאור מיני שינויים שהתרחשו במטבח שם, הגעתי לשם שוב, לתת צ'אנס לטראנס ולבחון אם ומה נשתנה.

אברטו מוגדרת כביסטרו עם נגיעות מקומיות עכשוויות והיא ממוקמת בקומת הכניסה של מלון הבוטיק ליר סנס. עיצובה מזכיר צרפתיות נושנה מעט ויש בה מספר חללים - פנימי, בר, חיצוני וגם חלל רביצה נעים, לאחרי האוכל. לח מדי עכשיו לשבת בחוץ וישבנו בפנים, ממוזגים היטב. התפריט מחולק בשיטה הקלאסית לראשונות ועיקריות, עם קטגוריית סלטים קצרה ודף ספיישלים, קצר אף הוא.

בתפריט יש טטאקי וטרטר, סלקים בטחינה וארטישוק ביוזו, סביצ'ה וסשימי דג, בורגר וטורטליני, פסטה ראגו ופילה דג עם ריזוטו אפונה; ומבט בו מעורר מידה של דילמה באשר להתייחסות אליו. אם לשפוט אותו ביחס למסעדות מודרניות עכשוויות הוא מעורר תחושה של מין העתק דהוי, ניסיון להיות כמו המסעדות ההן בתל אביב שהבעלים והשף דגמו יחד. מצד שני, אף אחד לא באמת מצפה למצוא בגדרה את ברוט, פרא או פסטל.

אברטו. נטלי יששכרי,
מסעדת אברטו/נטלי יששכרי

הזמנו ראשונות: טרטר טונה אדומה (72 שקלים) שהגיע מדף הספיישלים, טטאקי בקר (67 שקלים) ולחמי מחמצת (27 שקלים). הלחם, כמה פרוסות מאותו לחם, ללא גיוון, עם מעט שמן זית, היה סביר ולא יותר. כך לא מגישים מנת לחם ב-27 שקל. בטרטר הטונה האדומה היו שלוש חתיכות, בריוש חמאה זערוריות, מעין ריבועי ביס, עם טונה אדומה קצוצה, איולי לימון, צנונית, פלפל חריף, בצל ירוק ועלי אורגנו. הרכיב השומני, שהגיע מהבריוש ומהאיולי, היה כה דומיננטי שהאפיל על טעמי הטונה האדומה - דג עדין מאוד למי ששכח. לא נוצר כאן כל חיבור טעמים רלוונטי וגם לא נכון היה להציג את זה כראשונה, יותר כמנת פתיחה עם ביס ורבע לכל סועד.

את טטאקי הבקר הציגה המלצרית כ"מנה שמזכירה את 'חלונות ניו יורק' של הדסון, אם אתם מכירים". מכירים, מכירים; רק שכל קשר בין מה שקיבלנו באברטו לבינה הוא על אחריות המלצרית בלבד, או על מי ששלח אותה לדקלם בפני הסועדים את המשפט הלא נחוץ הזה. שישה נתחי פילה בקר דקים, אדומים מבפנים, ברוטב שבסיסו רוטב חמאה חומה, דבש, סויה, בצל ירוק ויוזו. טעמי הרוטב היו כה בוטים, הן ביסוד האומאמי והן ביסוד הגלוקוז, עד כי הזכירו רוטב למנת ילדים בקניון, לא משהו שמשתדך לפילה בקר דקיק צרוב MR. מנה מבישה בכל קנה מידה, גם סלחני.

לברק שלם בג'וספר (132 שקלים) תפקד כעיקרית ראשונה. לא היה בו שום דבר יוצא דופן בתוספים או בטיפול: סלט עשבים, קרעי תפוחי אדמה ודג שנעשה בשלמותו בתנור העצים. מכיוון שהעבודה בתנור עברה ללא פגע הוא יצא מוצלח. עסיסי דיו בפנים, עם טעמי עץ ואש. תפוחי האדמה והסלט היו נטולי ייחוד אמנם אבל הצליחו לחבור למנה פשוטה, קלאסית וקורקטית שהסתברה כיחידה המוצלחת בארוחה.

בשבוע שעבר

לפני 3 שנים הכרזנו עליה כאיטלקית הטובה בארץ, מאז העולם התהפך

לכתבה המלאה
טירמיסו במסעדת אברטו. נטלי יששכרי,
טירמיסו. תמצית הבנאליה/נטלי יששכרי

זה לא מה שאפשר לומר על העיקרית האחרת שדגמנו - ראגו שיכור (94 שקלים), שהתבססה על בשר מפורק בבישול ארוך ברוטב יין אדום וירקות שורש - מעין ורסיה פרטית של אברטו על פסטה ראגו, שהייתה איומה. מנת בשר מפורק כהלכתה צריכה להתפוצץ מטעמים. לא רק הבשר בה צריך להיות טעים, גם הנוזל. כאן, מעט הבשר במנה היה סר טעמים והנוזל דלוח. לצד פסטה שגרתית זו הייתה אחת ממנות הפסטה הבשרית הפחות טובות הזכורות לי במסעדה בכלל. מנה כושלת.

הטירמיסו (48 שקלים) שחלקנו היה תמצית הבנאליה. היה בו, לכאורה, כל מה שצריך: בישקוטים טבולים באספרסו, קרם זביונה, יין פורט ואבקת קקאו; אבל גם הוא, כמו מנות נוספות שאכלנו בערב הזה, הרגיש קצת לא מייצג רפרטואר של מסעדה שממתגת את עצמה סביב מקדמי איכות. אומר זאת כך, לא היינו מתפלאים לפגוש מנה כזו בבית קפה לא מפונפן במיוחד שקונה קינוחים מספק לא גבוה במיוחד. אני משוכנע שאת הקינוח הזה מכינים באברטו במלוא הכוונה. זה רק הופך את כל העסק למבאס אפילו יותר.

אז נתנו צ'אנס, עם מלוא הכוונה הטובה. לא עבד. מראש, כאמור, ויתרנו על המשאלה לגלות בגדרה מקום שממציא את גלגל הקולינריה מחדש. לנו די היה באוכל עכשווי גנרי שעשוי היטב. אלא שגם הניסיון לייצר אוכל כזה עולה באברטו על מהמורות רבות, שלא לדבר על שרטון. זו מסעדה שעוסקת בהצטיירות יותר מבמהות, שנראה שחסרה בה הבנת יסוד של קולינריה ושרמת הביצוע בה, רוב הזמן לפחות, לוקה מאוד. נמשיך לחכות בסבלנות למסעדה סבירה באיזור. אברטו לא מספקת את זה.

אברטו, שכביץ 5, גדרה, 08-6680066

חשבון:

טטאקי בקר - 67
טרטר טונה אדומה - 72
לחמי מחמצת - 27
דג בג'וספר - 132
ראגו שיכור - 94
טירמיסו - 48
בירה - 32
סך הכול: 473

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully