וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במקום דרכון: יינות חדשים מפורטוגל

יאיר גת

עודכן לאחרונה: 12.7.2022 / 12:27

יקב משפחתי מאזור ליסבון, מציע שלושה יינות חדשים. נגישים, מעניינים ובכלל לא יקרים

סיפורו של היקב הפורטוגלי קינטה דה אלורנה החל לפני כשלוש מאות שנה, כאשר לוחם פורטוגלי שהצטיין בקרב באזור גואה בהודו, קיבל את התואר 'המרקיז הראשון מאלורנה', ממלך פורטוגל. הוא הקים אחוזה לא הרחק מליסבון שנמכרה לפני כמאה שנה למשפחת קארוסה והיא נמצאת בבעלותה עד היום.

בני הדור הצעיר של המשפחה, מקפידים, כמעט כמו כל יצרני היין בני זמננו, על קיימות, שקיפות ומעורבות חברתית, והיינות שלהם משלבים בין טכניקות מודרניות למסורתיות ובין זנים פורטוגליים מקומיים לזנים בינלאומיים. היינות מסדרת "קולייטה", שמשמעות שמה בעברית הוא "בציר", מתאפיינים בנגישות גבוהה ומציעים חשיפה לזנים לא מוכרים במחירים הוגנים במיוחד.

יקב קינטנה דה אלורנה, פורטוגל. יח"צ,
בית האחוזה. לא הרחק מליסבון/יח"צ

קינטה דה אלורנה, קולייטה, ברנקו 2020

שני זנים פורטוגליים: פרנאו פירס וארינטו, בתוספת סוביניון בלאן, מרכיבים את היין הלבן החביב והמרענן הזה. במפגש שלו עם האף עולים ניחוחות של פירות טרופיים, הדרים ומעט עשב ירוק. בפה מתגלה יין חמצמץ ומלא חיים, עם מבנה חד וטעמים מאוזנים. יתאים במיוחד למנות מעודנות יחסית כמו סלטים ודגים. מומלץ לקרר היטב. המחיר: 55 שקלים.

עוד בוואלה!

גראן קרוז: טעימה מהפורט הנמכר ביותר בעולם

לכתבה המלאה
יקב קינטנה דה אלורנה, פורטוגל. יח"צ,
בכרמים של יקב קינטה דה אלורנה, פורטוגל/יח"צ

קינטה דה אלורנה, קולייטה, רוזה 2020

טינטה רוריז, זן פורטוגלי נוסף וסירה מרכיבים את היין הזה בחלקים שווים. הצבע שלו אדום בהיר ובין הניחוחות שלו אפשר לזהות בקלות פירות אדומים, בעיקר דובדבנים. הטעמים מרוכזים ורעננים והסיומת מעודנת. אם אתם מתכננים ארוחה מבוססת סלטים, תכניסו אותו לתמונה, למרות שגם בפני עצמו הוא יופי של יין. המחיר: 55 שקלים

יקב קינטנה דה אלורנה, פורטוגל. יח"צ,
בכרמים של יקב קינטה דה אלורנה, פורטוגל/יח"צ

קינטה דה אלורנה, קולייטה, אדום 2019

הוא נעשה מענבי סירה, אליקנט בושה, קסטלאו וטינטה רוריז, שנבצרו ועובדו כל אחד נפרד לפני יצירת הבלנד הסופי. ין בעל צבע אדום כהה וריחות של פירות אדומים בשלים, שוקולד ותבלינים. טעמי הפרי הנקיים שלו המרקם הנעים והמבנה העגלגל, מאפשרים ליהנות ממנו גם בימים חמים, בתנאי כמובן שהוא מקורר כהלכה והמזגן עובד. המחיר: 55 שקלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully