וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מגדלור של שפיות

טליה לוין

עודכן לאחרונה: 15.7.2022 / 10:32

טליה לוין חוגגת עשרים שנה בתל אביב, מעל הבר האהוב עליה, טועמת יינות מאיטליה ושותה עם פיות מול השקיעה

יש תאריכים שאנחנו נוצרים על לוח הלב סתם כך ללא משמעות או כוונה מוקדמת. איכשהו פתחתי את היומן כדי לחפש משהו וגיליתי שאוטוטו אני סוגרת 20 שנה של מגורים בתל אביב. אמנם, במקור אני מחולון, אבא שלי תל אביבי, ואת כל הילדות שלי עשיתי בדיזנגוף ובכיכר אתרים, אבל אפשר לומר שהיום בו העברתי את הכתובת במשרד הפנים מעיר החולות לעיר שחוברה לה יחדיו , גרה בי איזה שהוא מעגל קטן. אני אוהבת את העיר הזאת אהבת נפש, ואני יודעת שזה מאד אופנתי לדבר על כך שהיא חפורה, רועשת ומלוכלכת. אבל בדיוק כמו בן זוג אהוב אחרי עשרים שנה בה הספקת לראות גם את הצדדים הפחות יפים שלו, כך גם אני עם תל אביב.

כמו בכל יום הולדת בשנים האחרונות אני חוגגת בסטייקיישן. לראות את תל אביב מעיניה של תיירת. הרי מאז שעברתי לעיר אני כמעט לא מגיעה לשכונות מסוימות, ועניין של "מרחק", שלא היה בכלל אישיו כשעוד הייתי נערה מבריזנית מחולון שלקחה אוטובוסים בכל בוקר לעיר הגדולה, עניין של "מרחק" הופך להיות אישיו כשאת גרה בתל אביב. התירוץ בשנתיים האחרונות לחגוג פה היה קורונה, אבל גם עכשיו כשהשמיים פתוחים ידעתי שגם אם אעשה גיחה במוקדם או במאוחר אל יעד נחשק מעבר לים, אני צריכה להיות יום עם עצמי במלון "שלי".

מלון פבריק בת"א. אסף פינצ'וק, מערכת וואלה! NEWS
פבריק. המלון 'של טליה'/מערכת וואלה! NEWS, אסף פינצ'וק

ברצלונה בתל אביב

מכיוון שמדובר באייטם שאינו ממומן כלל, אפרסם כאן את שמו של המלון בגאווה, וראו זאת כהמלצה אישית מכל הלב. לפני שלוש שנים סיקרתי את רשת מלונות אטלס במסגרת כתבה, וביקרתי בכמה מלונות מקומיים של הרשת, אבל בפבריק היה משהו אחר. ברצלונה בתל אביב. ברחוב הבדים הכי נחשק בשנות השבעים והשמונים (נחלת בנימין) ומעל הבר האהוב עליי בעיר (הבושוויק), גיליתי מלון שמספק לי מפלט. מאז אני מקפידה להזמין לעצמי מידי שנה לילה לבד באזור יום ההולדת, רק אני עם מחשב ואם אפשר, אז בחדר עם מרפסת. ותמיד עם יין מהבית. הפעם היה זה טוסקנה, של ברנקיה, יין אדום חזק שהשתלב יופי עם 20 מעלות במזגן ושמיים לחים שהשתקפו מבחוץ.

עוד בוואלה!

"לא צריך להבין ביין. צריך ליהנות ממנו"

לכתבה המלאה
בושוויק חצר מלון פבריק. טליה לוין,
בושוויק. הבר האהוב עלי בעיר/טליה לוין

מגדלור באפלה

למחרת, חזרתי הביתה לצפון הישן של העיר. קצת עם ראש יותר מסודר, ואחרי שכתבתי עוד 20 עמודים במה שאולי עתיד יראה אור יום אחד. כחלק מהחגיגות, לקחתי חבר למגדלור. אפרופו ותק בתל אביב, אני זוכרת שביום העצמאות לפני 15 שנה, הייתי שם בתערוכה היסטורית של חברת החשמל. אזור צפון הנמל לא רק השתדרג מאז (דק מעץ ומדשאות), אלא שבשנה האחרונה החליטו סוף סוף לפתוח שם מעין קיוסק קפה ובירה עם מחצלות, שהופך את השקיעות התל אביביות לנחשקות ביותר למי שאוהב ושונא חול. בשבועות האחרונים החליטו "פיות היין" להכניס שיק גם במגדלור ולהכניס אפרטיבו ותפריט יין חדש! כל מה שהיה חסר במקום הזה. במהלך הקיץ האפרטיבו קבוע, יהיה פתוח כל יום עד 22:00 מומלץ לבוא ב- 18:00 לפני שקיעה, מחצלות עליהם.

המגדלור נמל תל אביב. תפריט יין. טליה לוין,
תפריט היין של המגדלור/טליה לוין

חבר חדש מפיאמונטה

"תשמעי זה היין הכי טוב ששתיתי לאחרונה", אמרה לי חברה טובה שכל המלצה שלה היא זהב, ואני מיד קפצתי ורצתי לחפש את הבקבוק לארוחת שישי החגיגית. וילה ספרינה, הוא יקב משפחתי קטן מפיאמונטה שמתמחה בייצור יין מענבי קורטז, מכרמים שנמצאים באזור גאבי.

וילה ספרינה פיאמונטה. טליה לוין,
עשה לנו טוב בלב/טליה לוין

עזבו את זה שרק צורת הבקבוק שלו עשתה לנו כיף על השולחן, מדובר ביין לבן ייבש עם חמיצות תפוחית מאד רכה ומעניינת בפה, הפרטנר טען שהטעם שלו משתנה לאורך הטעימה, ואף משתבח. המלצה: קוביית קרח בכוס מקפיצה אותו פלאים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully