וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לא צריך להבין ביין. צריך ליהנות ממנו"

טליה לוין

עודכן לאחרונה: 10.7.2022 / 12:24

סתווית גליקמן, מנהלת פיתוח ושיווק ביקב רמת הגולן, מספרת על השינויים שעבר מרכז המבקרים הוותיק. אלטרנטיבה לתורים בנתב"ג, גם בתחום היין

לפעמים הדבר הכי טוב שקרה לך בחיים נמצא מתחת לאף, אבל אתה לא מצליח לראות את זה. ככה זה באהבה, ככה זה עם טיולים, ככה זה כמעט עם כל דבר בחיים. ובזמן שכל עם ישראל ואשתו נוהרים לחוצלארץ בתורי עתק בנמל התעופה, אנחנו רוצים להראות לכם שיש אלטרנטיבה. גם בתחום היין.

בתקופת הפוסט קורונה, כולנו מחפשים בעיקר לצאת שוב ולחוות את כל מה שפספסנו במשך שנתיים. "דווקא הקורונה ששינתה הרבה דברים בחיינו, עשתה דברים טובים מאד ליקבים", אומרת סתוית גליקמן מנהלת פיתוח ושיווק ביקב רמת הגולן. שינויים בהרגלי השתיה של הישראלים, וגם ביקורים ביקב - האלטרנטיבה הכמעט יחידה שהייתה לישראלים בזמן שהשמיים היו סגורים.

יקב רמת הגולן. שער הכניסה. אורית גרינבוים-לירון,
ברוכים הבאים ליקב רמת הגולן/אורית גרינבוים-לירון

תבואו לבקר

"מרכז המבקרים הוותיק שלנו עובר שינויים רבים בימים אלה" מספרת גליקמן, "הבנו שזה הזמן להתחיל לחשוב מחוץ לקופסה ולתת ערך מוסף למבקרים מעבר לטעימות היין. זה קצת מיישר קו עם החוויה הצרכנית של היום, יש דגש גדול יותר על מה שהצרכן מקבל והקשבה גדולה יותר למה שהצרכן רוצה לקבל". מדובר בחלק מהשינויים שעוברים על היקב אחרי כניסתו של המנכ"ל החדש אסף בן דב רק לאחרונה. "החזון שלנו הוא להוביל את תרבות היין בישראל, וזה מה שאנחנו עושים שלושים שנה ביקב. אחת המטרות שלי כמנהלת השיווק הוא לשדרג את החוויה של טעימות היין".

עוד בוואלה!

נשים ברמה: קהילת 'השזרה' מבקרת ביקב רמת הגולן

לכתבה המלאה
יקב רמת הגולן. מרכז המבקרים. באדיבות היקב,
ערך מוסף מעבר ליין. מרכז המבקרים של יקב רמת הגולן/באדיבות היקב

את מתכוונת שזה כבר לא רק גבינות וטעימות יין?

"ההבנה היא שהצרכים של הקהל משתנים. אנחנו רואים במרכז המבקרים שאנשים מחפשים את החוויה האחרת, את הערך המוסף. אז כמובן שיש לנו את הבייסיק - שהוא הסיור בו המבקר חווה את הביקבוק, וחדר החביות וכיוצ"ב וכמובן את הטעימות של הסדרות שלנו מחרמון ועד ירדן, אבל אנחנו נותנים גם אופציה לסיור מעמיק יותר עם ג'יפים, ארוחת שף בבקתה, וסיור בכרמים כדי שלמבקרים תהיה חוויה מלאה גם בשטח".

גליקמן מסבירה שאחד הדברים המייחדים את יקבי רמת הגולן הוא החיבור לטרואר. "יש פה את כל המשתנים, ומעבר לעובדה שמדובר באמת ביין איכותי, האנשים שחווים את רמת הגולן לא רק היו ביקב אלא נוסעים בג'יפ ורואים את הבזלת, הצמחייה, הכרמים, הם מרגישים את הטמפרטורה הקרירה ורואים היכן בוצרים והיכן החלקה של הסוביניון בלאן למשל. זה נותן לך מכלול חוויתי לא רק של היין אלא גם של המקום, מכל זווית אפשרית".

ספארי לילה יקב רמת הגולן. עדי פרץ,
לא רק גבינות ויין. ספארי לילה ביקב רמת הגולן/עדי פרץ

"להביא את האופי של המקום מכל הכיוונים"

מי מכם שביקר ביקבים בבורדו בוודאי זוכר את חווית הרכיבה על האופניים מהיקב לכרם, והתחושה שרק בחו"ל זה יכול לקרות. אז מסתבר שזו חוויה שאפשר לעשות גם בישראל (במקום אופניים עם ג'יפ), בנסיעה של שעתיים בלבד, מול נופים שלא מביישים את אירופה, ובלי תורים בשדה.

"תרבות יין בעינינו היא קודם כל איך אנחנו חווים אותה, איך אנחנו יכולים לראות אותה קצת אחרת. זה משהו שאנחנו שמים עליו דגש בפעילות במרכז המבקרים שלנו. זה לא רק היין, אלא גם האוכל שמגיע ממחלבות ויצרנים מרמת הגולן. חשוב לנו מאד להביא את האופי של המקום מכל הכיוונים".

את הביקור והסיורים אפשר לעשות גם עם ילדים (לא קטנים מידי), ורצוי להזמין מקום מראש. אפשר לעשות במקום אירועים, מסיבות רווקות ולחגוג ימי הולדת, אבל גם סתם להגיע בימי שישי (היקב כשר ונסגר בכניסת השבת), ולהעביר צהריים של קיץ, בלי שום סיבה. כי לא צריך באמת סיבה כדי לשתות יין.

יקב רמת הגולן, ירדן ברוט רוזה. דייויד סילברמן,
טעימת יין ביקב רמת הגולן. לא צריך להבין כדי ליהנות/דייויד סילברמן

קודם כל, תיהנו

"חשוב לי לומר שלא צריך להבין ביין" מוסיפה גליקמן, "אלא קודם כל להנות ממנו. אנחנו יכולים לעזור, ולכוון על מה לשים לב במהלך טעימה, ואולי גם לספר קצת על הפילוסופיה של היינן מאחורי הסדרה, אבל את לא חייבת להבין כדי להנות מהשתייה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully