וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה תשתו: המלצות לסופ"ש מושחת

אסנת גואטה

עודכן לאחרונה: 8.12.2022 / 18:34

לרגל היום הבינלאומי למאבק בשחיתות, שחל בתשיעי בדצמבר, הכנו רשימת המלצות מושחתת במיוחד: שני יינות מאיטליה, בר יין אחד בלווינסקי, תערוכת סופגניות ברמת-אביב, וקצת קלבדוס לקינוח

יין לסופ"ש: רנאטו ראטי, איטליה

רנאטו ראטי למד ייננות באלבה. בשנת 1965 הוא רכש את הכרם הראשון שלו בליבו של אזור ברולו, וארבע שנים לאחר מכן, הצטרף אליו אחיינו מאסימו מרטינלי. יחד, הם שברו את המסורת האיטלקית, ייצרו יינות נועזים ושונים בתפיסה ממה שהיו מיצרים בברולו ואף הקימו את מוזיאון היין של רנאטו ראטי, בכנסיה עתיקה ששיפצו. לאחר מותו של ראטי, לקח בנו את העניינים לידיים ובנה מחדש את היקב. שני יינות חדשים של רנאטו ראטי 2 יינות חדשים הגיעו לאחרונה לישראל ושווה לטעום אותם:

רנאטו ראטי, ברברה ד'אסטי באטליונה: אדום יבש מענבי ברברה, שעוברים מעיכה והתססה במכלי נירוסטה, בתום התסיסה מועבר היין לאחסון של כמה חודשים, חלקו בחביות וחלקו במכלי נירוסטה.
ליין יש צבע אדום עז, ארומה של פירות בשלים וטעמי פרי מתובלים. יין שיכול לחכות עוד כמה שנים. נקניקים, ברוסקטות ומליחות של זיתים וגבינות מיושנות יאהבו אותו מאד. המחיר: 99 שקלים

רנאטו ראטי, יין איטלקי. יח"צ,
שווה מאוד לטעום אותם. היינות של רנאטו ראטי/יח"צ

רנאטו ראטי, שרדונה לאנגה: יין לבן יבש מענבי שרדונה, שתסס בחלקו בחביות ושהה על שמריובמכלים במשך 6-7 חודשים. ליין צבע זהוב כהה, ארומות של פרי טרופי, בננה, עם סיומת מתקתקה מעט וחמאתית. עבד לנו נהדר עם גבינות בשלות שמנות לצד פירות טריים. המחיר: 99 שקלים.

בילוי לסופ"ש: REHAB בר יין

ברי היין בתל אביב נפתחים כמו פטריות אחרי הגשם וקצת קשה לעקוב אחרי המקומות החדשים ואלה שנפתחו לפני שבועיים, אבל ישנם ברי יין ששווה לבדוק מהיום הראשון, בעיקר בגלל מי שעומד מאחוריהם.

מאחורי REHAB עומדים השפית רימה אוליברה ממסעדת "אואזיס" ויומי לוי, מבעלי מעדניית "יום טוב" בשוק לוינסקי, מה שאומר שאל תצפו לבר יין תל אביבי מפונפן אלא דווקא לבר יין אירופאי נגיש, רגוע ושכונתי שמשלב יינות מיוחדים שלא תמצאו בהרבה מקומות (דגש על אוסטריה, גרמניה וסלובניה), במחירים שפויים, בשילוב מעדנייה וחנות יין. ניתן לבחור לעצמכם יין ולשבת במקום ולהזמין לכם פלטות גבינות ונקניקים או ברוסקטות.

כרגע פתוחים במקום שישה בקבוקים לכוסות, במחירים של 30-40 שקלים לכוס, ובקבוקים עולים מ-100 שקלים ומעלה. היזמים מצהירים שאין להם בעיה לפתוח בקבוק לטעימה של כוסות בהתאם למצב הרוח של הסומלייה. אנחנו מקווים שהסומליה יהיה תמיד במצב רוח טוב, כי אנחנו טעמנו שם גרונר אוסטרי נפלא ושאנין בלאן צרפתי קצת חורפי.

המקום פתוח בקושי שבועיים והוא כבר די מלא, ואנחנו מקווים שהחלק הקולינרי יתפוס יותר תאוצה והיכולות של השפית יבואו לידי ביטוי.

מתי פתוח: כל יום חוץ מראשון , בין השעות 12:00-23:00,
איפה: לווינסקי 47 תל אביב

ריהאב בר יין. אנטולי מיכאלו,
נגיש, רגוע ושכונתי. REHAB בר יין/אנטולי מיכאלו

תרבות לסופ"ש: סופגניות במוזיאון

הסופגנייה עברה דרך ארוכה ומפותלת לפני שכבשה את מעמדה והפכה לאייקון הבלתי מעורער של חנוכה ולחלק מנוף החיים הישראלי. בשנות ה־90 , רולדין התחילו לשחק עם הניראות והטעמים והיסטריה חדשה נולדה.

בסופהשבוע הזה תוכלו לגלות את הסופגניה מחדש בפופאפ ייחודי: "פנים רבות לה" - מיזם של FOODISH, אגף הקולינריה של אנו - מוזיאון העם היהודי, בשיתוף רשת רולדין ובאוצרות של קרן בר־גיל. התערוכה תציע את המבט של האומנות הישראלית העכשווית על הגברת הראשונה של חג האורות, עם מגוון אמנים, וסדרה של ציורי סופגניות שופעים, צבעוניים ומשמחים על תלושי מזון מקוריים וטעונים היסטורית משנות ה־50 ועוד

מתי: התערוכה תהיה פתוחה למבקרי המוזיאון ללא תשלום נוסף, בין התאריכים 8-10 בדצמבר בשעות הפתיחה של המוזיאון .

איפה: אולם טיש, אנו - מוזיאון העם היהודי, רחוב קלאוזנר 15 רמת אביב (הכניסה משער 2 של האוניברסיטה)

סופגניה יואל גילינסקי. יח"צ,
תערוכת "פנים רבות לה". סופגניות במוזיאון אנו/יח"צ

תזקיק לסופ"ש: קלבדוס של כריסטיאן דרואן

כריסטיאן דרואן מייצר סיידר וקלבדוס מהתפוחים הגדלים בחווה שלו שבלב נורמנדי מאז 1960. הקלבדוסים של כריסטיאן דרואן עשויים מכ-שלושים תתי זנים של תפוחים, העוברים עיבוד אורגני ותסיסה פראית עם שמרי בר. הזיקוק הארוך במיוחד, שמבליט את החומצה הרעננה שבמשקה. המחיר: 420 שקלים.

כריסטיאן דרואן, קלבדוס XO
מכיל ארבעה סוגי תפוחים: מרירים, מתוקים, חמוצים ומרירים-מתוקים. הפרי עובר זיקוק כפול בדוד זיקוק מסורתי מנחושת ולאחר מכן עובר יישון מתמשך בחביות עץ אלון משומשות. הבלנד הסופי מכיל גם קלבדוס שהתיישן בחביות ברנדי ובחביות יין מחוזק מה שמוסיף מתיקות ומורכבות ל-XO. זהו קלבדוס נהדר, ארומטי מאד, עמוק ומתקתק אבל יש בו את רמת האלכוהוליות הנכונה. המחיר: 185 שקלים.

קלבדוס דרואן. יח"צ,
עשוי מכ-30 זני תפוחים שונים. קלבדוס כריסטיאן דרואן/יח"צ

כריסטיאן דרואן, קלבדוס לה בלאנש
ב-1942 לא היו תקנות שחייבו ליישן את הקלבדוס בחביות והרבה ממנו בוקבוק כ-או דה וי לבן ומרענן שנקרא "לה בלאנש"- הלבן. כיום האפלסיון מחייב יישון מינימלי של שנתיים בחביות, מה שכמעט והעלים את המשקה הלבן המסורתי. כריסטיאן דרואן מחייה את המסורת ומייצר לה בלאנש מסורתי, משקה בעל ארומות וטעמים של תפוחים טריים ורעננים עם רמיזות פרחוניות, שהוא יהיה מושלם על קרח בתוספת טוניק או נקי ושלטעמי יעזור לקלבדוס להתחבר גם לכאלו שלא חיבבו אותו עד כה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully