וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תל אביב גרוב: היין הישראלי שהזיז את לוס-אנג'לס

זיו לנצ'נר

עודכן לאחרונה: 27.11.2022 / 18:10

שלושה שפים וסומלייה אחד, הרחיקו עד החוף המערבי של ארה"ב, כדי להביא לאלפי פודי'ז אמריקאים את בשורת האוכל התל-אביבי והיין הישראלי. היה גרובי

"להיות השגרירים של הקולינריה הישראלית בעולם, אבל לא שוב דרך אוכל מסורתי, צילומים של הכותל ויד ושם, אלא בלהביא את תל אביב העכשווית, עם האמנות העכשווית. ההשראה והאווירה של תל אביב בטעם, בריח ובצליל".

האני מאמינ.ה הזה, מפי אשת יחסי הציבור והיזמית הקולינרית אורלי סגל, אחת שיודעת דבר או שניים על גרוב, מתאר את סדרת אירועי הפופ אפ הקולינריים "תל אביב גרוב"' אותם יזמה בלוס אנג'לס, ארצות הברית, בשלהי אוקטובר האחרון.

תל אביב גרוב. שף יואב שוורד מארח בלוס אנג'לס. רה דרייפוס,
שף יואב שוורד, מארח/רה דרייפוס

שלושה ימים של אירועים

שלושה ימים של קבלות פנים, מסיבות וארוחות הבליטו את ביצועיהם של השפים הישראלים קובי בכר, יהונתן שרביט ודנה לי ברמן, של יקב בנימינה ושל הסומלייה אפי כוץ, שהתאים את היינות לתפריטים. הארוחות. סביבם היו גם מוזיקה שניגן די.ג'יי ישראלי ויצירות וידאו ארט של אמנים ישראלים, אבל הנושאים העיקריים היו האוכל והיין.

תל אביב גרוב. יינות יקב בנימינה. רה דרייפוס,
הכוכב הלבן. בנימינה, המושבה, שרדונה/רה דרייפוס

שרדונה צנוע שהצליח להפתיע

מסעדות בסגנונות מגוונים אירחו את השפים הישראלים: דיווינו (איטלקית־קרואטית), סנטולינה (ים תיכונית), נקסט דור (פיוז'ן), סבידה (דגים ופירות ים) ונוּאה (ים תיכונית). רק אחת מהן, נקסט דור, כשרה. ביו היינות, כולם על טהרת נותן החסות יקב בנימינה, כיכבו בעיקר היינות מסדרת אבני החושן: אודם 2015 (סירה) ותרשיש (קברנה סוביניון, זן אהוב על הקהילה היהודית בארצות הברית) נמזג גם שרדונה מהסדרה הזו, אבל לדברי מנהל השיווק של בנימינה, עומר בן חורין, הלהיט הלבן היה שרדונה רענן, פירותי ונטול החבית מסדרת המושבה.

שף דנה לי ברמן, שף יונתן שרביט, סומלייה אפי קוץ. גיל אבירם,
מימין לשמאל: אפי כוץ, סומלייה, שף דנה לי ברמן, שף יונתן שרביט/גיל אבירם

מגלים את אמריקה

המארגנים מתארים הצלחה גדולה. סגל מספרת שבאירועים נכחו בסך הכל קרוב ל־3,000 איש ושהקהל הורכב לא רק מיהודים ומישראלים החיים בלוס אנג'לס אלא גם מפודי'ז אמריקאים. הם הכירו לפני כן אוכל ים תיכוני, היא אומרת, אבל לא פגשו אוכל כזה. התגובות היו נלהבות בהתאם.

"ברמה הקולינרית אנשים התחברו מאוד לחומרי הגלם, לתבלינים, לטעמים החזקים", בן חורין מעיד. "היה מרגש גם לראות את הגילוי שלהם את היין הישראלי, את היכולות שיש לנו בסוגי טרואר שונים, את הגיוון. ישבתי עם מבקרת האוכל של האל.איי טיימס, והיא הייתה בהתרגשות. גילינו לה משהו חדש".

יינות בנימינה. תל אביב גרוב. רה דרייפוס,
לוס אנג'לס מגלה את היין הישראלי/רה דרייפוס

תחילתה של מסורת

בן חורין מודה שלא ציפה לחיבוק כזה מהתקשורת המקומית ושהופתע גם מהביקוש הגדול. "הבטיחו לי שהמסעדות יהיו מלאות, אבל לראות את שורת האנשים שממתינה מחוץ למסעדה לשולחן שיתפנה, זו חוויה טובה מאוד. לא דמיינו שזה יתרום לנו ולמותג היינות הישראליים כל כך הרבה. הצעות עסקיות זרמו בעקבות המיזם הזה. נוספו ליקב לקוחות חדשים ממסעדות באזור לוס אנג'לס, הרחבנו את מגוון היינות שלנו בשוק האמריקאי והתקבלו בקשות מגורמים שונים לייצר פרייבט לייבל עם היקב".

אורלי סגל. תל אביב גרוב. גיל אבירם,
יודעת דבר או שניים על גרוב. אורלי סגל/גיל אבירם

עם האוכל, והיין, ובעיקר ההצלחה, בא התיאבון. אורלי סגל מעדכנת שתל אביב גרוב עומד להיות מסורת ולהתקיים מדי אוקטובר בלוס אנג'לס. לפני כן, בפברואר, צפויים אירועים דומים באל.איי וגם בניו יורק. במקביל, העיניים נשואות לשיקגו, לסן פרנסיסקו ולדנבר, ובטווח הארוך יותר גם אירופה על הכוונת. המטרה והרעיון יהיו זהים, אבל התוכן יתפתח לסדנאות בישול, לטעימת שמני זית ועוד כהנה. גרוב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully