וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פסגה לבנה: חמישה עשר גוונים של ריזלינג ישראלי

מירה איתן

עודכן לאחרונה: 6.10.2022 / 16:08

חמישה עשר יצרנים ישראלים, התקבצו ביקב ספרה והציגו את יינות הריזלינג שלהם. מירה איתן, חובבת ריזלינג ידועה, הייתה שם וטעמה את כולם

ריזלינג, הזן הלבן האהוב עלי ביותר, הוא זן ענבים רב גוני ייחודי, שמוצאו בחבל הריין שבגרמניה, כלומר באזור קר. באזורים קרים מתגלים יינות הריזלינג במלוא תפארתם, ולא כל כך מובן מאליו שהזן הזה יקלט בהצלחה בארצנו החמה. מדובר בזן ארומטי, בעל ריחות פרחוניים ומבושמים, עם רמת חומציות גבוהה, לעתים עוקצנית.

מזן הענבים הזה ניתן לייצר יינות יבשים, חצי יבשים, מתוקים ומבעבעים, קלילים ומלאים. כשהיינות צעירים הם בעלי מאפיינים ארומטיים פירותיים: תפוחים, הדרים, פירות טרופיים ופרחים. לעתים הם גם ירקרקים. בהתבגרותם הם יהיו יותר דבשיים, קלויים ומעושנים, עם ניחוחות של פירות יבשים, ולרוב מינרליים ופטרוליים. בשל החומציות הגבוהה שלהם, הם מתאימים גם ליישון ממושך, עד כדי עשרות רבות של שנים. איך לא, כשיש לך חמיצות גבוהה ומרעננת, איזון טעמים מושלם, עומק, ייחודיות ותחכום.

יקב ספרה בגבעת ישעיהו, שמתמחה ביינות לבנים, אהוב על ועל ידי רבים, גם הודות ליינות שלו וגם הודות לאנשים שמאחוריו: סימה ודורון רב-הון. בחודש שעבר התקיימה ביקב טעימה מיוחדת תחת הכותרת "פסגת הריזלינג" בה הציגו חמישה עשר יקבים ישראלים את יינות הריזלינג שלהם. יינות מרשימים, דומים במקצת אחד לשני ועם זאת גם כל כך שונים, בהתאם לסגנון האישי של היינן, ולמאפיינים של אזורי הגידול.

דורון וסימה רב-הון. יקב ספרה. אילן נחום,
דורון וסימה רב-הון, יקב ספרה/אילן נחום

יקב טפרברג, ריזלינג בציר מאוחר 2020

יין קינוח מתוק, עם ניחוחות עשירים של פירות טרופיים, אפרסק, וניל. בפה רעננות חומצית המאזנת את המתיקות, גוף בינוני עד מלא וסיומת מתוקה ועשירה. המחיר: 50 שקלים.

עוד בוואלה!

שי לחג: מארזי יין ואלכוהול לחגים

לכתבה המלאה

יקב רמת הגולן, גמלא, ריזלינג 2021

ריזלינג חצי יבש, עם ניחוחות מורכבים של פרי הדר ואגסים, פרחוניות נעימה ועשבוניות מעודנת. המבנה קל עד בינוני, המתקתקות הקלילה נתמכת בחמיצות יפה, והסיומת נעימה. המחיר: 55 שקלים.

יקב רמת הגולן, גמלא, ריזלינג. יח"צ,
מתקתקות קלילה וסיומת נעימה/יח"צ

יקבי ברקן, בטא, ריזלינג 2021

יין פשוט, נעים וחביב, עם ניחוחות של פירות קיץ לבנים ונגיעות של סוכריות, ציפורן ואגוז מוסקט. המבנה קל עד בינוני והטעמים מזכירים תפוחים ירוקים, אגס והדרים. המחיר: 84 שקלים.

ברקן, בטא, ריזלינג. יח"צ,
נעים וחביב/יח"צ

יקבי כרמל, ריזלינג קאיומי 2017

מינראלי מהרגע הראשון, עם ירקרקות נעימה וניחוחות הדרים רעננים. המרקם חלק ונעים והחמיצות נהדרת. המחיר: 90 שקלים

יקבי כרמל, ריזלינג קאיומי 2015

יין עם מאפייני התיישנות יפים. ניחוחות של פרחים לבנים, תפוחים ירוקים, ליים, פטריות, מינרלים ותיבול נעים, המבנה מלא, הטעמים מאוזנים ומתובלים, והחמיצות הנהדרת בולטת גם בסיומת.

יקבי כרמל, ריזלינג קאיומי. איל קרן,
מינראלי מהרגע הראשון/איל קרן

יקב הר אודם, ריזלינג וולקני 2020

ענבי הריזלינג שגדלו באזור צפוני גבוה, יצרו יין יבש, נקי ודי עדין, עם ניחוחות עשירים של תפוחים ירוקים, אגסים ולימון. בפה ניתן להרגיש חמיצות מרעננת ומרירות קלילה. המחיר: 90 שקלים.

יקב כישור, ריזלינג חצי יבש 2019

יין חצי יבש, עם ניחוחות פרי בשל, וטעמים מאוזנים היטב, שנעים בין חומציות רעננה למתיקות. הסיומת יבשה, מפתיעה ומעניינת. המחיר: 95 שקלים.

יקב כישור, ריזלינג יבש 2021

יין יבש וחד, עם ניחוחות קיציים של משמש, אפרסק ותפוזים, בפה ניתן להרגיש חמיצות מרשימה, מינרליות כמעט מלוחה, תיבול נעים, וסיומת עוקצנית מתובלת. המחיר: 95 שקלים.

יין ריזלינג של יקב כישור. צילום:
יחצ,
תיבול נעים וסיומת עוקצנית/צילום: יחצ

יקב מרגלית, ריזלינג 2020

יין מורכב ועשיר, עם ניחוחות פרחוניים נהדרים, משולבים בריחות דבש, משמשים הדרים ומינרלים. בפה מורגשת מתקתקות קלילה נעימה שמתאזנת בחמיצות גבוהה ומרעננת, והסיומת מרשימה במיוחד. המחיר: 100 שקלים.

יקב גיתו, ריזלינג 2021

ביקב הקטן בהוד השרון נוצר ריזלינג אלגנטי ומאוזן, עם ניחוחות פירותיים בצד מינרליות וחומציות נעימה ומעודנת. בפה מורגשת פריכות נעימה והסיומת ארוכה. המחיר: 110 שקלים

יקב ויתקין, ריזלינג 2020

מהודק, לימוני, מינרלי, נקי וטהור, עם ניחוחות נעימים של פרחים, ליים וג'ינג'ר. חמיצות נפלאה ומאוזנת וסיומת ארוכה ונעימה. המחיר: 110 שקלים.

יקב ויתקין, ריזלינג 2013

היין המרשים והקלאסי ביותר לטעמי. חד ומינראלי, עם פרי עשיר, וחמיצות נעימה ועוקצנית. יין שהתיישן נפלא וימשיך ויתיישן עוד מספר שנים.

ויתקין, ריזלינג, יין לבן. יח"צ,
קלאסי ומרשים/יח"צ

Wines by Dror ריזלינג 2021

אחרי שנים של עבודה בכרמים וביקבים שונים יצא דרור אנגלשטיין לדרך עצמאית ומייצר יינות משלו. הריזלינג של דרור מורכב וארומטי, עם ניחוחות של פירות ופרחים, חמיצות יפה ומאוזנת וסיומת מושכת. המחיר: 110 שקלים.

יקב שירן, ריזלינג 2020

הריזלינג הראשון של היקב. יין יבש ומאופק, פטרולי ונעים, עם ניחוחות פרחוניים ופירותיים, חמיצות גבוהה, אך לא מדי, וסיומת נעימה ואופיינית לזן. המחיר: 110 שקלים.

יקב בר מאור, ריזלינג 'חמור' 2020

יין חד, עם ניחוחות של תפוחים ירוקים, ליים, אפרסק ומינרליות שמנצחת על כולם. בפה חמיצות נהדרת שתאזן גם מנות עשירות וכבדות. המחיר: 110 שקלים.

יקב ספרה, ריזלינג 2021

שופע, פרחוני ומבושם מצד אחד, ומאופק ועשבוני מאידך. בפה חומציות גבוהה ומרעננת המוליכה לסיומת נעימה, מפתה ומתמשכת. המחיר: 115 שקלים

Sphera, White Concepts, Riesling 2020. יח"צ,
פרחוני, מבושם ומאופק/יח"צ

יקב מיקה, ריזלינג 2021

אלגנטי, נקי ומעודן, עם ניחוחות מאופקים של פירות קיץ, אפרסק ומשמש, ומינרליות מרעננת, וטעמים חדים ואלגנטיים. המחיר: 120 שקלים.

יקב פלטר, ריזלינג 2020

יין צפוני יבש ועשיר עם ניחוחות נדיבים ובשלים של מלון, אננס, משמש ופרחוניות נעימה. הטעמים חמצמצים ונעימים והסיומת ארוכה ויבשה. המחיר: 120 שקלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully