וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פעם הוא בישל לעשירי ישראל במול ים, היום הוא רק רוצה להאכיל את משפחות העמק

עודכן לאחרונה: 25.11.2022 / 8:49

אחרי ההצלחה של רוברטה וינצ'י בפרדס חנה, עידו פיינר פותח את עמק בראסרי במשמר השרון, ומשלים באופן סופי את המהפך מתחילת הקריירה

עמק בראסרי. שני הלוי,
עמק בראסרי/שני הלוי

בשנת 2016 פתח השף עידו פיינר את מסעדת גריג, ברחוב אחד העם בתל אביב. למרות הביקורות הטובות שקיבלה המסעדה, ברור היה שלפיינר יהיה קשה להגיע עמה אל לבו של הקהל הרחב. השמרנות האירופאית הקלאסית שהגיש בגריג, כשף יוצא מול ים, לא התאימה לקהל הישראלי, לא של אז, ובטח גם לא לזה של היום.

"למסעדת גריג של עידו פיינר, לשעבר סו-שף במול ים, יש את כל הקלפים להיות מסעדת שף קלאסית מצליחה. עם אוכל טוב ותמחור שפוי היא יכולה להיות הדבר הבא, אם רק תמצא את האיזון בין הקלאסיות הכבדה לאהבת הקהל לגימיקים קלילים". כתב עליה כאן אבי אפרתי, שנה לאחר שנפתחה. לא הרבה זמן אח"כ החליט פיינר לסגור את גריג, יחד עם בת הזוג שלו, שי שבח, הם החליטו לברוח מהחיים התל אביבים, אל חיי הכפר.

עמק בראסרי. שני הלוי,
הרוסטביף של עמק בראסרי, פרשנות מקומית/שני הלוי

דווקא כשיצא מת"א הצליח פיינר לקלוע באמת אל לב המיינסטרים. רוברטה וינצ'י אותה פתח בפרדס חנה, הפכה במהרה לקונצנזוס, מסעדה איטלקית, שאין עוד הרבה כמוה בארץ, וכזאת שגרמה (ועדיין גורמת) גם לתל אביבים, להגיע אליה במיוחד.

זה המשיך עם רוברטה'ס בורגר, ההמבורגריה שפתח פיינר בלב שכונת המגורים של הרצליה, וכעת הבשילה העת לפרויקט הבא - עמק בראסרי.

אם צריך לספר במשפט אחד את הסיפור מאחורי המקום זה יהיה "עמק בראסרי היא חלום משותף של שלושה מסעדנים תושבי עמק חפר, לפתוח מסעדה ליד הבית".

עמק בראסרי. שני הלוי,
עידו פיינר, דווקא מחוץ לת"א הצליח להגיע אל הקהלל הרחב/שני הלוי

השף פיינר ורז אלמוג (שותפו לאורך הדרך) חברו הפעם לאורן מגידס (אנאמרו), ופתחו את המסעדה בלב עמק חפר, במתחם משמר השרון (צומת העוגן), שם הם מגישים תפריט בראסרי רחב המבוסס ברובו על חומרי גלם מיצרנים ומגדלים בעמק חפר.

בבניית התפריט ובעיצוב המסעדה שולבו מאפיינים של הבראסרי הקלאסי, שמקורו בצרפת, אליהם הם חיברו את הטעמים והחוויה המקומית החמה והביתית של עמק חפר. את המחבתות הכבדות עם החמאה הם המירו בפחמים, ואת הבגט הקלאסי החליפו בפיתה שנאפית במקום עם זעתר, דואה וגבינה מלוחה. אם תחפשו הגדרה לבראסרי ישראלי, כנראה שתמצאו אותה בדיוק כאן.

מעלה עלה, הנמצאת ממש בסמוך למסעדה, מגיעים הירקות, בנוסף לתוצרת החקלאית שעידו מביא מחוות קיימא בארותיים, שהוקמה על ידי משפחתה של אשתו, שי. הגבינות מגיעות ממשק יעקבס בכפר הרא"ה ומהמחלבה הקטנה בגבעת חיים, כשלצד יצרנים ומגדלים מהסביבה הקרובה למסעדה, עידו בחר להמשיך לבשל בעמק בראסרי עם בשר בקר ממשק שניידר ברמת הגולן ועופות לולו שגדלים בלולי חופש בגליל.

עוד בוואלה! אוכל

"אני לא מוכן לפתוח מסעדות שאנשים יבואו אליהן פעם בשנה"

לכתבה המלאה
עמק בראסרי. שני הלוי,
את הבגט החליפה פיצה עם זעתר/שני הלוי

הפרויקט הזה התבשל אצל פיינר לא מעט זמן, כבר לפני הקורונה הוא ואלמוג אמורים היו לחתום על מקום חדש, מה שבסוף לא קרה. "בשנתיים האחרונות כבר זלגו לתפריט של רוברטה מנות שלא היו צריכות להיות בו, ששייכות לכאן, רק כי לא הייתה לנו סבלנות כבר לעשות את זה".

התפריט בעמק בראסרי מציע מבחר גדול של מנות ראשונות, פיתות ולחמים שנאפים במקום, פסטות, דגים ובשר, כשהרעיון הוא שיהיה זה בית קולינרי לכל תושבי העמק, אם זה לארוחה משפחתית עם הילדים, ערב עם חברים או דייט זוגי.

בין המנות בתפריט רוסטביף בקר ממשק שניידר עם איולי עמבה וירקות מוחמצים (62 שקלים), ברוסקטה תבשיל ירוקים שמלווה את עידו בעונת החורף עוד מימי גריג (58 שקלים), קרודו מוסר ים עם מיץ עגבניות, צלפים, גבינה מלוחה ושמן זית (66 שקלים), קלמרטה תבשיל דגים עם שום, חמאה, יין לבן ועשבי תיבול (88 שקלים), שניצל אמריקן בלחמניית בריוש עם רוטב טרטר, חסה בוינגרט וצ'יפס כרוב (78 שקלים), ביף בורגניון עם פירה תפוחי אדמה ושורט ריב לילה בג'וספר עם רוטב פלפלים חריפים מעושנים ופולנטה (110 שקלים). גם הפטוצ'יני עגבניות (58 שקלים) והפפרדלה קרם לימון (66 שקלים), שהיו בתפריט של גריג והמשיכו לרוברטה וינצ'י, ממשיכות עם עידו לעמק ומקבלות פרשנות חדשה.

בקינוחים תמצאו נמסיס שוקולד השחר, קרם בוואריה כמו של פעם עם טורט קפה וסירופ שוקולד, סברינה קלאסית עם בלאן דה גלילי יוליוס והדרים, פנקוטה עם וניל מונילה וידה ורוטב קרמל ועוד.

עמק בראסרי. שני הלוי,
קלמטרה תבשיל דייגים/שני הלוי

למרות ההצלחות של השנים האחרונות, פיינר, אולי כמו כל ששף ניגש לפרויקט חדש, פותח עם לא מעט חששות "כאן יש משהו יותר מלחיץ מאשר בתל-אביב. אני מרגיש שבתל אביב גם אם הייתה לך חוויה לא טובה במסעדה יתנו לך עוד צ'אנס, כאן הקהל יותר חשדן, דווקא בגלל שאין עוד הרבה אלטרנטיבות באיזור, בוחנים אותך על כל פרט, על המחיר, ועל הגודל של המנה, וגם במבחן התוצאה, ואם הלקוח לא ירגיש שהוא קיבל כאן תמורה, הוא לא יחזור פעם שנייה. אם ניכשל זה יהיה קשה מאוד, אבל אם נצליח, זה יהיה פתח להגשמת חלומות רבים שנמצאים אצלנו בקנה":

עמק בראסרי, מתחם משמר השרון, צומת העוגן, 077-9800322, שעות פעילות בתקופת ההרצה: בימים שבת עד חמישי 18:00-23:00 בימי שישי 12:00-16:00, בהמשך בכל ימות השבוע 12:00-23:00

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully