וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רדלר: אופס הוא עשה את זה שוב, מקום חדש ולוהט לשף מושיקו גמליאלי

עודכן לאחרונה: 11.9.2022 / 10:48

יותר מדי דברים במקום הזה, גורמים לנו להמר עליו כהבטחה הגדולה של סוף קיץ 2022

רדלר. עמית גירון,
רדלר. וולקאם/עמית גירון

קיץ 2022 הביא עמו פתיחות של לא מעט מסעדות, כמה מהן ישרדו או יהפכו להיות משמעותיות בסצנה הקולינרית המקומית? ימים יגידו. אם אנחנו צריכים לשים את הז'יטונים שלנו על אחת, אנחנו כנראה נלך על רדלר החדשה, שאחרי הרצה של כמה שבועות, נפתחה בשבוע שעבר לקהל הרחב.

אז מה ברדלר גרם לנו לתחושה הזאת? חיבור של יותר מדי דברים, שפשוט עובדים. השף מושיקו גמליאלי, פשוט יודע לעשות מסעדות. הוא עשה את זה עם מונא הירושלמית הנהדרת, ששומרת על יציבות ופופולאריות כבר שנים, נווה מדבר ירושלמי, שכל ארוחה בה היא הצלחה בטוחה. אחרי לא מעט שנים בהן היה לו נוח להישאר בממלכה הירושלמית שלו, והוא נמנע מלהתערבב בסצנה התל אביבית הסבוכה, לפני שלוש וחצי שנים, משהו שם השתחרר, וכשזה השתחרר, זה היה בום. בר 51 הפך במהרה לאחד ממקומות הבילוי המוצלחים ביותר בתל אביב, כזה שמלא מדי ערב, מצליח לספק אוכל נהדר, לצד אווירה קז'ואלית ומשחוררת.

בשנה האחרונה, הרגיש גמליאלי, שהוא בשל לפרויקט הבא "בא לי צעצועים יותר גדולים, הבר קטן בסופו של דבר, אני יודע לעשות עוד דברים" אמר לנו גמליאלי בראיון לפני מספר חודשים, בהתייחס למקום החדש.

ובכן, הוא בהחלט יודע.

רדלר. דן פרץ,
שורטריב טלה ברדלר החדשה/דן פרץ

רדלר, נפתחה בפינת הרחובות אחד העם ונחלת בנימין, בבניין יפייפה לשימור. היא נקראת על שמו של יהושוע רדלר בנימין, ממייסדי ת"א ובעליו המקורי של הבניין שהוקם ב-1904. רדלר, היה מה שנוהגים היום לכנות "תל אביבי של פעם" ואנשי המקום ניסו להביא את הרוח הזאת שתדבק גם במסעדה עצמה.

מי שעומד יחד עם גמליאלי מאחורי המסעדה הם המסעדן נדב לאור (צ'יקטי, טאיזו, וקפה פופולר) ועומר כצמן, שותפו של לאור שכבר למעלה מעשור אחראי על כמה ממקומות הבילוי המובילים בעיר. יחד גיבשו השלושה חזון של מקום שישלב מסעדנות ברמה גבוהה במעטפת של בראסרי "כמו אלו שאנחנו מכירים מלונדון או פריז אבל עם הישירות של ת"א".

"אנחנו פותחים עסקים שהיינו רוצים לבלות בהם" הם מסבירים "זה נשמע טריוויאלי אבל זה ממש לא. אנחנו אף פעם לא ניגשים לעסק כי הוא 'מסחרי' או 'נכון כלכלית'. זהו גם שלב חדש בהתפתחות המקצועית והאישית של כולנו - מקום בוגר יותר, שמתאים לנקודת הזמן בחיים בה אנחנו נמצאים היום".

עוד בוואלה!

וינונה פוראבר: כשנבחרת חלומות מפנטזת על מקום שעושה כבוד לת"א

לכתבה המלאה
רדלר. דן פרץ,
טטאקי דג ים לבן עם קישואים ופסטו צ'ילי ירוק/דן פרץ

החלל של רדלר מרווח ומזמין, מעוצב למשעי, אך עם זאת מרגיש חמים. יש אפשרויות ישיבה שונות, בר, שולחנות גבוהים ושולחנות רגילים. יש בר נוסף, דרכו נכנסים, שמשמש גם מקום לקבלת פנים נעימה יותר, עבור לקוחות מזדמנים או כאלו שממתינים לשולחן. שם מוגש גם תפריט המסעדה, בהמשך יוגש בו תפריט נשנונים שונה מעט.

האוכל ברדלר מזוהה עם היד של גמליאלי ומתורגם למנות בראסרי עדכניות: פשוט מבחינת טעמים, משמח את החיך ומעלה חיוך. הארוחה בנויה ממספר סבבים של מנות שמוגשות למרכז שולחן: תחילה ביסים זריזים, אח"כ מנות ראשונות קלילות וההמשך - מבחר עשיר של מנות ביניים.

התפריט נע על הציר שבין כפרי לאורבני, אירופה הקלאסית ומודרנה ומתאפיין בהיצע רב של ירקות, דגים, בצקים שנאפים במקום ומנות לוהטות שיוצאות מתנור עשן. "אני מאמין בחוויה ששמה דגש על כל הפרטים אך עושה את זה פשוט, גבוה ונכון" ממשיך גמליאלי בקו המאפיין אותו, עליו סיפר לנו ארכוכות לא מזמן "לשם הדיוק ולא לשם הראווה. הבשורה היא באוצרות המנות ובחיבור נכון ביניהן".

מושיקו גמליאלי. דן פרץ,
מושיקו גמליאל. פשוט גבוה ונכון/דן פרץ

אז מה אוכלים?

התפריט מחולק לשלושה חלקים, פתיחים, ביניים והמשך. בלי פנינים והתחכמויות מיותרות להן התרגלנו (לצערנו) בשנים האחרונות. מאוד ישיר, נהיר וברור, קצת כמו האוכל של גמליאלי עצמו. באגף הפתיחים יש פיקנייה כבושה עם גבינת רקלט (46 שקלים), דג ים כבוש - ארבע פרוסות של טונה אדומה טרייה בשמן זית (38 שקלים), בריוש קלוי עם חמאת מיסו, אבוקדו ודג ים (52 שקלים), יש קרוקט בייקון לצד איולי מעושן (42 שקלים), סלקים עם עגבניות מפוחמות, ריג'לה ופקורינו (44 שקלים) וסשימי דג ים לצד חציל שרוף (54 שקלים).

בין מנות הביניים, הגדולות יותר תמצאו ברוקומיני מעושן עם ויניגרט מיסו חריף (46 שקלים), פוקאצ'ה עם זוקיני צלוי, דליס דה בורגון ותאנה (48 שקלים), טטאקי דג ים לבן עם קישואים ופסטו צ'ילי ירוק (78 שקלים), סלט ירקות פריכים, ליטל ג'אם וגבינה מלוחה (54 שקלים), בטן חזיר בדמי גלאס (82 שקלים),
ספגטיני סרטנים 82 שקלים), מולים (76 שקלים), וקלמארי עם פלפלים כבושים ודלעת בציר ירקות מעושנים (74 שקלים).

אם תרצו להתקדם הלאה למנות גדולות יותר תוכל להנות מטורטליני לחי ועשבים בציר בקר פרסי (94 שקלים), שקדי עגל על קרם שעועית עם עגבניה שרופה וצ'ימיצ'ורי (84 שקלים), לברק בפחמים עם סלסה שיפקה, יוגורט וסומק (118 שקלים), פפרדלה בחמאת מרווה לימונית (74 שקלים) ושורט ריב טלה בגלייז תמרינדי ולוביה (98 שקלים), שיפוד לוקוס על פסטה טרופייה בציר בויאבז, חציל ופלפל קלוי (124 שקלים), וגם סינטה עם חלמון כבוש וסויה (168 שקלים).

רדלר. עמית גירון,
בר הכניסה לרדלר. חווית בילוי אחרת/עמית גירון
seperator

גם לכאן, כמו לבר 51, הספיקה כבר לנהור שורה של אנשי ברנז'ה וכוכבים מקומיים בשבועות ההרצה הראשונים של המקום, מה שסימן מיד את רדלר כ"מקום הנכון של הרגע". יחד עם זאת, גמליאלי ושותפיו, הצליחו ליצור מקום שמדבר בגובה העיניים, מקום בילוי נעים ומזמין לכולם, תפריט נגיש, מחירים שלא איבדו פרופורציה, וכזה שמשאיר טעם של עוד, עד הביקור הבא.

רדלר, נחלת בנימין 48, טלפון: 03-7283830, לאתר המסעדה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully